Czy w wielkim mieście da się pogodzić interesy kierowców i rowerzystów?
Wrocław stawia na ścieżki rowerowe, przyjął też strategię rowerową. Jednocześnie kierowcy wskazują, że remontując kolejne ulice, tracą ich powierzchnie na rzecz powstających wzdłuż nich ścieżek rowerowych. Czy te wszystkie działania przynoszą oczekiwane efekty? W studiu Radia Wrocław gościli: podinspektor Leszek Konefał z dolnośląskiej policji, oficer rowerowy Daniel Chojnacki i radny Robert Grzechnik.
POSŁUCHAJ:
Komentarze (28)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~QQQ2020-07-22 10:33:30 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Odpowiedz
Swoją drogą, dobry materiał filmowy, fajne wywiady :)
zgłoś do moderacji
~QQQ2020-07-22 10:29:17 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Niestety, muszę się zgodzić z Bolem - rowerzyści regularnie nielegalnie wybierają chodniki, przeszkadzając i dzwoniąc na pieszych nawet jeśli po drugiej stronie ulicy jest piękna ścieżka rowerowa. Ręce opadają. Mówię to jako osoba, która sama często jest rowerzystą - nierzadko jest tak, że z powiedzmy 5 rowerzystów w zasięgu wzroku jako jedyny jadę przepisowo i czuję się jak jakiś ostatni frajer...
~Ciekawe2020-07-22 22:20:37 z adresu IP: (93.181.xxx.xxx)
Od wielu lat poruszam się po Wrocławiu rowerem i niejak nie pogę sobie przypomnieć sytuacji, aby rowerzyści jeździli nielegalnie chodnikami a w szczególności dzwonili na pieszych. Hulajnogowcy elektryczni tak, ale rowerzyści nie.
~Rambo2020-07-21 21:12:13 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Jazda tramwajem skraca życie!
~////2020-07-21 16:38:45 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Ponoć Sutryk i ekipa są za tolerancją?
~Tomek2020-07-21 13:49:36 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Niech J.Sutryk i spółka ustawia na rogatkach Wrocławia duży znak zakaz jazdy samochodem wybudują parkingi, połączą je szybka kolejka z centrum i nie trzeba będzie nigdzie jeździć. A planowanie po wrocławsku wygląda idealnie na przykładzie trasy na Nowy Dwór dlaczego ta linia nie jest dociągnięta do lotniska przez okolice Gagarina nie rozumiem kolejny przykład łącznik J.Gararina z ulicą Graniczna i temat korków załatwiony.
~@bolo2020-07-22 22:21:37 z adresu IP: (93.181.xxx.xxx)
A taki dwusystemowy tramwaj bezproblemowo obsługuje też znacząco różne napięcia sieci trakcyjnej??
~bolo2020-07-21 19:34:31 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Tramwaje dwusystemowe – Wrocław
Kolej aglomeracyjną we Wrocławiu zamierzają utworzyć władze wojewódzkie. Jednak przedstawiciele miasta są wobec tych planów nieufni. Do tego stopnia, że stawiają marszałkowi ultimatum: jeżeli w ciągu dwóch lat taka kolej nie powstanie, to magistrat wprowadzi tramwaje dwusystemowe, czyli takie które pojadą po torach tramwajowych i kolejowych. Projekt jest na liście rezerwowej w kolejce po pieniądze z UE na lata 2014-2020 – informuje „Gazeta Wrocławska”.
Urząd Marszałkowski wciąż jednak nie ustalił szczegółów dotyczących harmonogramu uruchamiania kolei aglomeracyjnej. Władze województwa podkreślają w tym względzie konieczność współpracy z gminą Wrocław. Ta deklaruje, że chce współpracy, ale na konkretne decyzje daje marszałkowi dwa lata. Inaczej zacznie wdrażać w życie alternatywny projekt, czyli tramwaj dwusystemowy. Zaletą takiego pojazdu jest możliwość jazdy zarówno po torach tramwajowych, jak i kolejowych. Zwłaszcza, że ich rozstaw jest taki sam.
Projekt znajduje się na liście rezerwowej wśród zadań do realizacji współfinansowanych ze środków unijnych do 2020 roku. Wrocław oszacował, że przedsięwzięcie pochłonie aż 412 mln zł, z czego 285 mln zł pokryje UE.
~@Widać2020-07-21 16:43:15 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Miliard jak nie więcej poszedł na stadion miejski. I co z tego mają wrocławianie?
Jak poprowadzona będzie WYDZIELONA Trasa Autobusowo-Tramwajowa w świetle ulicy Rogowskiej? Dlaczego magistrat chce likwidować linie 149 czy 142?
