Pociągi z Kątów Wrocławskich do Wrocławia pojadą co 20 minut

DK | Utworzono: 2020-08-24 05:41 | Zmodyfikowano: 2020-08-24 06:07
Pociągi z Kątów Wrocławskich do Wrocławia pojadą co 20 minut - archiwum radiowroclaw.pl
archiwum radiowroclaw.pl

Gmina Kąty Wrocławskie dołoży się do dodatkowych połączeń kolejowych, które pojawią się 30 sierpnia. 1 milion złotych kosztować będzie 9 dodatkowych par pociągów z i do Wrocławia. Łącznie da to aż 32 połączenia dziennie, które sprawią, że pociągi pojawiać będą się w dni robocze na wszystkich 4 stacjach w gminie co 20 minut. Całoroczna umowa na dodatkowe kursy zawarta została 15 marca, czyli jeszcze przed wybuchem epidemii, jednak w związku ze spadkiem ruchu, kursy zostały odwołane. Jak przekonuje jednak Burmistrz Kątów Wrocławskich Łukasz Zbroszczyk gmina chce przedłużenia umowy.

- Nasze porozumienie z Urzędem Marszałkowskim opiewa do końca roku 2020 roku, ale tutaj trzeba podkreślić bardzo dobrą współpracę. Z Kolejami Dolnośląskimi już jesteśmy po rozmowach, że tę współpracę chcielibyśmy kontynuować w roku 2021 - przekonuje Łukasz Zbroszczyk:

Dodaje, że to najbardziej pożądane połączenie do Wrocławia, stąd tutaj wsłuchując się w głos mieszkańców, rzeczywiście podjęliśmy takie próby, żeby tych połączeń było więcej, żeby one były w tych godzinach, gdzie sygnalizują nam mieszkańcy. Tych pociągów, w nowym rozkładzie, będziemy mieli o 9 par więcej na linii Wrocław-Kąty Wrocławskie:

Ponadto gmina planuje połączenie stacji kolejowych siecią ścieżek rowerowych oraz budowę parkingów "parkuj i jedź", które mają zachęcić mieszkańców do przesiadki z auta na rower oraz do pociągu. Termin realizacji tych pomysłów nie jest jeszcze znany. 


Komentarze (37)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Seb2020-09-01 12:10:15 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
????????????????????????tysiące ludzi jeździ pociągami na tej lini . Im więcej tym lepiej .
~Magdalena Cywicka2020-08-25 21:38:39 z adresu IP: (118.38.xxx.xxx)
Zdradzę wam (jako konduktorka Kolei Dolnośląskich), że szykujemy specjalną promocję dla mieszkańców Klocławia jadących do Stolca. Do każdego zakupionego biletu dodajemy gratis papier toaletowy. :))))
~Przemysław Kossakowski2020-08-25 15:18:26 z adresu IP: (219.241.xxx.xxx)
Jeśli chodzi o połączenie Aleksandrowa Kujawskiego z Ciechocinkiem to zgadzam się, że przydałoby się reaktywować na tej trasie pociągi. Dużo ludzi jeździ na tej trasie, ponadto połączenie ma duży walor turystyczny. Na pewno zainteresowanie przejazdami będzie - o to jestem spokojny. Tylko żeby rozkład był dobry. Natomiast jestem sceptyczny odnośnie sensowności drugiego opisanego połączenia. Jakby nie patrzeć, miejscowości na tej trasie to same wsie (największą wśród nich jest Stolec), więc raczej nie będzie dużego zainteresowania przejazdami. Epidemia koronawirusa też zrobiła swoje, wciąż frekwencja w komunikacji publicznej jest mniejsza niż przed nią i od września się to nie zmieni. Na tej trasie wystarczy to co obecnie jeździ, a pieniądze lepiej przeznaczyć na zagęszczenie taktu na liniach w południowej części województwa.
