Czy wrocławskie mosty są bezpieczne? [POSŁUCHAJ, ZOBACZ]

| Utworzono: 2018-08-20 13:37 | Zmodyfikowano: 2018-08-20 13:39
Czy wrocławskie mosty są bezpieczne? [POSŁUCHAJ, ZOBACZ] - (fot. Radio Wrocław)
(fot. Radio Wrocław)

ZOBACZ: Wiadukt w Bolesławcu. Jeden z najdłuższych w Polsce i w całej Europie

Każdy most, zgodnie z przepisami, powinien być sprawdzany pobieżnie raz na 3 miesiące, raz w roku prowadzony jest przegląd podstawowy, a raz na 5 lat generalny.

To zdaniem konstruktora największych mostów w Polsce, prof. Politechniki Wrocławskiej Jana Biliszczuka, prawidłowy standard:

ZOBACZ: Politycy PiS alarmują. Wrocławskie mosty i przeprawy do pilnego remontu

Wrocławskie przeprawy czeka remont.

- Na pierwszy ogień pójdzie jednak najprawdopodobniej najsłynniejszy wrocławski most, czyli tzw. most kłódkowy - tłumaczy Krzysztof Kubicki z zarządu dróg:


Komentarze (1)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~bolo2018-08-20 20:18:20 z adresu IP: (193.239.xxx.xxx)
Pierwsze wstępne projekty Trasy Łazienkowskiej wraz z obiektami inżynierskimi powstały pod koniec lat sześćdziesiątych XX wieku. Na początku lat siedemdziesiątych XX wieku projekty zostały zweryfikowane i zmodernizowane.Konstrukcje „czterdziestek” stanowią bardzo ważny przykład rozwoju budownictwa mostowego z betonu sprężonego w Polsce z punktu widzenia obliczeniowego, konstrukcyjnego i technologicznego oraz eksploatacyjnego. Jednakże ze względu na nowatorskie rozwiązania zastosowane w okresie budowy, ich stan techniczny, funkcję w układzie komunikacyjnym Warszawy obiekty te są, i najprawdopodobniej będą, przez minimum 15 lat, swoistym poligonem umożliwiającym testowanie i „zgłębianie” wiedzy inżynierskiej dotyczącej utrzymania zdegradowanych mostowych konstrukcji sprężonych. W głównych elementach konstrukcyjnych: przyczółkach, podporach pośrednich i ustrojach występowały powtarzające się typy uszkodzeń:  brak otuliny spowodowany błędami wykonawczymi i w następstwie korozja odsłoniętego zbrojenia, która doprowadziła w wielu miejscach do odspojenia fragmentów betonu, brak zabezpieczenie antykorozyjnego zbrojenia,  degradacja otuliny spowodowana jej małą grubością (1.5cm), na skutek korozji zbrojenia,  ubytki betonu spowodowane błędami wykonawczymi, uderzeniami pojazdów, wandalizmem,  zarysowania i pęknięcia wynikłe z przeciążenia elementów (poprzecznice), korozji betonu i zbrojenia, niedoszacowania efektów reologicznych i termicznych (poprzecznice i dźwigary główne),  pojedyncze pęknięcia i rysy, duże pojedyncze pęknięcia zaobserwowano na całej szerokości wspornika w okolicach podpór,  wystające korodujące pręty zbrojeniowe, które pozostawiono po wybudowaniu obiektu, widoczny brak zabezpieczenie antykorozyjnego zbrojenia,  zawilgocenia spowodowane nieszczelnością systemu odwodnienia oraz nieszczelnością urządzeń dylatacyjnych, wynikające z całkowitej degradacji elementów rur spustowych na skutek ich korozji,  niedostateczna izolacja przeciwwilgociowa lub jej całkowity brak,  wadliwie wykonane lokalne naprawy i brak utrzymania.