~Widać2020-07-21 15:37:02 z adresu IP: (195.245.xxx.xxx)
że nie rozumiesz. Aby pójść dalej z linią tramwajową wzdłuż ul. Strzegomskiej trzeba przeciąć się z linia kolejową i Ślęzą. Zakładając nawet bardzo optymistycznie, że dałoby się puścić linię tramwajową pasem zieleni który znajduje się na Strzegomskiej, to natychmiast na drodze staje PKP (spółka państwowa, rządowa) - a jak "współpracuje" PKP widać idealnie na przykładzie Jagodna, gdzie blokuje możliwość wykonania tej trasy. Nowa linia tramwajowa na Nowy Dwór to koszt setek milionów, dla tego jest realizowana z opóźnieniem i została podzielona na etapy. Ten sam problem był z tramwajem na Popowice, gdzie oferty wykonawców były wyższe niż zaplanowany budżet. Masz w kieszeni wolne kilkaset baniek do miliarda? To wybuduj tramwaj na lotnisko. Dla przypomnienia: podczas remontów przed Euro (i budowie nowego terminala) miała powstać linia kolejowa łącząca dworzec główny z lotniskiem. Infrastruktura dla tej linii w wielu miejscach powstała, ale samej linii jakoś PKP nie wybudowała, a taki dojazd z lotniska do centrum byłby znacznie szybszy niż tramwaj.
~Gosc2020-07-21 11:00:01 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Przecież problem sam się rozwiąże , nie będzie nikt jeździć do centrum, żeby zapłacić 7 zł za godzinę parkowania, wszystkie sprawy załatwi na obrzeżach , które odżyją.
~Kadu2020-07-21 05:22:59 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Przede wszystim, urzędnicy z ZDIUM muszą przestać czuć się bezkarni - jak będą mieli poczucie, że mogą stracić robotę, to zaczną się przykładać. Bo to co robią w tej chwili, to kpina.
~Słuchacz2020-07-21 00:35:31 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
1. Uwaga dla osób odpowiedzialnych za inżynierię drogową we Wrocławiu: planując i projektując nowe rozwiązania, pamiętajcie proszę, że równie ważnym, jeśli nie ważniejszym problem jest utrzymanie w akceptowalnej jakości dotychczasowej infrastruktury. Przykro się słucha uwag, że ZDiUM w pierwszej połowie roku wyczerpał środki na utrzymanie np. oznakowania poziomego, a w innym miejscu rośnie nowa, niekoniecznie później wykorzystywana infrastruktura za grube miliony złotych;
2. Kolejna uwaga dla tej samej grupy ludzi, proszę o większą pokorę wobec przepisów prawa. Niektóre rozwiązania wykonane w naszym mieście rodzą grozę w mojej głowie, np. dziwny pas dla komunikacji na Strzegomskiej przy Śrubowej: rozwiązanie BARDZO niebezpieczne, niezgodne z obowiązującymi przepisami i kompletnie niejasne dla użytkowników dróg;
3. Końcówka debaty zakończona słusznie wyłaniająca się konkluzją: drodzy użytkownicy dróg: więcej empatii i rozsądku, a wszyscy będziemy szczęśliwsi i bezpieczniejsi;
4. No i może jedną z ostatnich uwag będzie zwrócenie uwagi na fakt, iż miasto nie jest z gumy. Jest nas coraz więcej i musimy mieć różnorodne rozwiązania, które w zrównoważony sposób poprawią jakości i bezpieczeństwo wszystkich mieszkańców i gości we Wrocławiu.
~jaja2020-07-20 23:09:00 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Dla mnie to w ogóle jest śmieszne, kiedy pracowałem w Danii, ścieżki rowerowe w Kopenhadze są całkowicie niezależne od drogi dla aut i chodnika... ale dobra idę dalej we Wrocławiu jest istny snobizm - nagle wszyscy jeżdżą na rowerach o jacie nie mogę ale oni fajni :D każdy też musi mieć psa, zęby obsrać cały Wrocław dookoła tylko nie pod swoim blokiem... tatuaż też każdy musi mieć jak dziecko co chcę każdą zabawkę, snobizm i śmiech na sali, pozdrawiam z Wałbrzycha... przypomnijcie sobie normalne czasy, kiedy ktoś kto miał tatuaż był kryminalistą, w pracy też nie wypada w biurze ich mieć DUŻE DZIECI.. :)
~Arttek2020-07-20 22:42:06 z adresu IP: (176.120.xxx.xxx)
Widać po komentarzach że radny grzechnik budzi skrajne emocje. Pewnie gdyby odkleić podział na PiS, PO i resztę wiele osób mówiłoby ze jednak gość ma sporo racji. Fajna debata, wszyscy przygotowani, Sporo konkretów. W porównaniu do porannej dyskusji politycznej, warto było posłuchać.
