Oferty na pierwszy odcinek S5
Cztery firmy złożyły oferty w przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie drogi ekspresowej S5 na odcinku od Korzeńska (km ok. 108+758 ) do km 123+700. Odcinek będzie liczył ok. 15 km długości (całkowita długość S5 od Wrocławia do Korzeńska to ok.50 km).
Najkorzystniejszą ofertę o wysokości ponad 576,2 mln zł złożyła firma Budimex i Heilit Woerner. Najdroższą ofertę o wartości prawie 691,6 mln zł złożyła firma Astaldi S.P.A. Pozostałe oferty to hiszpańska firma Dragados (579,3 mln zł) oraz Berger Bau Polska i Berger Bau GmbH (prawie 592,5 mln zł).
GDDKiA chce natomiast przeznaczyć na ten cel 854 100 314,17 zł.
- Wybór wykonawcy nastąpi w ciągu najbliższych kilku dni. Następnie Prezes Urzędu Zamówień Publicznych dokona tzw. kontroli uprzedniej, po wykonaniu której możliwe będzie podpisanie umowy planowane na przełom maja i czerwca - informuje Joanna Borkowska z wrocławskiego oddziału GDDKiA.
Termin realizacji inwestycji wynosi od 30 do 33 miesięcy od daty zawarcia umowy. Otwarcie ofert na pozostałe dwa odcinki drogi S5 Korzeńsko-Wrocław planowane jest na drugą połowę kwietnia br.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chce wydać na blisko 50-kilometrowy odcinek 2,5 mld zł.
Budowa I odcinka S5 zakłada m.in:
- budowę dwóch jezdni po dwa pasy ruchu z rezerwą terenu pod trzeci pas ruchu w pasie rozdziału
- budowę 2 węzłów drogowych:„ Żmigródek”, „Żmigród”,”
- przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową
- budowę dróg wewnętrznych, obsługujących tereny przylegle do projektowanego pasa drogowego
- budowę dróg (dojazdów) technologicznych
- budowę 11 obiektów mostowych w ciągu drogi ekspresowej w tym w estakadę nad linią kolejową i rzeką Barycz o długości ok.740m
- budowę 3 wiaduktów nad drogą ekspresową w ciągu dróg lokalnych
- budowę systemu odwodnienia korpusu drogowego drogi ekspresowej, MOPów i pozostałych dróg ( rowy drogowe, rowy szczelne, kanalizacja deszczowa, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne i inne)
- budowę Miejsc Obsługi Podróżnych ( MOP)
- budowę urządzeń ochrony środowiska w tym między innymi: ekrany akustyczne, ekrany ekologiczne, antyolśnieniowe, przepusty ekologiczne wraz z systemem ochronno – naprowadzającym, zieleń naprowadzającą, system budowy wód opadowych, urządzenia podczyszczające
- ogrodzenie drogi na całej długości
W sumie trasę S5 podzielono na trzy zadania - jednocześnie powstawać będą odcinki: Korzeńsko - Żmigród, Żmigród - Trzebnica i Trzebnica - Wrocław. Na każde z zadań wnioski złożyło po kilkanaście przedsiębiorstw i konsorcjów, w tym firmy z Włoch, Hiszpanii, Czech i Turcji. W ramach budowy drogi ekspresowej S-5 zaprojektowane zostało powiązanie z istniejącą siecią drogową poprzez następujące węzły:
Węzeł „Krościna” (skrzyżowanie z istniejącą drogą powiatową nr 1350D)
Węzeł „Kryniczno” (skrzyżowanie z istniejącą drogą krajową nr 5)
Węzeł „Prusice” (skrzyżowanie z istniejącą drogą powiatową nr 1346D)
Węzeł „Trzebnica” (skrzyżowanie z istniejącą drogą wojewódzką nr 340)
Węzeł „Wrocław Północ” (połączenie z układem komunikacyjnym miasta)
Węzeł „Żmigród” (skrzyżowanie z istniejącą drogą wojewódzką nr 339)
Węzeł „Żmigródek” (skrzyżowanie z istniejącą drogą krajową nr 5)
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.