Droga S5 na odcinku Kaczkowo-Korzeńsko już otwarta
Kierowcy mogą już korzystać z ponad 29-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S5 na trasie Poznań – Wrocław. Wykonawca będzie prowadził jeszcze przez 2 miesiące prace poza jezdnią główną. Dzięki temu ma się poprawić przejazd na istniejącej sieci pomiędzy Poznaniem a Wrocławiem, zwiększy się bezpieczeństwo oraz komfort podróżujących.
Przypomnijmy, że w ubiegłym tygodniu podpisano umowę na ostatni odcinek drogi ekspresowej S5. 13-kilometrowy odcinek dolnośląskiego fragmentu trasy S5 wybuduje firma Dragados za kwotę 310,4 mln zł brutto. Projekt od miejscowości Krościna do wysokości miejscowości Marcinowo będzie zrealizowany w systemie "Projektuj i Buduj".
Dwa pozostałe zadania tej budowy realizują firmy Budimex-Heilit+Woerner oraz Astaldi (na odcinku Korzeńsko [bez węzła] - węzeł "Wrocław Północ" - połączenie z (AOW).
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ: Jest umowa na 20-kilometrowy odcinek ekspresowej drogi S5
W planach jest między innymi budowa dwóch węzłów drogowych Krościna i Prusice oraz Obwodu Utrzymania Drogi. Ponadto w ciągu drogi powstanie pięć obiektów mostowych oraz 9 wiaduktów. Termin realizacji wynosi 30 miesięcy od podpisania umowy z wyłączeniem okresów zimowych (15 grudnia do 15 marca). W ciągu 14 dni nastąpi przekazanie placu budowy.
To fragment planowanej drogi ekspresowej S5 Nowe Marzy-Bydgoszcz-Poznań-Wrocław, która połączy Dolny Śląsk z Wielkopolską i północą Polski, a także - poprzez Autostradową Obwodnicę Wrocławia (AOW) z południowym i zachodnim rejonem województwa dolnośląskiego i przejściami drogowymi na granicach z Czechami i Niemcami.
Planowany odcinek drogi zapewni poprawę warunków przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego między Rawiczem, Trzebnicą i Wrocławiem oraz umożliwi aktywizację terenów położonych wzdłuż projektowanej drogi ekspresowej.
Trasa S5 na odcinku Korzeńsko (bez węzła) -węzeł "Wrocław Północ będzie liczyła ponad 48 km długości. W ramach dolnośląskiego odcinka wybudowanych zostanie 6 węzłów drogowych: węzeł Żmigródek, Żmigród, Krościna, Prusice, Trzebnica, Kryniczno. Rozbudowany zostanie również istniejący węzeł Wrocław Północ (węzeł z AOW).
Cały dolnośląski odcinek będzie kosztować prawie 1,5 mld zł brutto. Planowane oddanie do ruchu tej trasy to grudzień 2017r.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.