Z Jeleniej Góry do Karpacza pociągiem. Już niebawem?
Stacja kolejowa w Karpaczu w 2012 (fot. Irena Goderska / Wikipedia)
Radny wojewódzki Patryk Wild szacuje koszt odbudowy linii na 2 miliony złotych za kilometr, czyli około 35 milionów za całość i dodatkowy milion za kilometr, ale już w kolejnym etapie, na elektryfikację tej trasy i odcinka ze Szklarskiej Poręby do Jakuszyc i dalej do czeskiego Harrachova:
Zdaniem Patryka Wilda do Karpacza mogłyby dojeżdżać nawet pociągi pendolino i tam kończyć bieg.
Grzegorz Sokoliński z Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej mówi, że kolej może się okazać lekarstwem na coraz bardziej zakorkowane karkonoskie kurorty:
W Karpaczu samorząd deklaruje stworzenie centrum przesiadkowego przy dworcu, bo kolej dociera do dolnej części kurortu i przez to niezmotoryzowani podróżni mieliby kłopot, by dotrzeć z bagażami do wielu miejsc.
Komentarze (200)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Krystyna kasjerka PKP2020-03-19 07:30:16 z adresu IP: (77.111.xxx.xxx)
Odpowiedz
Artykuł porusza ważny temat. Na szczęście u nas ten koszmar się skończył. Wiem co mówię, bo jestem z Marczowa. My tu tyle lat, tyle lat musieliśmy znosić te katusze. Tego nawet nie da się opisać prostymi słowami. Dosłownie udręka. Nikomu nie życzę takiego cierpienia, nawet swoim wrogom. Od kiedy tylko wzięli sobie te przeklęte pociągi, aż zachciało się żyć. Nasza miejscowość stała się oazą ciszy i spokoju. Nasze dzieci zaczęły się prawidłowo rozwijać, znikła troska o ich bezpieczeństwo. Nie chowają się już po szafach czy gołębnikach na przeraźliwy gwizd nadciągającego potwora na torach. Trzoda nabrała apetytu, w lesie grzyby obrodziły, rzeki się zarybiły, łąka porosła koniczyną, w stawach znów kumkają żaby. I kazania można w skupieniu wysłuchać, i nowennę odmówić, i na zebraniu wiejskim się wypowiedzieć. Bez kropli na uspokojenie i na bezsenność. Bez ciągłego lęku o zderzenie, wykolejenie, czy potrącenie na przejeździe. Nawet bociany przyleciały, spłoszone wybuchem lokomotywy w 1984 r. Po tym zdarzeniu ludzie do dzisiaj żyją w traumie. Oby to okropieństwo już nigdy do nas nie wróciło. Niech się inni mordują z tymi przeklętymi pociągami. My teraz walczymy o asfaltową ścieżkę rowerową, żeby połączyła Jelenią Górę z Zebrzydową. Tanio, ekologicznie i bezpiecznie, bez hałasu, płoszenia zwierzyny, czy najeżdżania na ludzi. Wolimy asfaltową, bo się nie pyli i jest gładka. Bogaci turyści z Niemiec, którzy do nas przyjeżdżają, bardzo sobie chwalą, że u nas zlikwidowano pociągi.
zgłoś do moderacji
~Piotr.francisze2020-11-29 19:17:19 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ciemna masa jednak istnieje...
~Miłośnik pociągów2020-07-04 21:32:45 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Żaby nie kumkają.
~Komentarz został usunięty2020-02-06 17:42:12 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~konrad2020-02-07 12:57:11 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
sierskiwrski
~Komentarz został usunięty2020-02-06 15:38:10 z adresu IP: (109.191.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-06 14:09:16 z adresu IP: (101.128.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~rodowity wrocławianin2020-02-05 14:37:43 z adresu IP: (185.99.xxx.xxx)
U nas we wsiocławiu ludzie są tak głupi, że piszą tutaj brednie o Warszawie! Zazdroszczą stolicy pięknego miasta, radości z życia, dobrobytu. My wsiocławskie słoiki też chcemy tak żyć ale nie potrafimy bo jesteśmy zakompleksieni, zacofani i prymitywni!
~Dominika Styrna2020-02-05 14:37:29 z adresu IP: (185.99.xxx.xxx)
A ci dalej swoje!!!... Dajcie, że już spokój z tym Wsiocławiem!!!!!!!!!!!!!!!!! Jest tyle ważniejszych spraw w tym województwie, np. remont przepięknej linii do Lwówka!!!!!!!!!!!...
~ Krzysztof Czarnecki2020-02-05 14:37:15 z adresu IP: (185.99.xxx.xxx)
We Wrocławiu ludzie nieprzyzwyczajeni do pociągów, bo do dzisiaj jeżdżą furmankami. Tak jak dziadowie zza Buga.
~@Krzysiu srysiu2020-02-06 14:10:09 z adresu IP: (101.128.xxx.xxx)
Zapytaj wsiocławski śmieciu matkę, ile śniegu między kopyta napchała, że takiego bałwana jak ty urodziła. Byłeś zimny i śliski po porodzie więc wypadłeś jej z rąk na posadzkę. Kupę masz zamiast mózgu i aż dziw bierze, że umiesz pisać.
~Krzysiu srysiu2020-02-06 08:28:41 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Od i Pierre dolll się od dziadków. Sami z własnej woli tu nie przyjechali jak inni z centralnej Polski
~miś ślężański2020-02-05 14:36:56 z adresu IP: (185.99.xxx.xxx)
W Sobótce również mieszkańcy zbierają podpisy- ludzie chcą żeby rozebrać resztki tej linii bo wszyscy chcą asflatowej ścieżki rowerowej na Ślężę.
~Emil Sawicki2020-02-05 14:36:43 z adresu IP: (185.99.xxx.xxx)
Dość już kolei dla much na Dolnym Śląsku (muchowozy do Drezna, teraz takie same muchowozy od Pragi), czas na kolej dla mieszkańców, czyli np. reaktywację przepięknej linii kolejowej do Lwówka Śląskiego albo kolei do Karpacza o dużym znaczeniu dla turystów.
~wrocławianin zza Buga2020-02-05 14:36:31 z adresu IP: (185.99.xxx.xxx)
pociągi we Wrocławiu to wielka porażka pod względem hałasu i zajmowanie infrastruktury potrzebnej dla kolei konnej.
~Anka Trzebniczanka2020-02-05 14:36:16 z adresu IP: (185.99.xxx.xxx)
Marszałek, czy ty jesteś normalny człowieku? Ludzie się wyprowadzają z Wrocławia bo mają serdecznie dość stania w korku... A tu kolejne reaktywacje linii kolejowych się szykują. szybciej dojadę busem do Trzebnicy niż twoim śmierdzącym pociągiem
~Paweł2020-02-05 14:36:02 z adresu IP: (185.99.xxx.xxx)
Kiedy w końcu pociągniecie do odpowiedzialności karnej tego obłąkańca z Wrocławia co wypisuje hejty o Lwówku pod każdym artykułem o kolei. Ten człowiek być może jest psychicznie chory i może trzeba mu pomóc.
