Kolej aglomeracyjna z prawdziwego zdarzenia?
Tekst pojawił się na stronie internetowej blogi.wroclaw.pl.
Co ciekawe pomysły dotyczące kolei aglomeracyjnej to temat często pojawiający się w tej kampanii przed wyborami parlamentarnymi. Rafał Dutkiewicz i Jerzy Michalak snują ambitne plany - "Kolej Aglomeracyjna oprócz połączeń z najbliższymi miejscowościami otaczającymi Wrocław (Wołów, Żmigród, Trzebnica, Oleśnica, Jelcz, Oława, Strzelin, Kobierzyce) powinna zapewniać połączenie stolicy Dolnego Śląska z największymi ośrodkami w sąsiedztwie Wrocławia czyli z Wałbrzychem i Legnicą.
W przypadku zainteresowania dwóch województw przyległych do Dolnego Śląska kolej mogłaby także, w przyszłości, kursować do Brzegu, Namysłowa lub Kluczborka w woj. opolskim czy Rawicza lub Leszna w woj. wielkopolskim". Urzędnicy podkreślają jednak, że wszystko jest uzależnione od skarbu państwa i PKP. I dodają, że w tej chwili najważniejsza jest pilna modernizacja - szlaków Wrocławskiego Węzła Kolejowego.
PRZECZYTAJ: Kolej aglomeracyjna tylko z nazwy? Nawet godzinne opóźnienia
"Będzie to możliwe jedynie w warunkach politycznej zgody, która zaowocuje silnym wsparciem centralnym dla tych inwestycji" - napisali prezydent Wrocławia i członek zarządu województwa. W deklaracji pojawiły się też konkretne plany - Jerzy Michalak informuje, że "począwszy od roku 2016, samorząd województwa będzie stopniowo wdrażał system Kolei Aglomeracyjnej poprzez zwiększanie częstotliwości przewozów, w pierwszej kolejności na już zmodernizowanych trasach z Legnicy, Żmigrodu, Oławy lub Brzegu.
PRZECZYTAJ: Wrocław: Kolej miejska zamiast metra? [LIST]
W dalszym etapie, uzupełnieniem Kolei Aglomeracyjnej powinny być dodatkowe połączenia wewnątrz granic Wrocławia. Z kolei prezydent Rafał Dutkiewicz zapewnia, że Wrocław będzie tak dostosowywać trasy i rozkłady jazdy komunikacji miejskiej, aby zwiększyć atrakcyjność połączeń kolejowych. "Przy wszystkich przystankach linii włączanych w system Kolei Aglomeracyjnej Miasto wybuduje infrastrukturę parkingów rowerowych, a przy wybranych stacjach zwiększy możliwości parkowania samochodów.
KWIECIEŃ 2009: Marszałek tworzy kolej aglomeracyjną
GRUDZIEŃ 2011: Uwarunkowania dla koncepcji uruchomienia Wałbrzyskiej Kolei Aglomeracyjnej
Urzędnicy kończą w taki sposób - "zadaniem, jakie aktualnie stoi przed nami, jest przedstawienie kompleksowej wizji omawianego systemu oraz opracowanie wspólnego i szczegółowego harmonogramu planowanych działań".
A tak reklamuje swoją kolej Łódź (spot z ubiegłego roku):
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.