Podróżnym ma być wygodniej. Kłodzko Miasto przemienia się w stację
Na Kłodzku Mieście podróżni cały czas mogą korzystać z pociągów. Równocześnie, na zabezpieczonej części stacji wykonawca buduje dodatkowy peron nr 2. Zamontowane są już pierwsze segmenty. Powstaje szyb windy, która ułatwi podróżnym dostęp z przejścia na poziomie ulicy na peron. Betonowane są fundamenty wiaty. Również na peronie nr 1 są już umieszczone żelbetowe części, które stopniowo zastępują starą konstrukcję. Zmieni się także przejście pod torami. Jego ściany i podłoga będą wyłożone płytami. Trwają prace przy budowie pochylni, którą podróżni wygodne wejdą na peron nr 1, od ulic Lutyckiej i Kościuszki. Przygotowywane są też instalacje dla urządzeń zabezpieczenia ruchu kolejowego.
Pomiędzy stacją Kłodzko Główne, a posterunkiem Kłodzko Nowe jest już nowy tor. Zamontowano nowe rozjazdy – ważne elementy linii kolejowej, odpowiadające za przejazd pociągów z toru na tor.
Na stacji Kłodzko Miasto do dwóch torów zostaną dobudowane i zelektryfikowane dwa dodatkowe tory. Nowa nastawnia oraz dziewięć rozjazdów zapewni sprawny i bezpieczny przejazd większej liczby pociągów w kierunku: Kudowy, Międzylesia, Kamieńca Ząbkowickiego i Wałbrzycha.
Dotychczasowy przystanek Kłodzko Miasto w 2021 r. będzie stacją; to znaczy, że pociągi będą mogły w centrum miasta zaczynać i kończyć trasę.
Wartość przedsięwzięcia wynosi blisko 60 milionów złotych.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.