Czy pociąg do Sobótki wydłuży wrocławskie korki? [SŁUCHAJ]
ARTYKUŁY z 21 lutego 2017:
- Przebudowa Buforowej. Jeszcze się nie rozpoczęła, kierowcy już narzekają
- Niebezpiecznie na Buforowej - protest mieszkańców wrocławskiego Jagodna
Pociągi do Sobótki jeszcze bardziej ograniczą ruch na i tak ciągle stojącej w korkach ulicy Buforowej - martwią się mieszkańcy Wrocławia. Co prawda Buforowa zostanie kompleksowo przebudowana, ale po rewitalizacji linii 285 Wrocław–Sobótka–Świdnica pociągi nadal będą przecinały kolizyjnie jezdnie. Pojawią się szlabany i sygnalizacja świetna.
Czy linia kolejowa może krzyżować się z tramwajową? Zobaczcie film na dole artykułu
fot. Grzegorz W. Tężycki/Creatice Commons
Będzie to jednak bardzo nowoczesny system zamykania rogatek - uspokaja Jerzy Michalak z zarządu województwa:
- Chcą reaktywować linię kolejową z Wrocławia do Sobótki
- Po latach wróci połączenie kolejowe między Wrocławiem a Świdnicą przez Sobótkę
- Sobótka: Wykoleił się pociąg, osiem wagonów wypadlo z szyn [WIDEO]
Małgorzata Konieczna, przewodnicząca rady osiedla Jagodno nie wierzy w te zapewnienia:
Według planów urzędu marszałkowskiego, który rozbudowuje kolej aglomeracyjną, rogatki będą zamykane w godzinach szczytowych cztery razy na godzinę. Pociąg do Sobótki, który pojedzie już za trzy lata, przetnie we Wrocławiu także ulicę Grota-Roweckiego i Zwycięską.
CZYTAJ RÓWNIEŻ: Rozstrzygnięto przetarg na przebudowę Buforowej. Remont ruszy latem?
Marek Szempliński ze spółki Wrocławskie Inwestycje, która odpowiada za remont ulicy Buforowej tłumaczy, że przebudowany wiadukt da możliwość przeniesienia dodatkowej linii kolejowej nad jezdnią:
Ale Zbigniew Komar z Departamentu Infrastruktury urzędu miasta tłumaczy, że nie ma takich planów, a rogatki nie stworzą dodatkowych korków. Pociąg do Sobótki przetnie także ulicę Grota- Roweckiego i Zwycięską. Tam rogatki mają zostać zsynchronizowane z istniejącymi już światłami przy Karkonoskiej:
Jednotorowa linia nr 285 łączy Wrocław ze Świdnicą, przez osiedla Jagodno, Wojszyce, Ołtaszyn i Partynice gdzie pojawią się nowe kolejowe przystanki. Początkowo ma zostać uruchomionych 16 kursów na dobę.
POSŁUCHAJ: Wiosną zacznie się przebudowa Buforowej. Kiedy tramwaj na Jagodno?
Zbigniew Komar tłumaczy, że wyłączenia będą krótkie a szczytach komunikacyjnych pociąg będzie jeździł dwa razy na godzinę:
Tyle, że jesli kolej aglomeracyjna się przyjmie to połączeń będzie zdecydowanie więcej - martwi się Małgorzata Konieczna, przewodnicząca rady osiedla Jagodno:
Na razie Rafał Dutkiewicz zapowiedział przygotowanie projektu linii tramwajowej na Jagodno, trwa także przebudowa Buforowej, na której pojawi się nowa jezdnia i buspas.
A na koniec film, który wyszukał jeden z naszych internautów. Widzimy tu przykład skrzyżowania linii kolejowej z tramwajową - w Polsce:
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.