Na Dolnym Śląsku powstanie tor testowy Hyperloop?

Krzysztof Majewski | Utworzono: 2017-07-04 13:30 | Zmodyfikowano: 2017-07-04 12:43
Na Dolnym Śląsku powstanie tor testowy Hyperloop? -

Wczoraj dr inż. Andrzej Żurkowski dyrektor Instytutu Kolejnictwa i firma Hyper Poland podpisali list intencyjny w sprawie rozwoju technologii Hyperloop oraz oraz budowy toru testowego Hyperloopa na terenie Instytutu w okolicach Żmigrodu"

- Uważamy, że Polska jest doskonałym miejscem na rozwój technologii Hyperloop. Nasz kraj należy do grupy najszybciej rozwijających się europejskich gospodarek. Dzięki działaniom Hyper Poland, Polska jest jednym z czołowych krajów na świecie z realną szansą na powstanie tego nowego środka transportu. Hyper Poland uważa rozpoczęcie współpracy z Instytutem Kolejnictwa za istotny kamień milowy w projekcie polskiego Hyperloopa. Rozwiązania opracowane i zbadana przez lata na kolei stanowią znakomitą bazę do rozwoju technologii Hyperloop. - mówi  Krzysztof Tabiszewski, CEO, Hyper Poland.

Dr inż. Andrzej Żurkowski, Dyrektor Instytutu Kolejnictwa dodaje:

- Przy realizacji projektu będą wykorzystane laboratoria Instytutu oraz grono fachowców z kilku uczelni. Hyperloop to ambitne wyzwanie i wymaga wykorzystania zasobów właśnie takich, jak Instytut Kolejnictwa. Sami chcemy brać udział w tej globalnej rewolucji transportowej, zwiększając tym samym polski wkład w jej realizację.

Jedna z nitek Hyperloop miałaby połączyć Wrocław z Warszawą. Podróż miałaby trwać 20 minut.


Komentarze (7)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Met2017-07-05 18:54:05 z adresu IP: (77.98.xxx.xxx)
Wg mapy czas dojazdu do Warszawy to 34 minuty a nie 20 jak treści artykułu :-/
~hehe2017-07-05 18:34:35 z adresu IP: (77.254.xxx.xxx)
heheh nowoczesne rozwiazania w pkp hahahahaa o boze jak smiesznie xD
~Komuch2017-07-05 17:35:19 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
Neokomuchy z PKP na to nie pozwolą, za mocno trzymają się swoich stołków, żeby wpuszczać tutaj konkurencje, wolą reanimować stare kiblowate składy typu EN57. Szumnie ogłoszony projekt ma upaść tak jak upadła koncepcja linii Y, Koleje Duzych Prędkości itd., niestety, konflikt interesów...
~tomasz2017-07-04 22:11:27 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
U haha, ze śmiechu zajadów dostałem. Władza Wrocławia nie potrafi kilkunastu km obwodnicy wybudować a tu marzenia o czymś takim. Może niech zaczną od razu budować kosmodrom w sechnicach czy dobrzykowicach ;D
~zaas2017-07-05 11:49:32 z adresu IP: (83.7.xxx.xxx)
Władzęd można zmienić kretynie.
~Piotr 2017-07-04 15:51:24 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Osobiście to bym wolał szybki pociąg co pędzi ze średnią prędkością 250 km/h.
~janek2017-07-05 17:10:06 z adresu IP: (185.103.xxx.xxx)
Zgodnie z filozofią rozwoju naszego kraju, należy wspierać mocne ośrodki, a resztą się nie przejmować. Dokładnie tą filozofię będzie realizować ta inwestycja. Połączy dwa i tak już najmocniejsze ośrodki gospodarcze w kraju, a reszta niech się na to zrzuca i jak najszybciej do Warszawy przeprowadza :-)