~Zdzich z Sobótki2020-02-05 14:35:47 z adresu IP: (185.99.xxx.xxx)
My tez nie chcemy pociągów. Lepiej wyremontować tory do prestiżowych kurortów sudeckich: Karpacza, Świeradowa, Kowar i Lwówka.
~Komentarz został usunięty2020-02-05 14:18:06 z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-05 14:17:52 z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~wrocławianin2020-02-05 14:17:39 z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Najpierw remonty zaniedbanych linii kolejowych do Lwówka (linia zamknięta przez Koleje Dolnosląskie rok temu!)., Karpacza, Kowar, Świeradowa, Kamiennej Góry, a potem można będzie myśleć dworcach we Wrocławiu. Najpierw Dolny Śląsk, potem Wrocław!
~sluchacz2020-02-05 14:17:28 z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Proszę administrację o blokowanie wpisów osób z Wrocławia, których jedynym celem jest obrażanie innych i wypisywanie wulgaryzmów. To forum zamienia się w rynsztok. Proszę zastanowić się nad wyłaczeniem możliwości komentowania. Nie chcemy czytać tych obrzydliwych komentarzy hejtujących Lwówek.
~czytelnik2020-02-05 14:17:16 z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Ciekawe, że każdy artykuł o tematyce kolejowej, wabi na forum tyle osób opóźnionych umysłowo. Wiedziałem od dawna, że bycie miłośnikiem Komunikacji nie jest do końca normalne, ale traktowałem tych ludzi z wrocławia jak nieszkodliwych ekscentrykow. Tutaj widzę, że nadmiar zainteresowania tematyką kolejową, powoduje ciężkie upośledzenie umysłowe.
~Jarosław Lizak2020-02-05 14:17:07 z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach.Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach. I wtedy nie będzie wypadków!
~Komentarz został usunięty2020-02-05 14:16:57 z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~czarna owca z Wągrowca2020-02-05 14:16:40 z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Linia do Lwówka to Trasa jest o wiele piękniejsza turystycznie, znaczenie komunikacyjne dla mieszkańców też dużo większe niż jakaś linia do Sobótki przez same wioski.
A jak to co jest nie starczy na remont Sobótki, to trudno. Kasę będzie można wydać na remont innych linii, np. do Karpacza, Kowar albo Świeradowa. Najważniejsze żeby ta kasa się nie zmarnowała.
Mieszkańcom Sobótki natomiast wystarczą autobusy.
~głos ze Zgorzelca2020-02-05 14:16:19 z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Gazeto, kiedy w końcu weźmiecie się za tego trolla (trolli?) z wrocławia który ciągle pod każdym artykułem o kolei spamuje tymi swoimi hejtami na Lwówek Tego się już nie da znieść, czy nie możecie go zablokować albo podać do sądu
~Komentarz został usunięty2020-02-05 14:16:06 z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~czytelnik RK z Lubina2020-02-05 14:15:55 z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Szanowna gazeto i moderatorzy, proszę zauważyć że większość komentarzy pod tym postem oraz wszystkimi innymi dotyczącymi kolei pojawiają się w kółko te same wiadomości co jest SPAMem pisanym przez wrocławskich trolli a to jest już irytujące i zaniża jeszcze bardziej poziom gazety (a jest naprawdę niski)...
Drodzy czytelnicy - proszę zgłaszajcie powtarzające się w kółko wiadomości hejtujące Lwówek jako SPAM, ile można...
~Magdalena Cywicka2020-02-05 14:15:39 z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Proszę popatrzeć skąd ten pociąg będzie jechał. Z Wrocławia! Pasażerowie z tego miasta bez przerwy albo by srali, albo szczali. Najgorsze śmierdzіele w pociągach. Pociągi wyjeżdżające z Wrocławia już na starcie mają zawalone kible gównem, cuchną knyszą i innymi zabużańskimi "zapachami". Mimo że po powrocie np. z Jeleniej Góry były czyste. Wiem jak jest, bo pracuję w KD jako konduktorka. Niestety, ale jak pasażerowie zachowują się jak bydło, to i traktuje się ich jak bydło. Proszę nie mieć pretensji do obsługi pociągu.
~Komentarz został usunięty2020-02-05 14:15:20 z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~pieszy z Pieszyc2020-02-05 14:15:04 z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Dobrze że u nas w Pieszycach nie ma pociągów. Piekło dla pasażerów!!!
Apeluję do marszałka województwa odpuście sobie remont torów do Sobótki.Tu nikt nie chce pociągów. Ratujcie to co już się psuje.
~soltys Sobótki2020-02-05 14:14:47 z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Bierzcie przykład z Sobótki. Zburzyć wszystkie dworce kolejowe we Wrocławiu, żeby wrocławianie żyli w spokoju i bez kłótni, czego szczerze wszystkim mieszkańcom Wrocławia życzę.
~wieprz ze Świniar2020-02-05 14:14:32 z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Pociągi we Wrocławiu są niepotrzebne. A dworzec zostawić na targowisko z szabru i z marchewką dla wrocławskiej biedoty zza Buga.
~Hrabia z Wielkopolski2020-02-05 14:14:12 z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
We Wrocławiu powinny powstać 4 linie kolei aglomeracyjnej:
- Wsiocław Wsiebodzki - Wsiobudka - Wsidnica
- Oborniki Dolnośląskie - Stolec
- Świniary - Sołtysowice
- Muchobór - Gaj (specjalna leśna kolej aglomeracyjna dla kleszczy i much)
Beka na maksa w wsioków.
~Komentarz został usunięty2020-02-05 14:13:55 z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-05 14:13:38 z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-05 14:13:22 z adresu IP: (196.196.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-05 10:05:13 z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-05 09:59:46 z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Lizaczek gryzaczek2020-02-05 09:57:36 z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
Rozebrać wszystkie tory we Lwówku, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach.Rozebrać wszystkie tory we Lwówku, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach. I wtedy nie będzie wypadków!
~kmiot z Wsiocławia2020-02-05 14:54:34 z adresu IP: (185.99.xxx.xxx)
U nas we wsiocławiu ludzie są tak głupi, że piszą tutaj brednie o Lwówku! Zazdroszczą ludziom pięknego miasta, radości z życia, dobrobytu. My wsiocławskie słoiki też chcemy tak żyć ale nie potrafimy bo jesteśmy zakompleksieni, zacofani i prymitywni!
~Wiesiu z Lwówka2020-02-05 09:56:14 z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
Dobrze że u nas w Lwówku nie ma pociągów. Piekło dla pasażerów!!! Apeluję do marszałka województwa odpuście sobie remont torów do mojej wioseczki.Tu nikt nie chce pociągów. Ratujcie to co już się psuje.
~pustak z Pustkowa2020-02-05 14:55:29 z adresu IP: (185.99.xxx.xxx)
W Sobótce również mieszkańcy zbierają podpisy- ludzie chcą żeby rozebrać resztki tej linii bo wszyscy chcą asflatowej ścieżki rowerowej na Ślężę.
