Co z remontem linii 285 ze Świdnicy do Jedliny Zdroju?

Bartosz Szarafin, mh | Utworzono: 2020-07-28 06:42 | Zmodyfikowano: 2020-07-28 06:47
Co z remontem linii 285 ze Świdnicy do Jedliny Zdroju? - fot. Sowiogórskie Bractwo Kolejowe
fot. Sowiogórskie Bractwo Kolejowe

- To było chwilowe i nie powinno wpłynąć na dotrzymanie terminu - mówi Dariusz Kolubka z wałbrzyskiego zakładu PLK:

Specjaliści, którzy zajmą się obiektami inżynieryjnymi ponownie wrócili na plac budowy. Obiekty są badane i wkrótce prace na nich powinny zostać wznowione. Koniec remontu planuje się na połowę 2021 roku. Pociągi pojadą zrewitalizowaną linią z prędkością do 80km/h.

Wszystkich niepokojących się o los rewitalizacji - widziany przez pryzmat remontu wiaduktów - Polskie Linie Kolejowe uspokajają. Robotnicy wkrótce wrócą na te obiekty - mówi Mirosław Siemieniec - rzecznik PLK:

Rewitalizację tego odcinka rozpoczęto w listopadzie 2018 roku. Zerwano tory, przygotowano nawierzchnię. Na niektórych odcinkach położono już nowe tory, a na przystankach krańcowych - zamontowano nowe rozjazdy.


