Czeski przewoźnik ma zgodę na uruchomienie pociągu z Pragi do Wrocławia
Na trasie mają jeździć 2 pary pociągów na dobę od soboty do niedzieli, oraz 1/2 pary pociągów na dobę w poniedziałki i w piątki - pisze serwis "Rynek Kolejowy"
Do obsługi mają zostać wykorzystane tylko i wyłącznie pociągi Stadler Flirt (przewoźnik posiada ich pięć). Według załączonego rozkładu, pociągi odjeżdżałyby z Wrocławia o 03:38 w poniedziałek i o 05:25 i 17:25 w sobotę i niedzielę (przyjazdy do Pragi o 8:22, 09:51 i 21:51). Powrotne pociągi odjeżdżałyby z Pragi o 06:09 (w soboty i niedziele) oraz o 18:09 (od piątku do niedzieli). We Wrocławiu byłyby odpowiednio o 10:35 i 22:35 - czytamy w serwisie.
"Rynek Kolejowy" przypomina, że grudniu ubiegłego roku, Leo Express uruchomił połączenie weekendowe na tej trasie (odjazdy z Wrocławia o 06:01). Zrobił to jednak nie w ramach otwartego dostępu, a w ramach dotowanych przez lokalne samorządy połączeń i we współpracy z Kolejami Dolnośląskimi. Po okresie lockdownu wróciły one na tory z początkiem miesiąca.
Dopuszczalne jest zatrzymywanie się pociągów Przewoźnika na następujących stacjach: Międzylesie, Roztoki Bystrzyckie, Domaszków, Długopole-Zdrój, Bystrzyca Kłodzka Przedmieście, Bystrzyca Kłodzka, Gorzanów, Krosnowice Kłodzkie, Kłodzko Miasto, Kłodzko Główne, Ławica, Bardo Śląskie, Bardo Przyłęk, Suszka, Kamieniec Ząbkowicki, Starczów, Ziębice, Henryków, Biały Kościół, Strzelin, Warkocz, Boreczek, Węgry, Żórawina, Smardzów Wrocławski oraz Wrocław Główny.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.