Wałbrzych Centrum – budowa stacji na ostatniej prostej
Wraz z grudniową zmianą rozkładu jazdy - pociągi zaczną się zatrzymywać na przystanku Wałbrzych Centrum - ten scenariusz jest już bardzo prawdopodobny. Prace nad budową kolejowej części powstającego w Wałbrzychu centrum przesiadkowego są już zaawansowane.
- Postęp wynosi blisko 80 procent - mówi Sławomir Paruch, kierownik budowy:
- Do końca roku inwestycja powinna się zakończyć – dodaje Ireneusz Merchel, prezes zarządu Polskich Linii Kolejowych:
Przystanek posiada dwa perony o długości 300 metrów. Obydwa będą okryte przeszkloną wiatą z osłoną zejścia. Osoby niepełnosprawne lub z ciężkim bagażem będą mogło skorzystać z wind. Pomiędzy peronami wybudowano przejście pod torami. Cała inwestycja jest prowadzona bez wstrzymywania ruchu kolejowego. Jedyne ograniczenie to wprowadzenie ruchu dwukierunkowego po jednym torze.
Druga część inwestycji jest realizowana przez inwestora, który na podstawie porozumienia z Gminą Wałbrzych - wybuduje kompleks handlowy. Wszystko w połączeniu ma pozwolić zorganizować przy ul. Lubelskiej centrum przesiadkowe, które będzie pełnić funkcję dworca kolejowo-autobusowego.
(fot. wizualizacje inwestora)
Wałbrzych Centrum to tylko wycinek większej inwestycji. W ramach, której od 2017 roku Polskie Linie Kolejowe remontują swoją infrastrukturę na linii kolejowej nr 274 z Wrocławia do Zgorzelca przez Wałbrzych i Jelenią Górę. Inwestycja za blisko 85 milionów złotych (netto) łączyła w sobie modernizację peronów i układu torowego m.in. w Świebodzicach i Wałbrzychu Szczawienko. Wymieniono także tory i zmodernizowano systemy Sterowania Ruchem Kolejowym.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.