~Komentarz został usunięty2020-02-05 09:54:57 z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Sfinks2020-02-05 09:54:12 z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
Szanowna gazeto i moderatorzy, proszę zauważyć że większość komentarzy pod tym postem oraz wszystkimi innymi dotyczącymi kolei pojawiają się w kółko te same wiadomości co jest SPAMem pisanym przez lwóweckich trolli a to jest już irytujące i zaniża jeszcze bardziej poziom gazety (a jest naprawdę niski)... Drodzy czytelnicy - proszę zgłaszajcie powtarzające się w kółko wiadomości hejtujące Wrocław jako SPAM, ile można...
~Tropiciel2020-02-05 14:57:26 z adresu IP: (185.99.xxx.xxx)
Cd. A jak chcecie wiedzieć, dlaczego tak strasznie nienawidzi Lwówka, to zajrzyjcie do komentarzy pod tym linkiem: radiowroclaw{kropka}pl/articles/view/91891/Samorzad-wojewodztwa-dolnoslaskiego-przejmuje-od-PKP-100-km-linii-kolejowych
~Tropiciel2020-02-05 14:56:45 z adresu IP: (185.99.xxx.xxx)
Wszystkie te hejterskie komentarze pod artykułami o kolei na Dolnym Śląsku są pisane przez Pawła Kukurowskiego vel "Leuthen" - niedorobionego historyka z Wrocławia, który w internecie zajmuje się głównie oczernianiem różnych osób i wulgarnym obrażaniem.
~krowa z Marczowa2020-02-05 09:53:22 z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
A w Lwówku pociągów nie ma i jest świetnie. Na targ do Wlenia i do MOPSu do Jeleniej Góry ludziska jeżdżą wozem konnym sołtysa powożonym przez wiecznie nietrzeźwego śwagra. Pociągów tu nie potrzebujemy, bo to wynalazek szatana.
~czarna owca z Wągrowca2020-02-05 14:58:36 z adresu IP: (185.99.xxx.xxx)
Nie jestem ani z Wrocławia ani z Lwówka. Ale na zmianę mieszkam w obu miastach. Krótka piłka; Wrocław to główny śmietnik dolnośląskiej ziemi. Brud, smród, prostactwo. Nie wielu zostało rodowitych wrocławiaków. Miłych, kulturalnych i przede wszystkim inteligentych. Większość to hołota z zabużańskich wsi. Pato-kołchoz. Wstyd mieć taką stolicę województwa.
~Kazimierz Jackowial2020-02-05 09:52:15 z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
Nie jestem ani z Wrocławia ani z Wałbrzycha. Ale na zmianę mieszkam w obu miastach. Krótka piłka; Wałbrzych to główny śmietnik dolnośląskiej ziemi. Brud, smród, prostactwo. Nie wielu zostało rodowitych wrocławiaków. Miłych, kulturalnych i przede wszystkim inteligentych. Większość to hołota z biedaszybów. Pato-kołchoz. Wstyd mieć takie miasto w województwie.
~Wiesław ze Świniar2020-02-05 15:00:05 z adresu IP: (185.99.xxx.xxx)
Wrocławianie to narod pieniaczy i nieudacznikow juz dawno nie bylo wojny swiatowej,zawsze to jakas selekcja i spokoj na kilka lat!!!! U nas we wsiocławiu ludzie są tak głupi, że piszą tutaj brednie o innych miastach! Zazdroszczą stolicy pięknego miasta, radości z życia, dobrobytu. My wsiocławskie słoiki też chcemy tak żyć ale nie potrafimy bo jesteśmy zakompleksieni, zacofani i prymitywni!
~Dolnoslazak2020-02-05 06:44:24 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
W końcu dobry pomysł p.wilda i spółki. Mam nadzieję że trochę ktoś im przyhamuje zapędy reaktywowania kolei wszędzie gdzie kiedyś były tory za nieswoje czyli nasze pieniądze.
~Tomek2020-02-05 09:48:33 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
Twoja wypowiedz jest nie zrozumiala
~Kamil Styrna2020-02-05 03:32:20 z adresu IP: (37.120.xxx.xxx)
Dlatego wszystkie tory kolejowe we Wrocławiu powinny być zlikwidowane. Nie byłoby takich wypadków. Barachło zza Buga wciąż przyzwyczajone jest do furmanek i wozów konnych, a nie szybkich pociągów.
~Jacek Kaźmierczak2020-02-04 15:11:07 z adresu IP: (221.161.xxx.xxx)
Nie jestem ani z Wrocławia ani z Wałbrzycha. Ale na zmianę mieszkam w obu miastach. Krótka piłka; Wrocław to główny śmietnik dolnośląskiej ziemi. Brud, smród, prostactwo. Nie wielu zostało rodowitych wrocławiaków. Miłych, kulturalnych i przede wszystkim inteligentych. Większość to hołota z zabużańskich wsi. Pato-kołchoz. Wstyd mieć taką stolicę województwa.
~warszawiak2020-02-05 03:31:28 z adresu IP: (37.120.xxx.xxx)
Święta prawda! Wsioki z Wrocławia jak przyjeżdżają do Warszawy to wszędzie syf zostawiają.W restauracjach,w parkach i wszędzie gdzie się nie pojawią.Co to za bydło,kto je spłodził?
~Runtun 2020-02-05 02:05:57 z adresu IP: (212.51.xxx.xxx)
Z tego co mi się wydaje to mało Niemców mieszka we Wrocławiu, to faktycznie rodowitych Wrocławian może być mało. Porównując osoby które przyjechały do Wrocławia przez zmianę granic Polski do hołoty nie wykazuje Pan kultury, o której Pan pisze w swoim poście.
~Tomasz2020-02-04 22:04:23 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Prawda. Jak najbardziej. Nie sa w stanie dorownac kulturze ktora tu istniala wczesniej. Panosza sie jak swinie po pieknym architektonicznie starym miescie. Zamiast rozwinac, mentalnie cofneli Wroclaw o dwa pokolenia wstecz.
~Komentarz został usunięty2020-02-04 14:18:03 z adresu IP: (45.121.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-04 15:07:09 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Grzesiek Jóźwicki2020-02-04 14:07:59 z adresu IP: (185.174.xxx.xxx)
Ciekawe czy ten wrocławski troll od kolei jest aktywny i czy zaraz zacznie zaśmiecać forum swoimi idiotycznymi wynaturzeniami. Mam nadzieję, że redakcja będzie na bieżąco usuwać ten antylwówecki śmietnik.
~Komentarz został usunięty2020-02-04 14:10:15 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-04 13:04:01 z adresu IP: (185.147.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~To są fakty2020-02-04 12:48:35 z adresu IP: (94.140.xxx.xxx)
Linia do Lwówka to Trasa jest o wiele piękniejsza turystycznie, znaczenie komunikacyjne dla mieszkańców też dużo większe niż jakaś linia do Sobótki przez same wioski.
A jak to co jest nie starczy na remont Sobótki, to trudno. Kasę będzie można wydać na remont innych linii, np. do Karpacza, Kowar albo Świeradowa. Najważniejsze żeby ta kasa się nie zmarnowała.
Mieszkańcom Sobótki natomiast wystarczą autobusy.
~Prawda jest taka 2020-02-04 12:30:23 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
No w końcu ktoś dobrze pomyślał. Polska to nie Afryka by wszystko likwidować.
~Komentarz został usunięty2020-02-04 09:55:56 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~4bee2020-02-04 09:29:09 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Karpacz to jeden wielki smog, powinni wyplacać odszkodowanie klimatyczne dla turystów.