~Klocławianka2020-08-25 13:44:22 z adresu IP: (121.164.xxx.xxx)
Do Stolca chętnie pojadę zwalić klocka, ale nie dalej! Przedłużcie tę linię kolei "aglomeracyjnej" do Obornik!
~wrocławianka2020-08-24 20:04:21 z adresu IP: (180.182.xxx.xxx)
Po godzinie 15 dyskusja toczy się już normalnie, jak w cywilizowanym świecie. Przed godziną 15 najwyraźniej pacjentom DCZP Wrocław załączyli internet. Więc wbił tu jakiś nieuleczalne chory i zaczął wklejać swoje komentarze, myląc Radio Wrocław z gazetą wrocławską czy rynkiem kolejowym.
~trzebniczanka2020-08-24 20:01:47 z adresu IP: (180.182.xxx.xxx)
Już dawno powinni aresztować tego dekla z Wrocławia to co w każdym ogłoszeniu z koleją wypisuje treści obraźliwe i hejty o linii do Lwówka, czy mowa nienawiści bo ktoś jest miasta X czy Y.
~świdniczanka2020-08-25 13:33:34 z adresu IP: (121.164.xxx.xxx)
Nie jestem ani z Wrocławia ani ze Świdnicy. Ale na zmianę mieszkam w obu miastach. Krótka piłka; Wrocław to główny śmietnik dolnośląskiej ziemi. Brud, smród, prostactwo. Nie wielu zostało rodowitych wrocławiaków. Miłych, kulturalnych i przede wszystkim inteligentych. Większość to hołota z zabużańskich wsi. Pato-kołchoz. Wstyd mieć taką stolicę województwa.
~sobótczanka2020-08-25 12:36:35 z adresu IP: (185.54.xxx.xxx)
Zagłębiem dekli jest powiat lwówecki, gdzie brak transportu kolejowego, pracy i ogólnie perspektyw na życie, powodują frustrację i kompleksy wyładowywane na internecie. Kto miał trochę oleju w głowie i ambicje większe niż comiesięczne pobieranie zasiłku z MOPSu, tudzież kradzieże z nieczynnej lk 283 ten już dawno wyjechał za pracą do Wrocławia czy Legnicy.
~jeleniogórzanka2020-08-24 18:33:07 z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
Do godziny 15 dyskusja toczyła się normalnie, jak w cywilizowanym świecie. O godzinie 15 najwyraźniej pacjentom DCZP Wrocław załączyli internet. Więc wbił tu jakiś nieuleczalne chory i zaczął wklejać swoje komentarze, myląc Radio Wrocław z gazetą wrocławską czy rynkiem kolejowym.
~wlenianka2020-08-24 20:01:02 z adresu IP: (180.182.xxx.xxx)
Ciekawe, że każdy artykuł o tematyce kolejowej, wabi na forum tyle osób opóźnionych umysłowo. Wiedziałem od dawna, że bycie miłośnikiem Komunikacji nie jest do końca normalne, ale traktowałem tych ludzi z wrocławia jak nieszkodliwych ekscentrykow. Tutaj widzę, że nadmiar zainteresowania tematyką kolejową, powoduje ciężkie upośledzenie umysłowe.
~Komentarz został usunięty2020-08-24 18:00:02 z adresu IP: (114.70.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~kątownik2020-08-24 15:47:40 z adresu IP: (118.153.xxx.xxx)
Jako mieszkaniec Kątów Wrocławskich protestuję przeciwko powrotowi kolei do naszego pięknego miasta. Hałas , spaliny nie są nam potrzebne. Wystarczy to co jest, tzn. Impulsy do Jeleniej Góry.
~kąciak2020-08-25 13:35:33 z adresu IP: (121.164.xxx.xxx)
Najpierw remonty zaniedbanych linii kolejowych do Lwówka (linia zamknięta przez Koleje Dolnosląskie za czasów niesławnego prezesa Rachwalskiego!)., Karpacza, Kowar, Mirska, Kamiennej Góry, a potem można będzie myśleć o liniach po wioskach do jakichś Kątów, gdzie i tak nikt nie będzie jeździł pociągami. Najpierw Dolny Śląsk, potem Wrocław!
