Budowa południowego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia w dwóch etapach
Samorząd chce etapować prace – ma przełomie marca i kwietnia zostanie ogłoszony przetarg na 2,5 kilometrowy odcinek od ronda w Iwinach do ulicy Grota-Roweckiego. Cała obwodnica ma się kończyć w Bielanach Wrocławskich, ale prace stoją od kilku lat, bo budowie trasy pomiędzy blokami we wsi Wysoka sprzeciwiają się aktywiści ze stowarzyszenia Inicjatywa Wysoka.
- Doprowadzamy do wybudowania tego odcinka nie budzącego wątpliwości, a jednocześnie procedujemy ten przebieg najbardziej newralgiczny i o taki spokój, zawieszenie emocji, wspólne spojrzenie na to co możemy zrobić, jak może przyspieszyć budowę tej obwodnicy o to bardzo proszę.
Apelował do aktywistów ze stowarzyszenia Jerzy Michalak z zarządu województwa. 2,5 kilometrowy fragment obwodnicy kosztowałby około 37 mln złotych i byłby gotowy od koniec 2020 roku. Członkowie Inicjatywy Wysoka nie komentują planów i apelu wojewódzkich samorządowców.
jeden z pomysłów przebiegu drogi przez Wysoką - w tunelu
Jak tłumaczy Jerzy Michalak pozwoli to odblokować unijne pieniądze. Później zostanie jeszcze dobudowanie 4 kilometrowej trasy z Grota-Roweckiego do Bielan Wrocławski
- Doprowadzimy, budując ten fragment obwodnicy, do sytuacji, w której nikt, nigdy nie zawaha się doprowadzić, budowy tej obwodnicy, do końca.
To krok w dobrym kierunku, ale mamy nadzieję, że urzędnicy jak najszybciej rozpoczną budowę trasy do Bielan - komentuje Sebastian Wilki, przewodniczący zarządu Rady Osiedla Ołtaszyn, inicjator petycji, pod którą podpisało się już ponad 5 tysięcy ludzi. Budowę obwodnicy od lat blokuje stowarzyszenie Inicjatywa Wysoka.
- Każdy czy to 10 czy 15 lat temu widział, którędy będzie miała przebieg. Konsolidujemy przebieg tej sprawy bo powstanie tej obwodnicy jest niezbędne do rozwiązania problemów komunikacyjnych na południu miasta.
Za kilka tygodni ma również ruszyć budowa północnego fragmentu obwodnicy do Długołęki.
CZYTAJ TEŻ:
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.