~8mee2020-02-05 14:35:20 z adresu IP: (185.99.xxx.xxx)
Wsioki z Wrocławia jak przyjeżdżają w Karkonosze to wszędzie syf zostawiają.W restauracjach,w parkach i wszędzie gdzie się nie pojawią.Co to za bydło,kto je spłodził?
~Wiesława z Sołtysowic2020-02-04 15:19:02 z adresu IP: (210.90.xxx.xxx)
We Wrocławiu jest taki smog, że nawet komunikacja funkcjonuje za darmo. Za dużo tu biedoty, żeby komunikacja funkcjonowała normalnie. A ludzie palą samymi szmatami, bo nikogo nie stać na nic lepszego.
~Komentarz został usunięty2020-02-04 15:11:44 z adresu IP: (221.161.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-04 14:18:26 z adresu IP: (45.121.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-04 14:08:29 z adresu IP: (185.174.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-04 12:58:13 z adresu IP: (185.86.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Pola2020-02-04 12:53:17 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Ale tylko zima. Reszta jest super
~Komentarz został usunięty2020-02-04 12:51:01 z adresu IP: (213.152.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Dżinks2020-02-04 04:12:49 z adresu IP: (89.163.xxx.xxx)
Szanowna gazeto i moderatorzy, proszę zauważyć że większość komentarzy pod tym postem oraz wszystkimi innymi dotyczącymi kolei pojawiają się w kółko te same wiadomości co jest SPAMem pisanym przez wrocławskich trolli a to jest już irytujące i zaniża jeszcze bardziej poziom gazety (a jest naprawdę niski)...
Drodzy czytelnicy - proszę zgłaszajcie powtarzające się w kółko wiadomości hejtujące Lwówek jako SPAM, ile można...
~Komentarz został usunięty2020-02-04 04:09:08 z adresu IP: (37.221.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-04 04:04:57 z adresu IP: (93.190.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-04 01:32:35 z adresu IP: (89.78.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-04 04:22:06 z adresu IP: (93.119.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-04 01:14:31 z adresu IP: (109.237.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-04 00:48:29 z adresu IP: (103.136.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-04 00:47:18 z adresu IP: (213.152.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-04 00:44:16 z adresu IP: (93.119.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-03 23:06:15 z adresu IP: (94.140.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Rufus2020-02-04 12:49:29 z adresu IP: (94.140.xxx.xxx)
Proszę administrację o blokowanie wpisów osób z Wrocławia, których jedynym celem jest obrażanie innych i wypisywanie wulgaryzmów. To forum zamienia się w rynsztok. Proszę zastanowić się nad wyłaczeniem możliwości komentowania. Nie chcemy czytać tych obrzydliwych komentarzy hejtujących Lwówek.
~Komentarz został usunięty2020-02-04 04:05:45 z adresu IP: (93.190.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-04 01:25:20 z adresu IP: (89.78.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-04 01:14:02 z adresu IP: (109.237.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-04 01:03:13 z adresu IP: (89.78.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-04 00:46:36 z adresu IP: (213.152.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-04 00:45:11 z adresu IP: (93.119.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Finus2020-02-04 00:42:14 z adresu IP: (93.119.xxx.xxx)
do @ Srulczas: Linia do Lwówka jest bardzo niewygodna dla Kolei Dolnośląskich i władz Dolnego Śląska, bo:
1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką głoszą, że chciałyby już-teraz wyremontować wszystkie linie kolejowe w województwie, podczas gdy faktycznie obecna ekipa nie reaktywowała ANI JEDNEJ linii kolejowej na Dolnym Śląsku),
2. Nieudolność w dbaniu o lokalną infrastrukturę i transport publiczny (w tym brak umiejętności w zdobyciu funduszy unijnych, które właśnie służą takim celom),
3. Arogancję Kolei Dolnośląskich wobec mieszkańców dalszych części Dolnego Śląska, których zwyczajnie mają gdzieś rozsiewając tylko kłamliwą propagandę jak świetnie funkcjonuje kolej na Dolnym Śląsku na podstawie jedynie wrocławskiej kolejki aglomeracyjnej.
Dlatego trolle z Kolei Dolnośląskich i magistratu obszczekują, a nawet wulgarnie obrażają wszystkich, którzy krytycznie piszą o kolei na Dolnym Śląsku podając konkretne przykłady i robią szambo pod artykułami na tematy kolejowe, próbując sprowadzić niewygodną dla władz dyskusję do poziomu rynsztoka. Taki poziom kultury dyskusji jest w UMWD i KD. Zresztą gdy nie mają argumentów, a pijar dla władz jest bardzo ważny, to co innego mogą zrobić?
~Dżinks2020-02-04 00:07:46 z adresu IP: (89.78.xxx.xxx)
do @ do Gulczas: Nie ma to jak słynna Lwówecka uprzejmość, dlatego NIGDY nie dostaniecie połączenia kolejowego, NIGDY!
~Gulczas2020-02-03 23:59:35 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Panie @do Gulczas: naprawdę poprawił mi pan humor i pana wpisy są naprawdę trafione :) Zazdroszczę poczucia humoru :))
~Komentarz został usunięty2020-02-03 23:52:14 z adresu IP: (185.186.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-03 23:36:08 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-03 23:12:20 z adresu IP: (94.140.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Gulczas2020-02-03 23:09:53 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
I większość komentarzy jest przeklejona z poprzednich tematów. Istotnie bardzo ciekawe środowisko
~Gulczas2020-02-03 23:08:58 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Święte słowa, ci ludzie są opętani :))
~bekacz2020-02-03 23:03:44 z adresu IP: (93.119.xxx.xxx)
Wsiocław Wsiebodzki - Wsiobudka - Wsidnica. Znacie gdzieś kolej "aglomeracyjną", która łączyłaby trzy wioski? To nadaje się jedynie do Księgi Rekordów Guinessa :DDDD
~Komentarz został usunięty2020-02-03 23:01:55 z adresu IP: (5.2.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Jarosław Lizak2020-02-03 22:56:46 z adresu IP: (213.152.xxx.xxx)
Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach.Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach. I wtedy nie będzie wypadków!
~Gulczas2020-02-03 22:58:23 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Popieram!
~Gulczas2020-02-03 22:31:08 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Do @Gulczas. Popieram! Dzięki za wsparcie, pokażmy tym mikolom, że to przeżytek z XIX wieku!
~Komentarz został usunięty2020-02-03 23:16:54 z adresu IP: (94.140.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-03 23:14:36 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-03 23:02:44 z adresu IP: (5.2.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-03 23:00:37 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~buhaha!2020-02-03 22:57:58 z adresu IP: (213.152.xxx.xxx)
Już nawet gadasz sam do siebie, pеdale? Co, zapomniałeś zmienić nicka. Ale i tak po IP byśmy cię poznali.
~Gulczas2020-02-03 22:15:32 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Utrzymywanie linii kolejowej do jakiegoś Lwówka (zapierdziałej dziury), to tak jak budowanie kolei między Dupaszczynem, a Pierdziszewem dolnym. Nie będzie żadnej linii kolejowej do Lwówka!
