Wrocław: Kontrowersyjny pomysł na skrzyżowanie na Oporowie

Joanna Jaros, DK | Utworzono: 2020-08-26 12:05 | Zmodyfikowano: 2020-08-26 12:17
Wrocław: Kontrowersyjny pomysł na skrzyżowanie na Oporowie - fot. Patrycja Dzwonkowska
fot. Patrycja Dzwonkowska

Obiecali rondo, a będzie sygnalizacja świetlna. Taką koncepcję przebudowy skrzyżowania wrocławskich ulic Avicenny, Wiejskiej i Cesarzowickiej zaproponowało miasto. Część mieszkańców jest zadowolona z pomysłu, część kompletnie się z nią nie zgadza argumentując, że nowa organizacja ruchu zakorkuje i tak już przeciążone skrzyżowanie:

Elżbieta Maciąg z Wydziału Inżynierii Miejskiej wyjaśnia, że odejście od pomysłu ronda będzie o wiele lepszym rozwiązaniem dla mieszkańców, bo uprzywilejowane byłyby samochody wjeżdżające do Wrocławia:

Kolejnym kontrowersyjnym rozwiązaniem, jest likwidacja lewoskrętu z ulicy Wiejskiej w Cesarzowicką i poprowadzenie dojazdu do części osiedli jedynie przez ulicę Balzaka. Nie wiadomo jednak czy dzięki temu będą mniejsze korki, bo w okolicy powstaje kilkaset kolejnych mieszkań, które z tej drogi będzie korzystać. Miasto chce zlikwidować lewoskręt z ulicy Wiejskiej w Cesarzowicką a to, jak twierdzą, znacznie utrudni im dojazd do domów:

Elżbieta Maciąg wyjaśnia, że lewoskręt jest niepotrzebny, ponieważ w trakcie popołudniowego czy porannego szczytu, korzysta z niego w ciągu godziny około 20 kierowców.

Po likwidacji lewoskrętu jedynym bezpośrednim dojazdem do nieruchomości protestujących mieszkańców będzie bardzo wąska ulica Balzaka. Na pociechę, miasto obiecało, że drogę poszerzy.


Komentarze (4)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~buhahaha2022-12-03 13:08:47 z adresu IP: (2a01:112f:909:9900:5d75:x:x:x)
2022-12-02 I bang 2,5 roku zajęło im postawienie świateł na Wiejskiej/Mokronoskiej/Awicenny i już następnego dnia było widać, że wydłużyli korki 4-ro krotnie, dodatkowo skazując pieszych, których wszyscy przepuszczali od ręki na pasach a Wiejskiej na czekanie na światło, mimo że auta stoją w tym czasie w korku...
~KRYSSEK2021-02-07 17:19:04 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
POLACY NIE MAJĄ POJĘCIA O BUDOWIE MIAST. JAK WRACAM Z DALEKA DO TEGO WROCŁAWIA TO STWIERDZAM ŻE TO JEST MIASTO DLA PIESZYCH I DOROŻEK. IX WIEK.
~Magistrat rżnie głupa2020-08-26 18:45:59 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Lepiej, redachtorzy, spytajcie magistrat, co urzędnicy zaczęli robić w sprawie trasy czeskiej? Dla niezorientowanych: ma to być łącznik między zjazdem Oporów na A8 do ulicy Klecińskiej z włączeniem przy przystanku PKP Grabiszyn przebiegający wzdłuż torów i działki Morawieckiego - efekt to bezkolizyjne połączenie Grabiszyna z A8. Sutryk robił obiecanki o tym w trakcie kampanii wyborczej 2 lata temu. Mamy czekać na kolejną informację-obiecankę do kolejnych wyborów? Wykonanie tej trasy to automatycznie koniec korków na Oporowie, bo zostałby tam tylko ruch lokalny. Widać po raz kolejny, że proponując światła na skrzyżowaniu Avicenny/Wiejska magistrat nie ogarnia tematu zarządzania miastem. Przy takim ruchu i rozbudowie osiedli w okolicach, przejeździe kolejowym na Avicenny, jedyne sensowne rozwiązanie to rondo, na które jest miejsce po wyburzeniu budynku po restauracji. Światła pogorszą sytuację, bo są już przy Kwiatkowskiego, gdzie często korek codziennie dosięga Mokronosu i często zaczyna się na A8. Kiedy tym miastem zaczną rządzić fachowcy z doświadczeniem w swojej branży?
~wleniu2020-08-26 15:08:20 z adresu IP: (185.122.xxx.xxx)
Jak z lewoskrętu korzysta 20 samochodów dziennie , jak ja codziennie wracam tam, i zawsze przede mną, około 16, skręca tam 2-5 aut ? Tam jest wystarczająco dożo miejsca aby poszerzyć skrzyżowanie, zrobić osobny pas do skrętu albo w praco z wiejskiej do avicenny, albo właśnie w lewo w cesarzowicką. Jak to rozgrzebią, to wjazd do Wrocławia od zachodu to będzie masakra, autostrada i bielany utkną w gigantycznych korkach.