~FF772020-07-20 22:28:06 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Cieszy mnie, że słyszę pana radnego z PiS-u mówiącego sensowne rzeczy. Bez podziałów politycznych można się porozumieć i wspólnie dojść do sensownych konkluzji. Rzadko zdarza się, że zamiast nakręcania hejtu, goście starają się WSPÓLNIE wskazać plusy rozwoju ruchu rowerowego.
~Do FF772020-07-20 23:43:41 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Radny Grzechnik nie jest z PiS jest w Kole radnych PiS
~fil2020-07-20 22:15:44 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
po co zapraszać gdziekolwiek tego śmiesznego pisowca?
~onn2020-07-20 22:24:32 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Robert Grzechnik jest w klubie PiS ale nie jest członkiem PiS.
To widać od 2 lat trudno zrozumieć
~pieszy2020-07-20 22:15:09 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Urzędnicy Urzędu nie czują i nie realizują potrzeb komunikacyjnych mieszkańców Wroclawia. Dzieje się tak dlatego że dla $utryka najważniejsze są stadion, kopacze i jego fanaberie.
~Ślązak2020-07-20 21:54:07 z adresu IP: (178.36.xxx.xxx)
W mieście da się pogodzić. Chyba, że chcemy mieć wielką wieś to wtedy stawiajmy tylko na ałteczka.
~Roman2020-07-20 21:42:27 z adresu IP: (205.201.xxx.xxx)
Nie da się Pana radnego słuchać. Klapki na oczy i na okrągło to samo, gość zupełnie nie słucha. Nie pierwszy raz zresztą... Po co go zapraszać?
~Franek 2020-07-20 21:58:28 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Pan Oficer Rowerowy ma 4 dzieci i jeździ rowerem. Nie ma problemu na pewno jako urzędnik dostał żłóbek, przedszkole i szkołę 100 m od domu.
~janek2020-07-20 21:56:27 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
To raczej Pan Oficer rowerowy - które de facto został skazany za jazde po pijanemu opowiada utarte hasła. Miasto Wrocław nie buduje bezkolizyjnej infrastruktury rowerowej.
~bolo2020-07-20 21:19:40 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Rowerzyści bez karty rowerowej, ubezpieczenia, identyfikatorów na rowerach są "nieuchwytni". Spowoduje wypadek na chodniku - potrąci , ucieknie i zostawi przyszłą kaleką osobę, na skrzyżowaniach "ratuj się kto może" bo jedzie rowerzysta z wypożyczalni – przeważnie studenci. Do oszołomów dołączyli e-hulajnogowcy , jeżdżące koło elektryczne – którym nigdzie nie wolno jeździć. Kiedy kary dla nich i wypożyczających pojazdy mechaniczne bez homologacji.
~Grzegorz2020-07-21 06:37:38 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
A ileż to tych wypadków spowodowanych przez rowerzystów znasz? Jakkolwiek zgadzam się że dużo ludzi jeździ rowerami kak cielaki, to wypadków zawinionych przez rowerzystów jeszcze nie widziałem. A spędzam na dwóch i czterech kółkach sporo czasu.
~bolo2020-07-20 21:13:54 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
A co na to oficer pieszy? Ścieżki kosztem pasów dla pojazdów, a rowerzyści i tak jeżdżą po chodnikach, przejściach dla pieszych, zagrażają wszystkim. Czy oni są pod szczególną ochroną i ponad innymi?
~olo2020-07-21 13:53:41 z adresu IP: (195.245.xxx.xxx)
Nie, po prostu wygodnictwo wielu ludzi wzięło górę i teraz nie tylko prawie każdy (w centrum!) ma samochód, to często ma 2 lub 3 samochody. Niestety, miasto nie jest z gumy. Nie da się poszerzać dróg, nie ma też zbytnio miejsca na kolejne parkingi. Tam gdzie są przyzwoite ścieżki tam rowerzysta nigdy nie będzie jechał po chodniku - przestań siać propagandę. Swoją drogą, wielu pieszych lubi sobie wejść na ścieżkę, w szczególności madki w wózkami, no bo fajna, asfaltowa, a przy okazji jeszcze często drugi bombelek na rowerku.
Zobacz także