~Srulczas2020-02-05 15:08:12 z adresu IP: (185.99.xxx.xxx)
Wsіocław nie potrzebuje pociągów. Ludzie są tu zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.
~Komentarz został usunięty2020-02-04 15:12:59 z adresu IP: (221.161.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-04 14:09:41 z adresu IP: (185.174.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-04 13:11:37 z adresu IP: (185.147.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-03 23:06:56 z adresu IP: (94.140.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-03 23:05:44 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-03 23:00:38 z adresu IP: (89.163.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-03 22:08:21 z adresu IP: (103.136.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-03 23:04:28 z adresu IP: (93.119.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~apro762020-02-03 22:23:45 z adresu IP: (83.28.xxx.xxx)
Jak to kto ? potomkowie tych "wyzwolicieli" co wjechali do Wrocławia na sowieckich czołgach.
~Komentarz został usunięty2020-02-03 22:06:13 z adresu IP: (93.190.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~????????????2020-02-03 23:53:38 z adresu IP: (185.186.xxx.xxx)
Rewelacyjny wierszyk! Brawo!!!
~???????????? 2020-02-03 23:45:31 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Hahahaha????
~Seba2020-02-03 21:10:51 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Ukradkiem wierzę, że kolej powróci do Karpacza. Jeździłem kiedyś tą linią. Pomimo tego, że mam blisko do Karpacza przestałem się tam wybierać. Korki korki korki, walka o miejsce parkingowe, poobijane drzwi i lusterka. A czy nie można prościej? "wsiąść do pociągu, byle jakiego"... zaliczyć krótki wypoczynek bez samochodu... taka opcja też ma swoje zalety...
~Marcin2020-02-04 10:19:12 z adresu IP: (83.13.xxx.xxx)
Trzymam mocno kciuki za uruchomienie tej stacji. Karkonosze odwiedzam regularnie, choc poza sezonem (by uniknąć tłoku w górach ;)), i po zejsciu do Karpacza byloby wspaniale od razu wsiąść w pociąg :)
~Jagoda2020-02-04 08:51:53 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Popieram! I bez zbędnych i durnych komentarzy .ludzie ogarnijcie się i choć trochę kultury zachowajcie.
~Ron2020-02-03 21:01:05 z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Z Karpacza dalej musi kursować komunikacja miejska.
~Komentarz został usunięty2020-02-03 20:21:07 z adresu IP: (121.173.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~@Gulczas2020-02-03 22:09:24 z adresu IP: (103.136.xxx.xxx)
Dlatego wszystkie tory kolejowe we Wrocławiu powinny być zlikwidowane. Nie byłoby takich wypadków. Barachło zza Buga wciąż przyzwyczajone jest do furmanek i wozów konnych, a nie szybkich pociągów.
~Komentarz został usunięty2020-02-03 22:06:36 z adresu IP: (93.190.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-03 21:16:16 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-03 20:34:57 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-03 19:39:14 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-04 00:54:28 z adresu IP: (103.136.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Dżinks2020-02-03 20:32:07 z adresu IP: (89.78.xxx.xxx)
Popieram
~miś ślężański2020-02-03 18:42:37 z adresu IP: (185.86.xxx.xxx)
Linia do Lwówka to Trasa jest o wiele piękniejsza turystycznie, znaczenie komunikacyjne dla mieszkańców też dużo większe niż jakaś linia do Sobótki przez same wioski.
A jak to co jest nie starczy na remont Sobótki, to trudno. Kasę będzie można wydać na remont innych linii, np. do Karpacza, Kowar albo Świeradowa. Najważniejsze żeby ta kasa się nie zmarnowała.
Mieszkańcom Sobótki natomiast wystarczą autobusy.
~pieszy z Pieszyc2020-02-03 20:20:09 z adresu IP: (121.173.xxx.xxx)
@bolo: Dobrze że u nas w Pieszycach nie ma pociągów. Piekło dla pasażerów!!!
Apeluję do marszałka województwa odpuście sobie remont torów do Sobótki.Tu nikt nie chce pociągów. Ratujcie to co już się psuje.
~bolo2020-02-03 19:35:47 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Czekam na linie do Lwówka, Sobótki, Karpacza, Kowar, Świeradowa. Czesi nigdy by nie pozwolili na likwidację 3000 km linii kolejowych jak to zrobiono przez poprzedników.
~Xxx2020-02-03 18:11:15 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Piotr Słowiński, Patryk Wild.Ciekawe ,że takie plany odżyły po śmierci Rafała Gerstena??
~Fanka2020-02-03 18:10:18 z adresu IP: (77.114.xxx.xxx)
Jestem na Tak
~pustak z Pustkowa2020-02-03 17:41:25 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
My tez nie chcemy pociągów. Lepiej wyremontować tory do prestiżowych kurortów sudeckich: Karpacza, Świeradowa, Kowar i Lwówka.
~Jacek Kaźmierczak2020-02-03 20:21:54 z adresu IP: (121.173.xxx.xxx)
@bolo: Nie jestem ani z Wrocławia ani z Wałbrzycha. Ale na zmianę mieszkam w obu miastach. Krótka piłka; Wrocław to główny śmietnik dolnośląskiej ziemi. Brud, smród, prostactwo. Nie wielu zostało rodowitych wrocławiaków. Miłych, kulturalnych i przede wszystkim inteligentych. Większość to hołota z zabużańskich wsi. Pato-kołchoz. Wstyd mieć taką stolicę województwa.
~bolo2020-02-03 19:33:47 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Nowy układ komunikacyjny jest impulsem rozwoju gospodarczego regionu i tworzenia nowych miejsc pracy, rozwoju turystyki. O tym wiedzieli już przed wiekami ale nie wszyscy chodzili do szkoły podstawowej.
~UMWD2020-02-03 18:44:32 z adresu IP: (185.86.xxx.xxx)
@KlikKlak: Obecnie nie przewidujemy reaktywacji tej linii ze względu na ograniczoną ilość dostępnych środków. W pierwszej kolejności będziemy starali się przywrócić do użytku linię kolejową Jelenia Góra - Lwówek Śląski - Złotoryja - Legnica.
~KlikKlak2020-02-03 18:15:09 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
oraz Lądka Zdr. i Stronia Śl.
~Komentarz został usunięty2020-02-03 17:39:54 z adresu IP: (93.119.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-03 17:38:40 z adresu IP: (185.147.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-03 16:13:14 z adresu IP: (212.106.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~duch gór2020-02-05 15:11:29 z adresu IP: (185.99.xxx.xxx)
I znowu Pawеł Kukurоwski alias "Leuthen", niedorobiony historyk z Wrocławia robi szambo z dyskusji obrażając inne osoby pod różnymi nickami. Czy Radio Wrocław nie może zablokować tego gównіarza? Czy wszystkie dyskusje pod artykułami o kolei na Dolnym Śląsku, muszą tak wyglądać? Jak nie kłóci się jak szczеniak z innymi na forach historycznych to robi rynsztok w dyskusjach o kolei...
~Komentarz został usunięty2020-02-04 15:14:33 z adresu IP: (221.161.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-04 14:11:16 z adresu IP: (185.174.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-04 12:55:25 z adresu IP: (213.152.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-03 20:22:50 z adresu IP: (121.173.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~duch gór2020-02-03 20:03:04 z adresu IP: (212.106.xxx.xxx)
No i znowu kopiuj wklej?Naprawdę tak słabo?
