Jest umowa na 20-kilometrowy odcinek ekspresowej drogi S5
PRZECZYTAJ TEŻ: Budowa obwodnicy Leśnicy wreszcie ruszy?
Zadanie wykona firma Astaldi, która wyceniła prace na prawie 600 mln złotych i w ciągu dwóch tygodni przejmie plac budowy. Równolegle GDDKiA prowadzi przetargi kolejne odcinki S5 oraz trasę S3 z Lubawki do Szczecina. Otwarcie ofert na cztery odcinki drogi z Nowej Soli do Legnicy planowane jest jeszcze na wrzesień.
Inwestycja, w sprawie której podpisano dziś umowę, będzie realizowana w systemie Projektuj i Buduj.
Termin realizacji wynosi 30 miesięcy od podpisania umowy. Z tego wyłączone są jednak okresy zimowe (15 grudnia do 15 marca). Oddanie do ruchu gotowego fragmentu trasy planowane jest w grudniu 2017 r.
Kontrakt na kwotę 597,6 mln zł brutto przypadł firmie Astaldi, która daje gwarancję na 10 lat.
Powstaną dwa węzły drogowe: Trzebnica, Kryniczno oraz rozbudowany zostanie węzeł Wrocław Północ. Ponadto powstaną wiadukty, przejścia dla dzikich zwierząt oraz Miejsca Obsługi Podróżnych (Morzęcina Wchód, Morzęcino Zachód, Wisznia Mała Wschód, Wisznia Mała Zachód). W ciągu 14 dni nastąpi przekazanie placu budowy.
Droga S5 ma być m.in. lekarstwem na słynne już korki w Krynicznie. Mówiliśmy o nich w Radiu Wrocław wielokrotnie, m.in. w sierpniu ubiegłego roku (POSŁUCHAJ).
KLIKNIJ W OBRAZEK I ZOBACZ MAPĘ (źródło: conadrogach.pl)
Jeszcze w kwietniu pisaliśmy o przetargu na odcinek Korzeńsko-Wrocław. Tutaj możecie przeczytać, kto złożył oferty (KOMUNIKAT). Z kolei w lipcu br. podpisano umowę na realizację pierwszego, blisko 15-kilometrowego fragmentu drogi ekspresowej S5 w ramach większego odcinka pomiędzy Rawiczem (węzeł Korzeńsko) i Wrocławiem (węzeł Widawa). Projekt również będzie zrealizowany w systemie Projektuj i Buduj. Termin realizacji - 30 miesięcy od podpisania umowy z wyłączeniem okresów zimowych (15 grudnia do 15 marca). Okres udzielonej gwarancji przez wykonawcę wynosi 10 lat. Inwestycję zrealizuje konsorcjum Budimex - Heilit+Woerner za kwotę 576,2 mln zł brutto.
Odcinek drogi ekspresowej S5 na odcinku od Korzeńska (km ok. 108+758 ) do km 123+700 będzie liczył ok. 15 km długości (całkowita długość S5 od Wrocławia do Korzeńska to ok. 50 km).
Budowa I odcinka S5 zakłada m.in:
- budowę dwóch jezdni po dwa pasy ruchu z rezerwą terenu pod trzeci pas ruchu w pasie rozdziału
- budowę 2 węzłów drogowych:„ Żmigródek”, „Żmigród”,”
- przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową
- budowę dróg wewnętrznych, obsługujących tereny przylegle do projektowanego pasa drogowego
- budowę dróg (dojazdów) technologicznych
- budowę 11 obiektów mostowych w ciągu drogi ekspresowej w tym w estakadę nad linią kolejową i rzeką Barycz o długości ok.740m
- budowę 3 wiaduktów nad drogą ekspresową w ciągu dróg lokalnych
- budowę systemu odwodnienia korpusu drogowego drogi ekspresowej, MOPów i pozostałych dróg (rowy drogowe, rowy szczelne, kanalizacja deszczowa, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne i inne)
- budowę Miejsc Obsługi Podróżnych ( MOP)
- budowę urządzeń ochrony środowiska w tym między innymi: ekrany akustyczne, ekrany ekologiczne, antyolśnieniowe, przepusty ekologiczne wraz z systemem ochronno – naprowadzającym, zieleń naprowadzającą, system budowy wód opadowych, urządzenia podczyszczające
- ogrodzenie drogi na całej długości
W sumie trasę S5 podzielono na trzy zadania - jednocześnie powstawać będą odcinki: Korzeńsko - Żmigród, Żmigród - Trzebnica i Trzebnica - Wrocław. Na każde z zadań wnioski złożyło po kilkanaście przedsiębiorstw i konsorcjów, w tym firmy z Włoch, Hiszpanii, Czech i Turcji. W ramach budowy drogi ekspresowej S-5 zaprojektowane zostało powiązanie z istniejącą siecią drogową poprzez następujące węzły:
Węzeł „Krościna” (skrzyżowanie z istniejącą drogą powiatową nr 1350D)
Węzeł „Kryniczno” (skrzyżowanie z istniejącą drogą krajową nr 5)
Węzeł „Prusice” (skrzyżowanie z istniejącą drogą powiatową nr 1346D)
Węzeł „Trzebnica” (skrzyżowanie z istniejącą drogą wojewódzką nr 340)
Węzeł „Wrocław Północ” (połączenie z układem komunikacyjnym miasta)
Węzeł „Żmigród” (skrzyżowanie z istniejącą drogą wojewódzką nr 339)
Węzeł „Żmigródek” (skrzyżowanie z istniejącą drogą krajową nr 5)
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.