Umowa podpisana. Rozpoczyna się budowa kolejnego fragmentu Wschodniej Obwodnicy Wrocławia

mat. UMWD | Utworzono: 2020-05-13 14:25 | Zmodyfikowano: 2020-05-13 14:27
Umowa podpisana. Rozpoczyna się budowa kolejnego fragmentu Wschodniej Obwodnicy Wrocławia - zdjęcie ilustracyjne; fot. archiwum radiowroclaw.pl
zdjęcie ilustracyjne; fot. archiwum radiowroclaw.pl

Nowy odcinek Wschodniej Obwodnicy Wrocławia rozpocznie się za skrzyżowaniem z ulicą Strachocińską we Wrocławiu (na którym jest już wybudowane rondo) i zostanie włączony do drogi krajowej nr 98 między Mirkowem i Długołęką.

Droga ma mieć prawie 10 kilometrów długości i po jednym pasie w obu kierunkach. Inwestycja zakłada również budowę czterech wiaduktów, trzech mostów, skrzyżowań, rond i dróg dojazdowych. Wzdłuż trasy powstaną chodniki, ścieżki rowerowe i nasadzenia zieleni. Prace potrwają do końca grudnia 2022 roku. Koszt inwestycji to prawie 165 milionów złotych.

Drogę wybuduje konsorcjum dwóch firm: Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA S.A. i MIRBUD S.A.

Kliknij w obrazek, żeby powiększyć

 