~Komentarz został usunięty2020-02-03 17:37:13 z adresu IP: (185.147.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-03 16:11:28 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Wrocławski turysta2020-02-03 15:37:26 z adresu IP: (94.140.xxx.xxx)
Dość już kolei dla much na Dolnym Śląsku (muchowozy do Drezna, teraz takie same muchowozy od Pragi), czas na kolej dla mieszkańców, czyli np. reaktywację przepięknej linii kolejowej do Lwówka Śląskiego albo kolei do Karpacza o dużym znaczeniu dla turystów.
~Podkarpacki piechur2020-02-03 15:31:43 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Kolejarz, co racja to racja. Niestety podam negatywny przykład, a mianowicie województwo Podkarpackie i Marszałka, który ma głęboko w nosie pociągi w Bieszczadach. Wystarczyłoby doprowadzić pociągi do Łupkowa, a na stacji Nowy Łupków zrobić Centrum Przesiadkowe na kolej wąskotorową i dalej w Bieszczady. Turystów było by od groma, mieszkańcy może i też by skorzystali. Niestety ale województwo ładuje pieniądze w Szybką Kolej Miejską w Rzeszowie i dotuje busiarstwo co dla mnie jest to chore
~Szu2020-02-03 16:31:37 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Niesfety bieszczadzka wąskotorówka nie ježdzi do Łupkowa tylko do Balnicy. A rządząca Fundacja nie jest zainteresowana odtworzeniem linii co jest zresztą dziwne bo przytuliła kasę za remont linii do Smolnika Trójkąt czyli rzut beretem od Nowevo Łupkowa. Ponoc szlak był wyremontowany ale przejechał tam jeden pociąg. UE to oczywiscie łyknęla a teraz FBKW pilnuje aby konkurencja nie weszła na szlak zarowno od Łupkowa jak i od Rzepedzi
~Zorientowany2020-02-03 15:38:36 z adresu IP: (94.140.xxx.xxx)
U nas na Dolnym Śląsku jest podobnie. Najlepszy przykład to linia do Lwówka. Urząd Marszałkowski NIE CHCE wyremontować tej linii. Napisałem "nie chce" bo osobiście zbadałem grunt wysyłając pisma do przeróżnych instytucji w tym także do Ministerstwa Infrastruktury, Urzędu Marszałkowskiego. Drugi z Urzędów wielokrotnie utrzymywał że dąży do wyremontowania linii, jednak Ministerstwo Infrastruktury w piśmie z przed dwóch miesięcy kategorycznie zaprzeczyło jakoby takie plany były intencją UMWD we Wrocławiu. W piśmie jakie otrzymałem z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa z dnia 07.10.2016 czytamy: "Ze względu na fakt, że linia kolejowa nr 283 ma charakter regionalny, prace inwestycyjne mogą być finansowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, np. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014 – 2020 (dalej: „RPO WD”). Jednocześnie należy zaznaczyć, że przedmiotowa linia nie została zarekomendowana przez Urząd Marszałkowski do wsparcia ze środków dostępnych w ramach RPO WD, a także nie została uwzględniona w liście intencyjnym zawartym 26.06.2015r. pomiędzy Województwem Dolnośląskim a PKP PLK SA w sprawie przygotowania i zrealizowania priorytetowych liniowych projektów inwestycyjnych." Chwilę wcześniej (05.08.2016) Urząd Marszałkowski w odpowiedzi na zapytanie dot. Przedmiotowej linii odpisał. "Równolegle nadal trwa analiza projektów kolejowych, możliwych do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) dla Dolnego Śląska. Jednym z rozważanych projektów jest rewitalizacja linii z Jeleniej Góry do Lԝóԝka Śl. Należy jednak podkreślić, że rewitalizacja taka była by możliwa w ramach RPO pod warunkiem efektywnego wykorzystania przez Polskie Linie Kolejowe SA dostępnych w alokacji środków dla realizacji innych projektów." Jak widać wrocławski magistrat postanowił sprytnie umyć ręce od sprawy stanu technicznego linii 283 uzależniając przyznanie dotacji od alkokacji środków PKP PLK i jednocześnie nie rekomendując remontu tej linii w MIiB w Warszawie.
~Kolejarz2020-02-03 15:29:36 z adresu IP: (185.186.xxx.xxx)
Linia do Lwówka jest bardzo niewygodna dla Kolei Dolnośląskich i władz Dolnego Śląska, bo:
1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką głoszą, że chciałyby już-teraz wyremontować wszystkie linie kolejowe w województwie, podczas gdy faktycznie obecna ekipa nie reaktywowała ANI JEDNEJ linii kolejowej na Dolnym Śląsku),
2. Nieudolność w dbaniu o lokalną infrastrukturę i transport publiczny (w tym brak umiejętności w zdobyciu funduszy unijnych, które właśnie służą takim celom),
3. Arogancję Kolei Dolnośląskich wobec mieszkańców dalszych części Dolnego Śląska, których zwyczajnie mają gdzieś rozsiewając tylko kłamliwą propagandę jak świetnie funkcjonuje kolej na Dolnym Śląsku na podstawie jedynie wrocławskiej kolejki aglomeracyjnej.
Dlatego trolle z Kolei Dolnośląskich i magistratu obszczekują, a nawet wulgarnie obrażają wszystkich, którzy krytycznie piszą o kolei na Dolnym Śląsku podając konkretne przykłady i robią szambo pod artykułami na tematy kolejowe, próbując sprowadzić niewygodną dla władz dyskusję do poziomu rynsztoka. Taki poziom kultury dyskusji jest w UMWD i KD. Zresztą gdy nie mają argumentów, a pijar dla władz jest bardzo ważny, to co innego mogą zrobić?
~Kolejarz2020-02-03 15:28:06 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Pendolino to raczej marzenie, ale bardzo będziemy się cieszyć jeśli do Karpacza zajedzie choćby stary, poczciwy EN57, ponieważ studium wykonalności to dopiero początek. Potem trzeba wyłonić z przetargu firmę i czekać cierpliwie na odbiór. Bardzo się cieszę, że Dolny Śląsk wciąż reaktywuje linie kolejowe. Mam nadzieję, że w przyszłości wrócą również pociągi na Mazury, a także do Ciechocinka. Według mnie pociągi do największych kurortów w Polsce są coraz bardziej opłacalne, przy drożejącej benzynie, notorycznych korkach i zapchanych drogach, będzie to super alternatywa na weekend, wakacje, ferie dla samochodów i autobusów
~Zorientowany2020-02-03 15:32:07 z adresu IP: (185.186.xxx.xxx)
Jak UMWD reaktywuje linii kolejowe, świetnie widać na przykładzie linii lwóweckiej. Urząd Marszałkowski NIE CHCE wyremontować tej linii. Napisałem "nie chce" bo osobiście zbadałem grunt wysyłając pisma do przeróżnych instytucji w tym także do Ministerstwa Infrastruktury, Urzędu Marszałkowskiego. Drugi z Urzędów wielokrotnie utrzymywał że dąży do wyremontowania linii, jednak Ministerstwo Infrastruktury w piśmie z przed dwóch miesięcy kategorycznie zaprzeczyło jakoby takie plany były intencją UMWD we Wrocławiu.
