Piesi i rowerzyści skorzystają, kierowcy stracą. Kolejne zmiany w centrum Wrocławia
Stolica Dolnego Śląska szykuje się na zwiększony ruch samochodów po pandemii koronawirusa, dlatego miasto przygotowało rozwiązania, które mają dać więcej przestrzeni w centrum pieszym i rowerzystom. Urząd chce m.in. walczyć z kierowcami, którzy parkując łamią przepisy. Tam, gdzie będzie to możliwe, do uwolnienia chodników urzędnicy zastosują m.in. elementy zieleni. Chodzi tu m.in. o ulicę Ofiar Oświęcimskich, Kuźniczą, Św. Marii Magdaleny, Odrzańską, Szewską czy Więzienną.
Elwira Nowak z magistratu informuje, że z ruchu samochodowego zostanie wyłączony fragment ulicy Ruskiej - od pl. Solnego do ul. Rzeźniczej:
Dyrektora Biura Zrównoważonej Mobilności, Monika Kozłowska-Święconek zdradza Radiu Wrocław, że urząd przygotowuje się także do wprowadzenia jesienią pilotażowego projektu „Szkolnej Ulicy":
Opozycyjny radny Robert Grzechnik zwraca uwagę, że to kolejne zmiany, które utrudnią życie kierowcom:
Niektórzy mieszkańcy sceptycznie podchodzą do planów miasta:
Miasto obiecuje, że w zamian dla kierowców wyznaczy dodatkowe miejsca postojowe – m.in. na ulicy Św. Marii Magdaleny, Jodłowej czy placu Nankiera. Do końca roku mają pozostać otwarte szlabany na parkingach Parkuj i Jedź. Ma to zachęcić, szczególnie przyjezdnych z aglomeracji, do pozostawienia auta i podróżowania po Wrocławiu komunikacją zbiorową.
Wśród zmian korzystnych dla kierowców jest także wprowadzenie na terenie parkingu Narodowego Forum Muzyki możliwości bezpłatnego parkowania przez pierwszą godzinę.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.