~kątomierz2020-08-25 12:34:36 z adresu IP: (185.54.xxx.xxx)
No to masz problem, bo kolej w Kątach jest od połowy XIX wieku, a to jest jedynie rozszerzenie oferty przewozowej. Hałas i spaliny to przede wszystkim domena transportu drogowego - auta też każesz ludziom polikwidować i niech dojeżdżają do Wrocławia rowerami i furmankami?
~Rafał ze Stolca2020-08-24 15:45:51 z adresu IP: (113.144.xxx.xxx)
A czy miłośnicy poniosą konsekwencje kiedy okaże się że do jazdy tymi bzdurnymi pociągami do Kątów nie będzie chętnych? Przypominam że busy i autobusy latają co kilkanaście minut w tych kierunkach, a przystanek w Kątach jest na samym końcu i potem i tak trzeba przesiadać się do busów jeżdżących dalej kompletna głupota i marnowanie pieniędzy. A ile osób dziennie skorzystało by z bezpiecznych ścieżek poprowadzonych po torowiskach. Niech miłośnicy wsiądą na rower i przejadą się DK5 zobaczą jakie to niebezpieczne.
~wasabi co smrodem wabi2020-08-25 13:36:39 z adresu IP: (121.164.xxx.xxx)
Dlatego wszystkie tory kolejowe we Wrocławiu powinny być zlikwidowane. Nie byłoby takich wypadków. Barachło zza Buga wciąż przyzwyczajone jest do furmanek i wozów konnych, a nie szybkich pociągów.
~wasabiWKS2020-08-25 12:33:09 z adresu IP: (185.54.xxx.xxx)
"A ile osób dziennie skorzystało by z bezpiecznych ścieżek poprowadzonych po torowiskach." Czy ja dobrze czytam, chciałbyś rozebrać lk 274 i puścić tam ścieżkę rowerową, żeby ludzie codziennie zmuszeni byli dojeżdżać po 20-30 km do Wrocławia rowerem? Czy ty się aby dobrze czujesz?
~mieszkaniec2020-08-24 15:43:55 z adresu IP: (221.150.xxx.xxx)
Przy tej ilości przystanków do Kątów będzie się jechać pociągiem min. godzinę. Za długo, szybciej autobusem, samochodem.
~sobótczanka2020-08-24 15:42:17 z adresu IP: (119.71.xxx.xxx)
Panie Sutryk - podaj sens ...wyliczenia , ekonomię tej inwestycji ! Nie porównuj Warszawy i tamtych tras kolejowych z naszym zapyziałym Wrocławiem. W tej cenie lepiej zbudować drogę do gór. Od Karpacza do Szklarskiej, rozładuje ruch a walory widokowe będą konkurować z Alpami. Kolej do Kątów Wsiocławskich to idiotyzm. Trasy rowerowe tak, i autobus szybki z pominięciem wioch. Prostoz Wro do na Mietków, dwa przytanki, BP i Orlen.
~wasabi co smrodem wabi2020-08-25 13:38:29 z adresu IP: (121.164.xxx.xxx)
Kąty w ogóle nie potrzebują aż tylu pociągów do Wrocławia. Nowa Ruda nie ma ani jednego i żyje. Podobnie Gryfów Śląski. A mieszkańcy tych miast też jeżdżą załatwiać różne sprawy do miasta. Jakby nie finansowano drogich muchowozów z Wrocławia do Kątów, to byłyby i pociągi do Lwówka (którymi jeździ mnóstwo ludzi), jak i do innych miejscowości. Linia kolejowa do Lwówka Śląskiego uważana jest za jedną z najpiękniejszych w Polsce. To wstyd, że województwo tak zaniedbało tę trasę!
