Protest w Chmieleniu. Blokowali drogę, bo domagają się budowy chodnika
fot. P. Słowiński
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zbudowała kilkaset metrów w czasie remontu, a co do reszty nie ma nawet projektu. Mieszkańcy mają dość:
Mariusz Penkala, sołtys Chmielenia podkreśla, że droga nr 30 w tej miejscowości jest bardzo niebezpieczna. Przyznaje to również Olga Łukaszewicz z lwóweckiej policji:
Mieszkańcy Chmielenia chodzili po pasach blokując przejazd.
Magdalena Szumiata z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad tłumaczy, że istniejący fragment chodnika powstał w czasie prac remontowych, bo drogowcy dostrzegają konieczność jego budowy, jednak ułożenie chodnika na całej długości wymaga inwestycji:
Komentarze (4)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~darek2020-01-18 12:03:57 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Odpowiedz
PRAWO CO DNIA
Rzeczpospolita 27-28 XI. 1999 ( 277)
Rewizja Nadzwyczajna Czy zakaz jest dozwolony
Nocne przejazdy Tirów przez Sochaczew
Rzecznik praw obywatelskich twierdzi, że Rada Miejska w Sochaczewie miała prawo zakazać przejazdów tirów nocami przez miasto. Zaskarżył rewizją nadzwyczajną wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego, który ocenił taki zakaz jako sprzeczny z prawem. Poprzedziły go głośne protesty mieszkańców przeciwko masowemu ruchowi ciężkich pojazdów przez centrum miasta.
Sochaczewianie żądają budowy obwodnicy, która wyprowadziłaby samochody poza miasto, a dopóki jej nie będzie - przynajmniej doraźnego ograniczenia ruchu, zwłaszcza Tirów jadących tędy tranzytem. W czerwcu minionego roku Rada Miejska podjęła uchwałę w sprawie ograniczenia w Sochaczewie ruchu pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 10 t w godzinach od 22.00 do 6.00. Miesiąc później uchwałę unieważnił wojewoda skierniewicki, zarzucając, że Radą przekroczyła swoje kompetencje. Należą bowiem do niej jedynie sprawy z zakresu organizacji ruchu na drogach gminnych, podczas gdy drogi, ,tranzytowe przebiegające, przez Sochaczew, są drogami krajowymi i zarządzanie ruchem na nich należy do wojewody.
Burmistrz Sochaczewa zaskarżył to rozstrzygnięcie do NSA. Jednakże w kwietniu tego roku NSA - Ośrodek Zamiejscowy w Łodzi oddalił skargę, gdyż uznał, że wojewoda trafnie ocenił, uchwałę jako sprzeczną z prawem i prawidłowo stwierdził jej nieważność.
Natomiast rzecznik praw obywatelskich dostrzegł w wyroku NSA „rażące naruszenie prawa, skutkujące negatywnie w sferze praw i wolności obywatelskich, gwarantowanych w konstytucji" Zgodnie z nią organa samorządu ustanawiają akty prawa miejscowego obowiązujące na obszarze ich działania. Również ustawa o ochronie i kształtowaniu środowiska przewiduje możliwość wprowadzenia na podstawie przepisów gminnych ograniczeń dla środków transportu i komunikacji, jeżeli stwarzają one uciążliwości dla środowiska powodując hałas i wibrację. Zdaniem prof. Adama Zielińskiego uchwała RM w Sochaczewie stanowi właśnie akt prawa miejscowego, a podstawę do jej podjęcia dała konstytucja oraz ustawa o ochronie środowiska. D.FR.
Obwodnica w Sochaczewie została zrealizowana
zgłoś do moderacji
~Jaro2020-01-18 12:01:14 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Pod urząd strajkować !!! A nie blokować ruch! Inni też mają swoje sprawy do załatwienia albo jadą do pracy
~Andrzej2020-01-18 11:45:15 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Przecież macie tam włodarza z PO niech wam wybuduje k..... m.....!!!!! A jak dalej będziecie blokować to pała i naprzód!!!!
~Franek2020-01-18 09:48:55 z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
Dlatego drog nie należy rontoeac tylko budować nowe.
Zobacz także