Komentarze (27)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~świdniczanin2020-07-29 23:20:19 z adresu IP: (175.114.xxx.xxx)
Ścieżka rowerowa na tej linii byłaby super!
~Baca2021-05-14 20:16:30 z adresu IP: (91.231.xxx.xxx)
Na stole sobie zrób ścieżkę... i wciągnij! Przygotowanie terenu pod linię kolejową jest o wiele bardziej kosztowne, niż dla ,, kolarzy,, Na dodatek jazda po górkach krzywdy nie zrobi!
~Marcin Miłosz2020-07-28 20:23:30 z adresu IP: (14.241.xxx.xxx)
Przy tej ilości przystanków do Sobótki i Jedliny będzie się jechać pociągiem min. godzinę. Za długo, szybciej autobusem, samochodem.
~Kolejarz2020-07-28 20:21:42 z adresu IP: (153.129.xxx.xxx)
Lepiej wyremontować linię do Lwówka, która jest uważana przez znawców za jedną z najpiękniejszych linii w Polsce! Tymczasem Koleje Dolnośląskie zlikwidowały na niej niedawno wszystkie pociągi. Podejście do kolei jest tu gorsze niż w Afryce Równikowej. Cała Polska kpi z Dolnego Śląska. Odwołać marszałka i prezesa Kolei Dolnośląskiego za niszczenie kolei na Dolnym Śląsku!
~Krzysztof Czarnecki2020-07-29 16:42:04 z adresu IP: (23.235.xxx.xxx)
Do ~Marcin Miłosz: jesteś dzieckiem z probówki i to nieudanym, bo lekarz pomylił spermę człowieka z moczem krowy i powstała taka kupa jak ty.
~Marcin Miłosz2020-07-29 14:04:42 z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
Na szczęście nikt cię o zdanie nie pyta i masz tyle do powiedzenia, czy żyd za okupacji.
~Artur2020-07-28 20:16:16 z adresu IP: (59.136.xxx.xxx)
Jako mieszkaniec Sobótki protestuję przeciwko powrotowi kolei do naszego pięknego miasta. Hałas , spaliny nie są nam potrzebne.
~Srulgen2020-07-29 04:12:22 z adresu IP: (23.235.xxx.xxx)
Wsiocław Wsiebodzki - Wsiobudka - Wsidnica. Znacie gdzieś kolej "aglomeracyjną", która łączyłaby trzy wioski? To nadaje się jedynie do Księgi Rekordów Guinessa :DDDD
~Jurgen2020-07-29 00:57:29 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Po pierwsze to Sobótka nie jest piękna, po drugie nie zauważyłem tam elektryków, więc dwa pociągi na godzinę różnicy Wam chyba nie zrobią. Po trzecie ciężarówki z kopalni hałasują i trują (choć mniej trują niż palące zimą śmieci jełopy) bardziej.
~kolejarz 2020-07-28 19:57:14 z adresu IP: (83.11.xxx.xxx)
Drodzy mieszkańcy idąc takim tokiem myślenia najlepiej wiele linii lokalnych w Polsce spisać na straty. Zezłomować zrobić ścieżki rowerowe którymi i tak później hula co najwyżej wiatr. Myślmy przyszłościowo. Odtworzenie takich lokalnych linii kolejowych to brama na Polskę czy Świat dla wielu mniejszych miejscowości. Dzięki nim zawitają do takich miejsc jak Sobótka Jedlina turyści a i lokalni mieszkańcy będą mieli lepszą komunikację. Duża część funduszy na remont datuje UE. Po drugie to wiele miejsc pracy dla kolejarzy firm remontujących tory czy też później mieszkańców jak się zjawią turyści.
~Małe ale2020-07-28 20:16:40 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Tak jedlina jak Karpacz ???????????????? - róbmy kolej tam gdzie jest naprawdę potrzebna, a nie realizujemy pomysłów szaleńców - na wszystko nam nie wystarczy
~miejscowy2020-07-28 20:15:42 z adresu IP: (146.185.xxx.xxx)
Torów do Sobótki nie ma i długo nie będzie ale będzie nowy przystanek Bareja do kwadratu gdzie mózg i pisiory z kwiatami dla dudy, dno,
~Jack 2020-07-28 18:58:56 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Kto będzie utrzymywał składy widmo między Świdnicą a Jedliną, może te gminy ?
~mieszkaniec2020-07-28 17:31:01 z adresu IP: (218.235.xxx.xxx)
czy oni sami będą płacić za utrzymanie tej linii do Jedliny czy zapłacimy my wszyscy ? bo jak ja mam płacić na kolej z której nie będę korzystał to się nie zgadzam - zrobić ścieżki rowerowe !! no chyba że oni chcą to wyremontować za państwowe nasze pieniądze a potem odkupić za przysłowiową złotówkę i odsprzedać niemcom za miliony euro - coś jest na rzeczy że pchają ten temat w mediach - coś chcą ugrać i chyba nie chodzi jak zwykle o pieniądze - może jacyś dziennikarze śledczy się temu przyglądną kto stoi za tymi ludźmi bo pasjonaci to oni raczej nie są ..
~Arek2020-07-28 17:28:16 z adresu IP: (121.174.xxx.xxx)
Kto będzie do tego dokładał ? Zróbcie ścieżkę dla pieszych i rowerów do Sobótki. Sukces będzie większy niż kolej !
~wrocławianin2020-07-28 17:26:12 z adresu IP: (106.168.xxx.xxx)