~wasabiWKS2020-08-25 12:31:14 z adresu IP: (185.54.xxx.xxx)
"Kolej do Kątów Wsiocławskich to idiotyzm." Ludzie dojeżdżający do Wrocławia z Kątów, Sadkowa, Smolca czy Mokronosu mają inne zdanie, diametralnie odmienne od tego, co tutaj prezentujesz. A miejscowość nazywa się Kąty Wrocławskie - masz jakiś problem z napisaniem poprawnej nazwy, czy coś Cię boli w związku z tym?
~Wiesław z Sołtysowic2020-08-24 15:39:55 z adresu IP: (61.105.xxx.xxx)
Ja się pytam, jaki jest target pasażerski na linie kolejowa Wrocław-Kąty Wrocławskie przez stolec, mokronos i inne wiochy ??? To nie będzie żadna alternatywa dla autobusu wjezdzajacego karkonowska. Ten pociąg zanim dojedzie z na główny minie z 40 min. Czy mamy jakieś zakłady atrakcyjne miejsca pracy na tej trasie ??? Czy ten pociąg ma zebrać ludzi do pracy do Wrocławia obwożąc ich przez pół miasta ??? Grota już stoi zwycięska to bubel za który ktoś powinien siedzieć buforowa z dwoma pasami do skrętu na brochow z buspasem ( ta ulica jest dojazdem do Wrocław wschodni a4 i wow) czy wy wstydu nie macie ??? Jeszcze tu pusty pociag wstawiacie ???
~wasabiWKS2020-08-25 13:40:04 z adresu IP: (121.164.xxx.xxx)
pociągi w Kątach Wrocławskich to wielka porażka pod względem hałasu i zajmowanie infrastruktury potrzebnej dla kolei konnej. W Kątach również mieszkańcy zbierają podpisy- ludzie chcą żeby rozebrać resztki tej linii bo wszyscy chcą asflatowej ścieżki rowerowej.
~kątomierz2020-08-25 12:38:52 z adresu IP: (185.54.xxx.xxx)
Nie rozumiem, czego na temat kolei w południowej i południowo-zachodniej części miasta wypowiada się mieszkaniec Sołtysowic, leżących po drugiej stronie Wrocławia? Znasz takie powiedzenie - kibic z dala się nie w...la?
~Tomek z Kątów2020-08-24 15:36:47 z adresu IP: (114.70.xxx.xxx)
Kto będzie do tego dokładał ? Zróbcie ścieżkę dla pieszych i rowerów do Kątów. Sukces będzie większy niż kolej !
~wrocławianka2020-08-24 15:34:21 z adresu IP: (121.190.xxx.xxx)
Bez sensu. Kto będzie jeździł pociągami po jakichś Stolcach i innych kątach? Największa frekwencja na linii 274 jest na odcinku Wałbrzych - Jelenia Góra i tam należy zwiększyć liczbę pociągów. Natychmiast!
~uuu2020-08-25 13:42:27 z adresu IP: (121.164.xxx.xxx)
Dolny Śląsk ma ważniejsze potrzeby kolejowe niż jakieś Kąty Wsiocławskie, to przede wszystkim remont ważnych turystycznie linii do Karpacza, Kowar i Lwówka. Jakby nie finansowano drogich muchowozów z Wrocławia do Kątów, to byłyby i pociągi do Lwówka (którymi jeździ mnóstwo ludzi), jak i do innych miejscowości. Linia kolejowa do Lwówka Śląskiego uważana jest za jedną z najpiękniejszych w Polsce. To wstyd, że województwo tak zaniedbało tę trasę!
~eee2020-08-25 12:41:11 z adresu IP: (185.54.xxx.xxx)
"Największa frekwencja na linii 274 jest na odcinku Wałbrzych - Jelenia Góra" - chyba much i komarów. Za Wałbrzychem Miasto w kierunku Jeleniej Góry pociągi pustoszeją, chyba że akurat jest łykend i turyści z Wrocławia jadą w Rudawy Janowickie czy Karkonosze. Frekwencja zaczyna się między od Wałbrzycha Miasto, a od Jaworzyny Śląskiej w kierunku do/z Wrocławia jest tłok, niejednokrotnie trzeba stać.