W piśmie jakie otrzymałem z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa z dnia 07.10.2016 czytamy:
"Ze względu na fakt, że linia kolejowa nr 283 ma charakter regionalny, prace inwestycyjne mogą być finansowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, np. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014 – 2020 (dalej: „RPO WD”). Jednocześnie należy zaznaczyć, że przedmiotowa linia nie została zarekomendowana przez Urząd Marszałkowski do wsparcia ze środków dostępnych w ramach RPO WD, a także nie została uwzględniona w liście intencyjnym zawartym 26.06.2015r. pomiędzy Województwem Dolnośląskim a PKP PLK SA w sprawie przygotowania i zrealizowania priorytetowych liniowych projektów inwestycyjnych."
Chwilę wcześniej (05.08.2016) Urząd Marszałkowski w odpowiedzi na zapytanie dot. Przedmiotowej linii odpisał.
"Równolegle nadal trwa analiza projektów kolejowych, możliwych do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) dla Dolnego Śląska. Jednym z rozważanych projektów jest rewitalizacja linii z Jeleniej Góry do Lԝóԝka Śl. Należy jednak podkreślić, że rewitalizacja taka była by możliwa w ramach RPO pod warunkiem efektywnego wykorzystania przez Polskie Linie Kolejowe SA dostępnych w alokacji środków dla realizacji innych projektów."
Jak widać wrocławski magistrat postanowił sprytnie umyć ręce od sprawy stanu technicznego linii 283 uzależniając przyznanie dotacji od alkokacji środków PKP PLK i jednocześnie nie rekomendując remontu tej linii w MIiB w Warszawie.
~Paweł z Wrocławia2020-02-03 14:20:01 z adresu IP: (89.238.xxx.xxx)
Na pewno dużo ważniejsze i bardziej potrzebne połączenie niż do jakichś Sobótek i innych wioch. Trzymam kciuki! Mnie wprawdzie nie stać na bilety kolejowe, ale turyści z Niemiec na pewno przyjadą a miejscowi zarobią.
~do Heh2020-02-05 15:12:52 z adresu IP: (185.99.xxx.xxx)
Wbijcie sobie do łba mikole, że żadnej kolejki do Sobótki nie będzie. Mieszkańcy Dolnego Śląska nie będą finansować kolejnych bieda promocji dla k miotów z Wsiocławia, których nie stać na bilety kolejowe. Natomiast zostanie wyremontowana linia kolejowa do Lwówka Śląskiego, bo potrzebują jej mieszkańcy i jest dużo atrakcyjniejsza turystycznie niż jakaś linia do Wsiobudki po krzakach. Zajarzyłeś tępoto? To przestań spamować wszystkie portale swoją zasraną Sobótką!
~Komentarz został usunięty2020-02-04 15:15:38 z adresu IP: (221.161.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-04 14:12:22 z adresu IP: (185.174.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-04 12:59:50 z adresu IP: (185.86.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-03 15:29:01 z adresu IP: (185.186.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Heh2020-02-03 15:06:49 z adresu IP: (83.13.xxx.xxx)
Siedź sobie w tym Wrocławiu oderwany od czapy. Kolej przede wszystkim dla mieszkańców, wykluczonych często z komunikacji międzymiastowej. A nie jakiś turystów z Niemiec.
~Moni2020-02-03 14:17:21 z adresu IP: (45.121.xxx.xxx)
Jestem na tak, ale reaktywacja tylko z Kowarami i Lwówkiem. Właściwie to tamte linie są ważniejsze dla regionu. Mamy wtedy piękne odtworzenie całego węzła jeleniogórskiego. Z Karpaczem to akurat lepiej uważać bo knyszojady się zjadą z Wsiocławia i zasrają całe góry.
~Marek Wro2020-02-05 15:17:21 z adresu IP: (186.21.xxx.xxx)
Wsiоcław nie potrzebuje pociągów. Ludzie są tu zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.
~Komentarz został usunięty2020-02-04 15:16:23 z adresu IP: (221.161.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-04 14:13:14 z adresu IP: (185.174.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-04 13:05:40 z adresu IP: (185.147.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-03 20:24:02 z adresu IP: (121.173.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~bolo2020-02-03 19:31:35 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Każdy układ komunikacyjny jest impulsem rozwoju gospodarczego regionu i tworzenia nowych miejsc pracy, rozwoju turystyki. O tym wiedzieli już przed wiekami ale nie wszyscy chodzili do szkoły podstawowej.
~Komentarz został usunięty2020-02-03 15:33:10 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Robert DLW2020-02-03 15:08:00 z adresu IP: (83.13.xxx.xxx)
Kowary ok. ale po co Lwówek? Będziemy utrzymywać jeszcze muchowozy z Lwówka? Ta linia nie rokuje dużego ruchu, ani nawet specjalnie nie jest atrakcyjna widokowo.
~Kora2020-02-03 14:15:09 z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
Czyli Plan Wilda jest realny.
~Zbyszko z Bogdańca2020-02-03 14:11:36 z adresu IP: (185.25.xxx.xxx)
Nareszcie ! Jak najprędzej trzeba uruchomić połączenie !
~Komentarz został usunięty2020-02-03 14:11:22 z adresu IP: (83.97.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~MAX2020-02-03 13:48:14 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Kolej do Karpacza tak ale tylko pod drutem.
Bez tego to tylko namiastka.
~wasabiWKS2020-02-05 15:18:54 z adresu IP: (186.21.xxx.xxx)
Wsiocław Wsiebodzki - Wsiobudka - Wsidnica. Znacie gdzieś kolej "aglomeracyjną", która łączyłaby trzy wioski? To nadaje się jedynie do Księgi Rekordów Guinessa :DDDD
~Komentarz został usunięty2020-02-04 15:17:08 z adresu IP: (221.161.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-04 14:14:03 z adresu IP: (185.174.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2020-02-04 13:07:34 z adresu IP: (185.147.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Sas2020-02-03 16:49:20 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Kolej do Karpacza pod drutem to była za Niemca. W PRL u była zwykła ciuchcia i spalinowozy!
~Komentarz został usunięty2020-02-03 15:35:08 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Trwoga2020-02-03 12:27:48 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Jeśli do obecnych turystów dojeżdżających asfaltem mieliby dojść jeszcze turyści kolejowi, to Karpacz zapadnie się pod ciężarem "sukcesu". Już obecnie chcący tam wypoczywać powinni dostawać pieniądze za pobyt w tym mieście. A tu jeszcze Pendolino - Wild jednak ma swoje okresowe wyskoki koncepcyjne, czasami całkiem zabawne. :-)
~Pasażer2020-02-03 15:35:56 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Najpierw remonty zaniedbanych linii kolejowych do Lwówka (linia zamknięta przez Koleje Dolnosląskie rok temu!)., Karpacza, Kowar, Świeradowa, Kamiennej Góry, a potem można będzie myśleć dworcach we Wrocławiu. Najpierw Dolny Śląsk, potem Wrocław!