Torów na trasie do Sobótki, nie ma. Nie istnieją ! Fragmenty gdzie są, są nie zdatne dla pociągów, szybkich pociągów. a cenę budowy tej lini, kupię 4 autokary i będę woził ludzi z PKS i PKP bezpośrednio na Ślężę. Zarobi na tym jeszcze mój syn i jego syn.
~krzyki z Krzyków2020-07-28 17:24:26 z adresu IP: (220.123.xxx.xxx)
Panie Sutryk - podaj sens ...wyliczenia , ekonomię tej inwestycji ! Nie porównuj Warszawy i tamtych tras kolejowych z naszym zapyziałym Wrocławiem. W tej cenie lepiej zbudować drogę do gór. Od Karpacza do Szklarskiej, rozładuje ruch a walory widokowe będą konkurować z Alpami. Kolej do Sobótki to idiotyzm. Trasy rowerowe tak, i autobus szybki z pominięciem wioch. Prostoz Wro do na Ślężę, dwa przytanki, BP i Orlen.
~mieszkaniec Jagodna2020-07-28 17:22:33 z adresu IP: (220.123.xxx.xxx)
A czy miłośnicy poniosą konsekwencje kiedy okaże się że do jazdy tymi bzdurnymi pociągami nie będzie chętnych? Przypominam że busy i autobusy latają co kilkanaście minut w tych kierunkach, a przystanek w Sobótce jest na samym dole i potem i tak trzeba przesiadać się do busów jeżdżących dalej kompletna głupota i marnowanie pieniędzy. A ile osób dziennie skorzystało by z bezpiecznych ścieżek poprowadzonych po torowiskach. Niech miłośnicy wsiądą na rower i przejadą się DK5 do Sobótki zobaczą jakie to niebezpieczne.
~głos z Wrocławia2020-07-28 17:20:23 z adresu IP: (106.167.xxx.xxx)
Linia do Lwówka to trasa jest o wiele piękniejsza turystycznie, znaczenie komunikacyjne dla mieszkańców też dużo większe niż jakaś linia do Sobótki przez same wioski. A jak to co jest nie starczy na remont Sobótki, to trudno. Kasę będzie można wydać na remont innych linii, np. do Karpacza, Kowar albo Świeradowa. Najważniejsze żeby ta kasa się nie zmarnowała. Mieszkańcom Sobótki natomiast wystarczą autobusy.
~Srulgen2020-07-29 04:14:28 z adresu IP: (23.235.xxx.xxx)
Jak to możliwe, że w XXI wieku ktoś jeszcze korzysta w codziennych dojazdach z wozu konnego? Przecież taki koń może ponarabiać wszędzie i kto to później posprząta? W dodatku słyszałam, że z wozu spadają pijani w sztok pasażerowie, którzy również potrafią załatwić się w miejscu publicznym lub obrzucać pustymi butelkami przechodniów. Nie wyobrażam sobie, żeby takie coś kursowało z Wsiocławia do Wsiobudki. Panie marszałku! Proszę natychmiast przerwać reaktywację linii do Sobótki i nie robić pośmiewiska z naszego Knyszogrodu! Już i tak cała Polska śmieje się z niego jak z drugiego Wąchocka, teraz będzie się śmiał cały świat!
~Jurgen2020-07-29 01:12:12 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Ale to trasa Wrocław-Jedlina, przez Sobótkę i Świdnicę oraz Zagórze Śląskie. Z tych miejscowości wielu ludzi uczy się i pracuje we Wrocławiu i Świdnicy. I to odcinek Świdnica-Jedlina jest turystyczny. Co da lansowana przez Ciebie pod różnymi nickami i nie pierwszy zresztą raz trasa do Lwówka Śląskiego? Skąd te pociągi mają jeździć to tego Lwówka i kogo wozić? Tylko turystów? W Lwówku mieszka niecałe 9 tys ludzi, więc ogarnie tam transport kilka autobusów.
~pracuś z Sobótki2020-07-28 17:17:48 z adresu IP: (210.94.xxx.xxx)
My w Sobótce pracę mamy Właśnie szyny rozkręcamy Tu szyneczka, tam śrubeczka Aż uzbiera się wódeczka My pociągów tu nie chcemy Przeciw nim protestujemy Bo rozkręcać co będziemy? Z odwodnienia tu pomrzemy!
~Marek Kramarz2020-07-28 12:16:44 z adresu IP: (77.115.xxx.xxx)
A ja konsekwentnie pytam kiedy ruszy przebudowa tego wąskiego wiaduktu na ul. Boya Żeleńskiego. Panuje tam duży ruch jednokierunkowy. Wstyd.
~Komentarz został usunięty2020-07-28 09:44:28 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Słabe to radio2020-07-28 08:34:18 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Jakoś nie dajecie informacji, jak przebiegają rozmowy w sprawie przejazdu kolejowego i możliwości skorzystania z wiaduktu kolejowego na ul. Bardzkiej. Boicie się ruszać temat, żeby magistrat nie musiał pisać o swojej niekompetencji?
~Zioberek2020-07-28 16:56:29 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Po co wydawać bajońskie sumy tam gdzie do tramwaju może podwieźć autobus?
~Gosc2020-07-28 13:54:59 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Wiadomo od samego początku, że tor do Sobótki należy podnieść na odcinku kilku km od Bardzkiej do Zwycięskiej. Magistrat ma tutaj niewiele do gadania poza wsparciem finansowym dla inwestycji inaczej ta linia będzie nieprzekraczalną linią rozwoju sieci tramwajowej.