Będą jak nowe. Skody idą do kompleksowego remontu
ilustracja: MPK Wrocław
W sumie modernizację przejdzie 17 pojazdów tego typu. Remont jednego to koszt 3,5 mln zl. Prezes MPK Krzysztof Balawejder wyjaśnia, co się zmieni:
Generalny remont przejdą również tramwaje WrAs205. Pojazdy będą trafiać do zakładów etapami - maksymalnie trzy na raz. Chodzi o to, aby w stolicy Dolnego Śląska nie brakowało taboru.
Miasto za remont pojazdów zapłaci w sumie 60 mln zł. Pierwsza stara-nowa skoda przyjedzie do Wrocławia już za kilka miesięcy.
Komentarze (4)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~HGW2020-08-22 21:44:49 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Odpowiedz
Najpierw zdewastowały torowiska, a teraz same wymagają remontu?
zgłoś do moderacji
~janek2020-08-22 12:26:53 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Miasto Wrocław miało firmę Pro-Tram, która produkowała tramwaje i zlikwidowało ją a teraz kupuje je od ModeTrans z Poznania i Czech gdzie tutaj logika?
~@janek2020-08-22 12:46:09 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
A własnością czyjej nacji jest firma Skoda? Dla ułatwienia dodam, że nie należy ona do Czechów, a ostatni prezydent Wrocławia otrzymał od tej nacji nagrodę za robienie im łaski oraz szkolenie typowe dla agentury wpływu.
~janek2020-08-22 12:29:04 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Za wikipedia - skoro były tańsze i lepsze to dlaczego wrocław wybrał droższe?
"Tramwaje typu 205WrAs były pierwszymi wrocławskimi tramwajami niskopodłogowymi wraz z dostarczanymi równolegle tramwajami Škoda 16T, o większym udziale niskiej podłogi, jednak w odróżnieniu od typu 16T, mogły być eksploatowane na większej ilości linii[1]. W porównaniu z 16T, tramwaj typu 205WrAs ma prostszą konstrukcję, przy znacznie niższej cenie. Przez motorniczych są lubiane z uwagi na niezawodność, łatwość obsługi i bardzo dobre własności trakcyjne (krótka droga hamowania, lepsze przyspieszenie dzięki lepszemu stosunkowi mocy do masy, niż w 16T)[1]."