~do Lll2020-08-24 17:58:13 z adresu IP: (114.70.xxx.xxx)
Dolny Śląsk ma ważniejsze potrzeby kolejowe niż jakiś Wsiocław i pociągi do Stolca, to przede wszystkim remont ważnych turystycznie linii do Karpacza, Kowar i Lwówka.
~Lll2020-08-24 17:31:33 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Na linii Wałbrzych Jelenia to puste pociągi jeżdżą Najwięcej ludzi jedzie Wrocław -Walbrzych A Kąty -Wroclaw to pół pociągu wsiada i wysiada na tym odcinku jest najwieksze obłożenie pasażerów Proszę się przejechać od Wałbrzycha do Wrocławia i zobaczyć gdzie ile ludzi wsiada i wysiada
~Tersa2020-08-24 07:53:14 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Bardzo mądrze a odczują to kierowcy we Wrocławiu. Kąty Wr. będą bardziej atrakcyjne dla pozyskania nowych mieszkańców - zawsze dobry układ komunikacyjny napedza gospodarkę.
~Kamila2020-08-24 15:37:22 z adresu IP: (114.70.xxx.xxx)
We Wrocławiu powinny powstać 4 linie kolei aglomeracyjnej: - Wsiocław Wsiebodzki - Wsiobudka - Wsidnica - Oborniki Dolnośląskie - Stolec - Świniary - Sołtysowice - Muchobór - Gaj (specjalna leśna kolej aglomeracyjna dla kleszczy i much) Beka na maksa z wsioków.
~Panele wygluszajace 2020-08-24 07:51:22 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Bardzo sie ciesze z pociągów, ale co za tym idzie jest to wielki hałas. Proszę rozważyć panele akustyczne od przejazdu kolejowego Smolec Wrocławska po przystanek Mokronos. Dziękuję
~Wrocławianin2020-08-24 15:40:38 z adresu IP: (61.105.xxx.xxx)
czy oni sami będą płacić za utrzymanie tej linii do Kątów czy zapłacimy my wszyscy ? bo jak ja mam płacić na kolej z której nie będę korzystał to się nie zgadzam - zrobić ścieżki rowerowe !! no chyba że oni chcą to wyremontować za państwowe nasze pieniądze a potem odkupić za przysłowiową złotówkę i odsprzedać niemcom za miliony euro - coś jest na rzeczy że pchają ten temat w mediach - coś chcą ugrać i chyba nie chodzi jak zwykle o pieniądze - może jacyś dziennikarze śledczy się temu przyglądną kto stoi za tymi ludźmi bo pasjonaci to oni raczej nie są ..
~jeleniogórzanka2020-08-24 07:28:52 z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
Należy docenić mądrość wyborców Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie, którzy wybrali sobie władze nie dla ich własnych karier, a dla służenia ludziom. Na Dolnym Śląsku to rzadki przypadek.
~kątowianka2020-08-24 15:35:00 z adresu IP: (121.190.xxx.xxx)
Tylko czy lokalni ułani zza Buga wracający z plewienia buraków w swoich rydwanach ciągnionych przez wierzgające rumaki wyhamują na przejazdach kolejowych? W zetknięciu z żelaznym smokiem niejeden stracił już życie. A kto będzie pilnował dzieciaki bawiące się na torach? Przecież nie pójdą na plac zabaw bo tam łobuzy pilnują piaskownicy. Nie, takich niebezpieczeństw my w Kątach nie chcemy!
~Chata Morgana2020-08-24 07:41:47 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ma Pani rację ale problem jest nieco poważniejszy - problem jest w tych co wybierają i w tych, którzy zostają wybrani. Za to co dookoła odpowiada niestety polska mentalność (zawistny cwaniaczek o małym ptaszku i rozumku)... Od której są, na szczęście, wyjątki.