Na skrzyżowaniach w Goerlitz znikają przejścia dla pieszych. Kto ma pierwszeństwo?

GN | Utworzono: 2020-02-28 08:02 | Zmodyfikowano: 2020-02-28 08:03
Na skrzyżowaniach w Goerlitz znikają przejścia dla pieszych. Kto ma pierwszeństwo?  - fot. Piotr Słowiński
fot. Piotr Słowiński

Na większości skrzyżowań w Goerlitz zniknęły przejścia dla pieszych. Zarówno znaki pionowe, jak i poziome, czyli zebry, zostały usunięte.  Kierowcy mieli już dość tego, że na klasycznym przejściu pieszy ma pierwszeństwo już kiedy jest jakieś 4 metry przed zebrą. Trudno było w ogóle gdziekolwiek dojechać. Stąd pojawiły się tzw. brody. Jest tam obniżony chodnik jak na normalnym przejściu i  często azyl między pasami ruchu, ale pieszy nie ma pierwszeństwa. W praktyce przed takimi przejściami zatrzymują się tylko Polacy. Niemcy nie przepuszczają pieszych.

Warto jeszcze zwrócić uwagę na jedno. Na drogach dwupasmowych od 2016 roku zniknęły w Niemczech przejścia bez sygnalizacji świetlnej. Uznano, że kierowca na lewym pasie może nie zauważyć pieszego zasłoniętego przez auto na prawym i nieszczęście gotowe. Wjeżdżając do naszych sąsiadów warto o tym wiedzieć.


Komentarze (5)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Nata2020-03-03 16:55:41 z adresu IP: (46.148.xxx.xxx)
pisanie, że kierowcy mieli dość to przesada. W Goerlitz wystarczy często zbliżyć się do krawężnika, żeby kierowca zatrzymał się i przepuścił pieszego. Nawet jeśli nie jest to miejsce oznakowane jako przejście dla pieszych. Robią tak również Polacy. A zebry wcale nie zniknęły. Od bardzo dawna nie były w ogóle malowane. Jadąc zaś w drugą stronę od miejsca na zdjęciu, u wyloty alejki parkowej, mógłby Pan obejrzeć piękne przejście dla pieszych, gdzie to pieszy decyduje kiedy zatrzymać ruch samochodów. Jest oznakowane dużym znakiem nad jezdnią, który wieczorem, z góry bardzo dokładnie, białym ledowym światłem oświetla przejście dla pieszych
~Stas2020-02-28 10:44:33 z adresu IP: (195.136.xxx.xxx)
Panie autorze: Należy rozróżniać przejścia dla pieszych od brodów, furt i miejsc na skrzyżowaniach ułatwiających przejście w obrębie skrzyżowania. Należy rozróżnić ustępowanie pierwszeństwa od przepuszczania, od umożliwiania przejścia. Należy rozróżniać drogę dwujezdniową od jezdni dwupasowej. Należy zauważyć działania organizatora ruchu od wymuszeń grup uczestników ruchu. Należy powiedzieć, że ta organizacja ruchu jest typowa w strefach ograniczenia ruchu 30 km/h. Należy powiedzieć, że organizatorzy uznali "wschodnie" rozwiązania za wadliwe i je zmieniają. I należałoby powiedzieć, że człowiekowi na jezdni nie można zrobić żadnej krzywdy, nie można go nawet wystraszyć !!!
~bura2021-02-19 10:05:44 z adresu IP: (188.246.xxx.xxx)
sama prawda
~KaZeK2020-02-28 19:37:21 z adresu IP: (89.66.xxx.xxx)
Ale bełkot...
~Grzegorz2020-02-28 08:22:28 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Polscy kierowcy nie raz nie zatrzymują się widzą pieszego, któremu inny kierowca ustępuje pierwszeństwo, więc o czym my mówimy?