W maju zakończą się prace na odcinku linii kolejowej Świdnica-Sobótka
Rzecznik prasowy PKP PLK Mirosław Siemieniec poinformował w środę, że rewitalizowana jednotorowa linia kolejowa z Wrocławia przez Sobótkę Zachodnią do Świdnicy ma ok. 60 km.
„Przebudowanych zostanie 14 przystanków; będą wyższe, dostosowywane do pociągów - szynobusów, które na tej trasie będą kursować. Dojścia zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się” - powiedział Siemieniec. Dodał, że dla rowerzystów przewidziano stojaki na jednoślady.
Podkreślił, że odnowiona po ponad 18 latach trasa kolejowa zapewni ponownie przejazd pociągów pasażerskich z prędkością do 100 km/godz.
„Zakończenie robót planowane jest na przełomie 2020 i 2021 roku. Odnawiana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. linia zapewni sprawne codzienne podróże i rekreacyjne wypady w masyw Ślęży” - dodał rzecznik.
Wyjaśnił, że na stacji w Sobótce Zachodniej prowadzone są prace torowe; przewidziano tam m.in. wymianę pięciu rozjazdów, zapewniających możliwość przejazdu pociągu z toru na tor. Z myślą o podróżnych przebudowywane będą perony. Zostanie zainstalowane nowe oświetlenie, będą wiaty i ławki oraz czytelne oznakowanie. Dojścia zostaną dostosowane do potrzeb wszystkich podróżnych.
Dodał, że od Świdnicy do Sobótki Zachodniej ułożony jest już nowy tor, wymieniono rozjazdy. Prace poprzedziło usunięcie starych szyn i podkładów oraz wzmocnienie podtorza i odwodnienie terenu. Gruntownej renowacji poddano blisko 30 obiektów inżynieryjnych, w tym wiadukt kolejowy nad ul. Śląską w Świdnicy. Prowadzony jest montaż urządzeń sterowania i zabezpieczenia ruchu kolejowego.
„Na jednotorowej trasie Wrocław–Świdnica w Bielanach Wrocławskich i Sobótce Zachodniej będą zapewnione mijanki. Takie rozwiązanie usprawni ruch pociągów. W maju planowane jest zakończenie prac torowych na pierwszym odcinku Świdnica – Sobótka Zachodnia i przystąpienie do robót na drugim - Sobótka Zachodnia – Wrocław” - powiedział rzecznik.
Poinformował, że w obszarze Wrocławia będą dwa przystanki: Wrocław Partynice i Wrocław Wojszyce.
„Ich lokalizację ustalono w dogodnych dla pasażerów miejscach. Przystanek Wrocław Partynice będzie bliżej ul. Zwycięskiej, po obydwu stronach drogi i przejazdu kolejowego. Wrocław Wojszyce zostanie przeniesiony na ul. Grota-Roweckiego, a perony będą po obu stronach ulicy. Takie rozwiązanie maksymalnie ograniczy czas zamknięcia przejazdów w trakcie kursów szynobusów” - powiedział Siemieniec.
Inwestycja o wartości ok. 200 mln zł, z programu o nazwie „Rewitalizacja linii kolejowej nr 285 na odcinku Wrocław Gł. - Świdnica Przedmieście wraz z linią nr 771 Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto”, jest współfinansowana ze środków unijnych EFRR w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.