Przejazdy kolejowe w Jakuszycach zostaną zamknięte

Piotr Słowiński, WK | Utworzono: 2020-09-10 07:52 | Zmodyfikowano: 2020-09-10 07:53
Przejazdy kolejowe w Jakuszycach zostaną zamknięte - fot. Patrycja Dzwonkowska
fot. Patrycja Dzwonkowska

Przejazdy zostaną zamknięte lub całkowicie zlikwidowane. Kolejarze domagają się, by zarządzały nimi instytucje, które są tym zainteresowane, bo rocznie na niestrzeżonych przejazdach w Polsce dochodzi do kilkuset wypadków. Stanisław Kornafel z Towarzystwa Izerskiego mówi, że zamknięcie przejazdów sprawi, że ludzie zaczną wchodzić na szlaki przez tory, poza przejściami, a ruch pojazdów do Orla zostanie sparaliżowany:

Zgodnie z prawem wprowadzonym w 2015 roku w eksploatacji mogą pozostać tylko przejazdy, do których prowadzące drogi mają właścicieli. Jeśli nie będą to drogi publiczne, a drogi w zarządzie prywatnym i właściciele podpiszą umowę z PLK, przejazd otrzyma kategorię F i bezie zamykany na kłódkę, którą można otworzyć np. w przypadku akcji ratunkowej. Jeśli żaden z wariantów nie zostanie wybrany przejazdy po prostu znikną.

Właściciele obiektów w Górach Izerskich i działacze stowarzyszeń biją na alarm, że wędrowcy będą przechodzić przez tory na szlaki turystyczne, mówi Grzegorz Sokoliński z Lokalnej Organizacji Turystycznej w Szklarskiej Porębie:

Burmistrz Szklarskiej Poręby Mirosław Graf dodaje, że przejęcie wszystkich dróg lokalnych w poczet publicznych nie wchodzi w grę chociażby z powodu kosztów. Samorząd nie jest też w stanie utrzymywać wszystkich przejazdów i budować na nich infrastruktury - świateł ostrzegawczych czy zapór. Szybko trzeba znaleźć rozwiązanie chociażby dla pieszych, mówi Stanisław Kornafel z Towarzystwa Izerskiego:

Polskie Linie Kolejowe zarządzają prawie 15 tysiącami przejazdów kolejowych w Polsce. Niestrzeżonych na drogach niepublicznych, czyli takich które mogą dotknąć zmiany jest ponad 6,5 tysiąca.


Komentarze (8)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Justyna Zapotoczna-Kikoła2020-09-11 17:44:34 z adresu IP: (184.22.xxx.xxx)
Urząd Marszałkowski tak dba o tę linię jak wyremontował linię do Lwówka, którą zaorał, a wcześniej Rachwalski jako prezes Kolei Dolnośląskich wygasił frekwencję w pociągach. Z remontem peronu 3 w Szklarskiej Porębie brandzlowali się przez 5 lat. W Jakuszycach, po modernizacji za miliony, przez lata nie potrafili wstawić kawałka urwanej rynny, siedziska czy zbitej szybki. Przez ich niedbalstwo padły wiaty w Jakuszycach, Hucie czy na Górnej, urżnięto kładkę w Jeleniej na drugą stronę torów. Taki to gospodarz od 7 boleści. 283 była przez UMWD zaniedbywana przez całe dziesięciolecia; poza jakąś drobną wymianą najbardziej spróchniałych podkładów, wycinaniu gałęzi ze skrajni czy czyszczeniu rowów niewiele się tam działo, a ostatnio nawet już tego nie robili. Jakoś wtedy ta łajza z wiochy pod Wągrowcem nie robiła afery. A teraz wielki obrońca mostu się znalazł. A nie, sorry, zamontowali nowe oświetlenie na stacji we Wleniu, które przy braku ruchu jest potrzebne jak trupowi skakanka. Tak działa marszałek.
~sołtys Sobótki2020-09-10 15:18:04 z adresu IP: (113.145.xxx.xxx)
A na linii do Sobótki będą robić światła przy torach, bo bydło z Pastuchowa nie nadąża z przechodzeniem na urodzajne łąki. Nie dlatego, że pociągi jeżdżą tak często, tylko tak dużo przechodzi bydła. A może to turyści z Wrocławia? Po wyglądzie, zachowaniu i zapachu trudno odróżnić. W każdym razem teraz każdy pociąg będzie się zatrzymywał i czekał, aż bydło przejdzie. Produkcja żywności jest ważniejsza niż jakaś kolejka dla mikoli!
~kolejarz2020-09-10 15:12:55 z adresu IP: (218.148.xxx.xxx)
Właścicielem tej linii kolejowej jest Dolnośląska Służba Dróg i Kolei z Wrocławia i to do niej należy obowiązek zapewnienia bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych! Jak widać Wrocław znowu postanowił się wykpić i zrzuć na barki mieszkańców swój zasr.any obowiązek. Tak jak wcześniej próbował oddać drogą do odśnieżania drogę na Przełęcz Okraj i przegrał sprawę w każdym sądzie.
~Tak2020-09-10 15:19:23 z adresu IP: (113.145.xxx.xxx)
Tak, Wsiocław to stan umysłu. Ale też trudno się dziwić takim zachowaniom miasta, które jest spłukane.
~Turysta2020-09-10 15:08:18 z adresu IP: (211.44.xxx.xxx)
DSDiK (spółka z Wrocławia powiązana z Kolejami Dolnośląskimi) i wszystko jasne. Najpierw podwyższyli dwukrotnie cenę biletu Euronysa, żeby nikt z niego nie korzystał, teraz zamykają przejazdy. Komu zależy na uwaleniu tego połączenia (wyremontowanego 10 lat temu za grube pieniądze po długiej batalii mieszkańców i pasjonatów kolei)???
~////2020-09-10 10:12:16 z adresu IP: (77.254.xxx.xxx)
pkp , plk i wszystko co związane kolejami to państwo w państwie
~kolejarz2020-09-10 15:13:27 z adresu IP: (218.148.xxx.xxx)
Bzdury piszesz. Właścicielem tej linii kolejowej jest Dolnośląska Służba Dróg i Kolei z Wrocławia i to do niej należy obowiązek zapewnienia bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych! Jak widać Wrocław znowu postanowił się wykpić i zrzuć na barki mieszkańców swój zasr.any obowiązek.
~Wodzu2020-09-10 08:40:37 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Zarządcą linii kolejowej w Jakuszycach jest DSDiK, a nie PLK.