Najdłuższy kuty w skale tunel kolejowy w Polsce znów zostanie zamknięty
W planach jest wzmocnienie ceglanej obudowy, przejść pomiędzy tunelami, oraz wentylacji. - Najbardziej widoczne będą prace związane z poprawą stanu ścian czołowych. Będzie to czyszczenie elementów kamiennych, jak i betonowych, usuwanie samosiejek, dodatkowo wykonane zostanie odwodnienie zewnętrzne - mówi Mirosław Siemieniec, Rzecznik Polskich Linii Kolejowych:
- W planach są też inne prace - dodaje Siemieniec:
Ponad stuletni tunel pod Małym Wołowcem ma 1600 m długości. W ubiegłym roku przeszedł pierwszy remont. Wymiana torowiska i wzmocnienie obudowy kosztowały blisko 11 mln zł. Nie obyło się bez niespodzianek i prace przedłużyły się o kilka miesięcy.
ZOBACZ KONIECZNIE: Najdłuższy tunel kolejowy nieprzejezdny co najmniej do czerwca
Pasażerowie mają nadzieję, że scenariusz się nie powtórzy. Trwają rozmowy z przewoźnikami nad wprowadzeniem komunikacji zastępczej.