Hyperloop: Polscy studenci bez nagrody w zawodach w USA
Zawody Hyperloop Pod Competition odbyły się w dniach 25-27 sierpnia 2017 roku w siedzibie firmy SpaceX w Hawthorne w Kalifornii. Hyper Poland University Team był jednym z 25 zespołów z całego świata, który dostał się do finału tego konkursu. W rywalizacji brały udział także zespoły z USA, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Hiszpanii, Szwajcarii, Kanady, Indii i Japonii.
Niestety, już podczas trwania zawodów, organizatorzy ogłosili, że szansę na przetestowanie swoich kapsuł na torze będą miały jedynie trzy zespoły. Do ostatniej rundy testów przeszły: niemiecki WARR, szwajcarski Swissloop i kanadyjski Paradigm. Najlepszy okazał się pojazd niemieckich konstruktorów – WARR osiągnął prędkość 324 km/h.
– Praca nad prototypem pozwoliła nam zdobyć bezcenne doświadczenie, które zaprocentuje przy tworzeniu systemu docelowego – mówi Paweł Radziszewski, koordynator projektu.
Do Kalifornii przyleciało 15 przedstawicieli Hyper Poland University Team, w tym Tomasz Dziubak z PWr.
Na czym polegał test? Tłumaczył Radiu Wrocław doktorant Wojciech Pawlak:
Jazdy testowe zostały przeprowadzone w stalowej rurze o długości 1,5 km i średnicy dwóch metrów. Kapsuły poruszają się w tunelu o obniżonym ciśnieniu, co pozwoli w znaczący sposób obniżyć zużycie energii.
Projektowany przez studentów z PW i PWr Hyperloop powstał z materiałów stosowanych w przemyśle lotniczym, czyli ze stopów aluminium, magnezu i kompozytów węglowych. Dzięki temu konstrukcja pojazdu jest bardzo lekka, a jednocześnie odpowiednio wytrzymała.
Pojazd waży 290 kg przy wymiarach 370 na 88 na 104 cm i sylwetką przypomina dzisiejsze superszybkie pociągi.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.