Komentarze (13)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Leszek2020-05-13 21:53:30 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
ta obwodnica to jedno wielkie pośmiewisko!
~mister obciachu2020-05-14 08:10:45 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
ile lat jest potrzebnych do wybudowania 10km? od 2014 trochę czasu już upłynęło
~Krzyś 2020-05-13 22:37:15 z adresu IP: (194.181.xxx.xxx)
z czego tu się śmiać bo nie rozumie kolegi przesłania mi?
~L.G.2020-05-13 21:51:33 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Przecież to nie Wrocław buduje - chociaż nie wiem czy słowo buduje jest właściwym określeniem - te obwodnicę ale Urząd Marszałkowski, czyli Przybylski, Loch i spółka.
~bolo2020-05-13 20:40:09 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Obwodnica śródmiejska w 1921 byłaby obwodnicą . Były Szef Biura Rozwoju Wrocławia przypomina, że choć droga istnieje w planach już blisko 100 lat, w tym czasie cały czas zmieniało się jej znaczenie. – Można powiedzieć, że w 1921 roku droga traktowana była jako obwodnica miasta, biegnąca prawie poza jego granicami – mówi prof. Tomasz Ossowicz. – Po drugiej wojnie wciąż planowano wykorzystać ten sam korytarz, choć trudno tu już było mówić o trasie biegnącej poza miastem. Powstały duże osiedla mieszkaniowe, jak Biskupin czy Sępolno, i trasa miała pełnić funkcję obwodnicy śródmiejskiej, łączącej duże osiedla na południu, wschodzie i północy Wrocławia – tłumaczy prof. Ossowicz. Zaznacza, że od 20 lat jest jeszcze inne znaczenie tego odcinka. Po budowie autostradowej obwodnicy Wrocławia i obwodnicy wschodniej, nie ma to już być droga tranzytowa, a co najwyżej szybszy dojazd na Wielką Wyspę do licznie odwiedzanych atrakcji, jak zoo, park Szczytnicki czy Hala Ludowa. A także odciążenie dla ulicy Mickiewicza, przecinającej dziś park Szczytnicki, a pełniącej rolę głównej drogi w tym rejonie miasta. Ułatwi również mieszkańcom Wielkiej Wyspy dojazd do centrum. Zostawili ziemię pod drogę Czy jest szansa na budowę kolejnego odcinka od ul. Mickiewicza – wzdłuż Paderewskiego i dalej do Krzywoustego? – W tym momencie nic nie uzasadnia budowy tej trasy poza ulicę Mickiewicza i nie ma takich planów. Ale w Studium Wrocławia pozostawiona jest rezerwa perspektywiczna na ten przebieg, która mogłaby być wykorzystana w przyszłości, w przypadku gdy kolejne pokolenia wrocławian uznają to za konieczne – mówi prof. Ossowicz. Aleja z szansą na rok 2021 Czy rzeczywiście aleja Wielkiej Wyspy i most Wschodni powstaną do 2021 roku? Jest na to duża szansa. Spółka Wrocławskie Inwestycje czeka na oficjalne uzasadnienie korzystnego dla niej wyroku sądu i może brać się za rozpisywanie przetargu. Czy zwycięska firma będzie musiała przygotować projekt i zbudować trasę w ramach tzw. partnerstwa publiczno- -prywatnego? Tego jeszcze nie wiadomo; wiadomo, że droga będzie węższa niż dawnej zakładano. – Decyzja środowiskowa została wydana na wariant jednojezdniowy, po jednym pasie w każdą stronę na większości drogi – tłumaczy Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji. – Dwa czy trzy pasy trasa będzie miała tylko w obrębie skrzyżowań, gdzie trzeba podzielić ruch przed sygnalizacją świetlną – precyzuje. Przetarg ruszy zapewne w tym roku. Konkrety na odcinku Poświęcka – Kamieńskiego A co z północnymi odcinkami obwodnicy śródmiejskiej: od Poświęckiej do Kamień¬skiego i od Kamieńskiego do Krzywoustego? Ten drugi to mglista przyszłość. Nie jest zapisany w żadnym planie i nie ma projektu. Natomiast fragment od Poświęckiej do Kamieńskiego ma w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym Wrocławia zapisaną kwotę 19 mln zł na 2019 rok. Gotowy jest też projekt. Jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, ten krótki, ale ważny odcinek będzie realizowany. Odciąży on ul. Kamieńskiego, szpital i osiedla powstające w tym rejonie. Mieszkańcy chcieliby trasę dwujezdniową (po dwa pasy w każdą stronę), tak jak na poprzednich odcinkach, ale to rozwiązanie nie jest jeszcze przesądzone. Przesądzone wydaje się za to, że obwodnicy śródmiejskiej (pod jakąkolwiek nazwą: czy to trasy, czy alei)nie zamkniemy w ciągu tych stu lat od pierwszych planów. Nie wiadomo nawet, czy w ogóle będzie to uzasadnione. Po dokończeniu obwodnicy wschodniej, z dobrze funkcjonującą obwodnicą autostradową, brakujące odcinki obwodnicy śródmiejskiej mają głównie lokalny charakter.
~bolo2020-05-13 20:36:02 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Obwodnica to tylko co najmniej dwupasmowa a nie jednopasmowa, bo na tym ucierpi Wrocław. Jeżeli ma być mniej pojazdów w centrum, śródmieściu, to tylko przez realizację północnego odcinka WOW oraz obwodnicy śródmiejskiej od Poświętnego do Wielkiej Wyspy i Armii Krajowej .Obwodnica śródmiejska może być najdłużej budowaną drogą świata. Jest we wrocławskich planach od 1921 r.! Będzie gotowa na stulecie konkursu Maxa Berga?Nie. Wrocław buduje tę drogę od 100 lat! W końcu się uda?
~bolo2020-05-13 20:30:16 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Tylko szkoda, że tak "oszczędnościowo", bo brak dwupasmówki szybko odbije się czkawką. Wrocław - zwłaszcza rejon Pl.Grunwaldzkiego i pl.Społecznego odczułyby "odpływ" pojazdów na tą obwodnicę. Wystarczy jeden ciągnik rolniczy i "korek" do następnego skrzyżowania, bo na całej długości będzie zakaz wyprzedzania i brak możliwości - tylko dla rowerzystów :-((((((
~Krzyś 2020-05-13 20:08:14 z adresu IP: (194.181.xxx.xxx)
Widzę sami znawcy, a doświadczenie zdobyli oglądając TV jak Dowborowa remontuje mieszkania.
~Leszek2020-05-13 15:44:02 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
ile to juz lat próbują wybudować ? śmiech na sali.
~xenomorf2020-05-13 19:38:05 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Leszek z krainy śmieszek. Pochwal się mądralo swoimi przemyśleniami. czym ty się zajmujesz poza pisaniem hejtów?
~Jeffrey2020-05-13 15:18:35 z adresu IP: (165.225.xxx.xxx)
Rzeczywiście - "imponujące" tempo. Przybylski jest Marszałkiem od 2014 roku, a w 2023 r. zostanie ukończony ten etap budowy. A jeszcze nie tak dawno twierdzili, że w 2018 r. wybudują CAŁĄ obwodnicę. Tak podpytam - a ile to już DSDiK kilometrów tej obwodnicy od 2014 roku wybudowała?
~Nick2020-05-13 20:03:14 z adresu IP: (37.249.xxx.xxx)
Ktoś napisał prawdę, a prawda w oczy kole, misiaczku. Nieprawdaż? To co 6 lat potrzebowali urzędnicy z DSDiK, żeby łaskawie przeprowadzić przetarg?
~xenomorf2020-05-13 19:35:01 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Idź i sam projektuj / rób przetargi/ buduj cfaniaku mądralo.