~Komentarz został usunięty2020-02-03 12:03:09 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~grala2020-02-03 11:52:52 z adresu IP: (195.210.xxx.xxx)
Czesi chcą z nami zbudować tunel pod Śnieżką - samorządowcy z Karpacza i czeskich miejscowości: Szpindlerowego Mlyna, Pecu pod Śnieżką i Svobody nad Upu - we współpracy z czeską firmą kolejową Viamont - chcieliby połączyć najważniejsze górskie miejscowości w Karkonoszach linią kolejową.
Czy to zbyt fantastyczny pomysł? Pierwsze projekty tunelu pod kanałem La Manche rozpoczęto na początku XIX wieku, zaś podmorską konstrukcję łączącą Wyspy Brytyjskie z kontynentem otwarto prawie 200 lat później. Polski i Czech morze nie dzieli, ale Karkonosze są równie trudne do pokonania.
Komunikację pomiędzy krajami ma ułatwić tunel pod Śnieżką. Przy czym na realizację projektu Czesi i Polacy nie zamierzają czekać tak długo, jak na połączenie Wielkiej Brytanii z kontynentalną Europą.
Projekt jest bardzo ambitny. Koszt jego realizacji oszacowano po stronie czeskiej na ponad miliard euro, po polskiej stronie - ponad 170 milionów euro.
By w przyszłości zdobyć te pieniądze, trzeba już teraz zacząć prace koncepcyjne. Karpacz, Szpindlerowy Mlyn i Pec pod Śnieżką chcą wspólnie przygotować studium wykonalności przedsięwzięcia. Nazwano go roboczo Upa Express 2020.
- Ten projekt to nie wizja. Jest realny. Wpisuje się w duże projekty Unii Europejskiej - uważa inżynier Jan Ivanko z firmy Viamont.
Stacje kolei mają być zlokalizowane przy stacjach narciarskich w poszczególnych miejscowościach
Magistrala Upa Express zaczynałaby się w miejscowości Svoboda nad Upu. Stamtąd, przez siedem tuneli i dziewięć mostów, ma biec do Pecu pod Śnieżką. Ten odcinek liczy 15 kilometrów. Z Pecu pociągi rozjadą się w dwóch kierunkach: 10-kilometrowym tunelem do Szpindlerowego Młyna oraz przez tunel pod Śnieżką, o podobnej długości, do Karpacza.
Stacje kolei mają być zlokalizowane przy stacjach narciarskich w poszczególnych miejscowościach. W Karpaczu przystanek miałby powstać przy skoczni Orlinek. Obecny dworzec w kurorcie też zostałby włączony w sieć.
~reta2020-02-03 11:44:16 z adresu IP: (195.210.xxx.xxx)
Karpacz będzie dowoził narciarzy do Czech. Czesi chcą połączyć Pec pod Śnieżką z Karpaczem linią kolejową. Wizja budowy za europejskie pieniądze kolejowego tunelu pod Karkonoszami, jest wciąż w Czechach aktualna. Podziemna linia usprawniłaby dowóz narciarzy z zapóźnionego narciarsko Karpacza do Pecu, gdzie wyciągów jest znacznie więcej i wciąż powstają nowe.
Upa Ekspres - tunel pod Karkonoszami
W przyszłości podróż z Karpacza do Pecu może trwać jedynie 15 minut. Umożliwiłby to 10-kilometrowy tunel pod Karkonoszami. Granicę przecinałby w rejonie Czernego Grzbietu, tuż obok Śnieżki. Tunel byłby jedną z nitek kolejowego projektu Upa Expres 2020, którego studium wykonalności opracowuje czeska spółka GW Train Regio. Wozi ona pasażerów m.in. na liniach: Trutnov - Kralovec – Lubawka i Korenov - Harrachov - Szklarska Poręba Górna.
Upa Expres do 2020 roku miałaby połączyć Karpacz, Szpindlerowy Mlyn, Pec pod Śnieżką i Svobodę nad Upą. W tej chwili trwają prace nad pierwszym etapem ze Svobody nad Upą do Pecu pod Śnieżką.
Koszt budowy oszacowano po stronie czeskiej na ponad miliard euro, po polskiej stronie - ponad 170 milionów euro.
- To jest bardzo ambitny projekt, ale może się nigdy nie zwrócić. Choć może nie mieć uzasadnienia ekonomicznego, korzyści dla całego regionu byłyby ogromne. – uważa dyrektor GW Train Regio František Kozel w rozmowie z czeskim portalem idnes.cz.
Kluczem do powodzenia projektu Upa Expres może być jedynie dostęp do pieniędzy z unijnego programu współpracy transgranicznej na lata 2014-2020.
~Kolejarz2020-02-03 15:34:06 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Jak UMWD reaktywuje linii kolejowe, świetnie widać na przykładzie linii lwóweckiej. Urząd Marszałkowski NIE CHCE wyremontować tej linii. Napisałem "nie chce" bo osobiście zbadałem grunt wysyłając pisma do przeróżnych instytucji w tym także do Ministerstwa Infrastruktury, Urzędu Marszałkowskiego. Drugi z Urzędów wielokrotnie utrzymywał że dąży do wyremontowania linii, jednak Ministerstwo Infrastruktury w piśmie z przed dwóch miesięcy kategorycznie zaprzeczyło jakoby takie plany były intencją UMWD we Wrocławiu. W piśmie jakie otrzymałem z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa z dnia 07.10.2016 czytamy: "Ze względu na fakt, że linia kolejowa nr 283 ma charakter regionalny, prace inwestycyjne mogą być finansowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, np. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014 – 2020 (dalej: „RPO WD”). Jednocześnie należy zaznaczyć, że przedmiotowa linia nie została zarekomendowana przez Urząd Marszałkowski do wsparcia ze środków dostępnych w ramach RPO WD, a także nie została uwzględniona w liście intencyjnym zawartym 26.06.2015r. pomiędzy Województwem Dolnośląskim a PKP PLK SA w sprawie przygotowania i zrealizowania priorytetowych liniowych projektów inwestycyjnych." Chwilę wcześniej (05.08.2016) Urząd Marszałkowski w odpowiedzi na zapytanie dot. Przedmiotowej linii odpisał. "Równolegle nadal trwa analiza projektów kolejowych, możliwych do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) dla Dolnego Śląska. Jednym z rozważanych projektów jest rewitalizacja linii z Jeleniej Góry do Lԝóԝka Śl. Należy jednak podkreślić, że rewitalizacja taka była by możliwa w ramach RPO pod warunkiem efektywnego wykorzystania przez Polskie Linie Kolejowe SA dostępnych w alokacji środków dla realizacji innych projektów." Jak widać wrocławski magistrat postanowił sprytnie umyć ręce od sprawy stanu technicznego linii 283 uzależniając przyznanie dotacji od alkokacji środków PKP PLK i jednocześnie nie rekomendując remontu tej linii w MIiB w Warszawie.
~Komentarz został usunięty2020-02-03 11:14:22 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~awe2020-02-03 20:25:31 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Bardzo potrzebna kolej do Karpacza, jestem za eko rozwiązaniami w transporcie.Kolej to jest to.
~Komentarz został usunięty2020-02-03 11:37:58 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
Zobacz także