Oferty na pierwszy odcinek S5

| Utworzono: 2014-04-09 13:50 | Zmodyfikowano: 2014-05-01 00:12
Oferty na pierwszy odcinek S5 - fot. archiwum prw.pl
fot. archiwum prw.pl

Cztery firmy złożyły oferty w przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie drogi ekspresowej S5 na odcinku od Korzeńska (km ok. 108+758 ) do km 123+700. Odcinek będzie liczył ok. 15 km długości (całkowita długość S5 od Wrocławia do Korzeńska to ok.50 km).

Najkorzystniejszą ofertę o wysokości ponad 576,2 mln zł złożyła firma Budimex i Heilit Woerner. Najdroższą ofertę o  wartości prawie 691,6 mln zł złożyła firma Astaldi S.P.A. Pozostałe oferty to hiszpańska firma Dragados (579,3 mln zł) oraz Berger Bau Polska i Berger Bau GmbH (prawie 592,5 mln zł).

GDDKiA chce natomiast przeznaczyć na ten cel 854 100 314,17 zł.

- Wybór wykonawcy nastąpi w ciągu najbliższych kilku dni. Następnie Prezes Urzędu Zamówień Publicznych  dokona tzw. kontroli uprzedniej, po wykonaniu której możliwe będzie podpisanie umowy planowane na przełom maja i czerwca - informuje Joanna Borkowska z wrocławskiego oddziału GDDKiA.

Termin realizacji inwestycji wynosi od 30 do 33 miesięcy od daty zawarcia umowy. Otwarcie ofert na pozostałe dwa odcinki drogi S5 Korzeńsko-Wrocław planowane jest na drugą połowę kwietnia br.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chce wydać na blisko 50-kilometrowy odcinek 2,5 mld zł.

Budowa  I odcinka S5 zakłada m.in:
- budowę dwóch jezdni po dwa pasy ruchu z rezerwą terenu pod trzeci pas ruchu w pasie rozdziału
- budowę 2 węzłów drogowych:„ Żmigródek”, „Żmigród”,”
- przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową
- budowę dróg wewnętrznych, obsługujących tereny przylegle do projektowanego pasa drogowego
- budowę dróg (dojazdów) technologicznych
- budowę 11 obiektów mostowych w ciągu drogi ekspresowej w tym w estakadę nad linią kolejową i rzeką Barycz o długości ok.740m
- budowę 3 wiaduktów nad drogą ekspresową w ciągu dróg lokalnych
- budowę systemu odwodnienia korpusu drogowego drogi ekspresowej, MOPów i pozostałych dróg ( rowy drogowe, rowy szczelne, kanalizacja deszczowa, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne i inne)
- budowę Miejsc Obsługi Podróżnych ( MOP)
- budowę urządzeń ochrony środowiska w tym między innymi: ekrany akustyczne, ekrany ekologiczne, antyolśnieniowe, przepusty ekologiczne wraz z systemem ochronno – naprowadzającym, zieleń naprowadzającą, system budowy wód opadowych, urządzenia podczyszczające
- ogrodzenie drogi na całej długości

W sumie trasę S5 podzielono na trzy zadania - jednocześnie powstawać będą odcinki: Korzeńsko - Żmigród, Żmigród - Trzebnica i Trzebnica - Wrocław. Na każde z zadań wnioski złożyło po kilkanaście przedsiębiorstw i konsorcjów, w tym firmy z Włoch, Hiszpanii, Czech i Turcji. W ramach budowy drogi ekspresowej S-5 zaprojektowane zostało powiązanie z istniejącą siecią drogową poprzez następujące węzły:

Węzeł „Krościna” (skrzyżowanie z istniejącą drogą powiatową nr 1350D)

Węzeł „Kryniczno” (skrzyżowanie z istniejącą drogą krajową nr 5)

Węzeł „Prusice” (skrzyżowanie z istniejącą drogą powiatową nr 1346D)

Węzeł „Trzebnica” (skrzyżowanie z istniejącą drogą wojewódzką nr 340)

Węzeł „Wrocław Północ” (połączenie z układem komunikacyjnym miasta)

Węzeł „Żmigród” (skrzyżowanie z istniejącą drogą wojewódzką nr 339)

Węzeł „Żmigródek” (skrzyżowanie z istniejącą drogą krajową nr 5)


 

 

 

 

 

 

 

 

 


Komentarze (2)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~adam59WKS2014-06-08 19:23:39 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Wywiad był 9 kwietnia. Jest 8 czerwca i daleko do podpisania umowy.
~adam59WKS2014-04-18 09:36:50 z adresu IP: (77.253.xxx.xxx)
Dlaczego aż 30-33 miesięcy na wykonanie tylko 15 km?