Legnica bez bezpośredniego dostępu do A4? Samorządowcy i przedsiębiorcy zaniepokojeni

Karolina Bieniek, jk | Utworzono: 2020-01-13 08:00 | Zmodyfikowano: 2020-01-13 08:02
Legnica bez bezpośredniego dostępu do A4? Samorządowcy i przedsiębiorcy zaniepokojeni - fot. archiwum radiowroclaw.pl
fot. archiwum radiowroclaw.pl

CZEKAMY NA WASZE TELEFONY PO GODZ. 16:00

Właściciel niewielkiego hotelu w Legnickim Polu przyznaje, że inny przebieg autostrady oznacza koniec jego działalności.

- To wielki problem nie tylko dla mnie - stracą właściciele firm i gmina, bo skurczy się strefa ekonomiczna - przekonuje przedsiębiorca.

Prezydent Legnicy Tadeusz Krzakowski rozmawia z przedstawicielami GDDiK, by wariant omijający Legnicę został wykluczony. Podkreśla, że autostrada A4 jest bardzo ważna dla miasta.

- Skrzyżowanie dróg S3 i autostrady A4 czyni nas bardzo atrakcyjnym miejscem do inwestowania i poprawia dostępność do całego układ komunikacyjnego Polska północ-południe, wschód-zachód - mówi Krzakowski:

Pozostałe dwa warianty zakładają remont autostrady i rozbudowę o dodatkowe pasy w miejscu obecnie znajdującej się trasy. Jak informuje Magdalena Szumiata z Generalnej Dyrekcji wykonawca dokumentacji projektowej jest na etapie analizy każdego z wariantów, a żadne decyzje nie zapadną bez konsultacji, które planowane są w marcu.


Komentarze (20)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Legoo 2020-01-15 19:53:03 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Bardzo dobrze pomyślana sprawa być może będzie nawet taniej
~glj,gh,2020-01-14 08:32:17 z adresu IP: (79.189.xxx.xxx)
starej autostrady nikt nie zlikwiduje, droga zostanie, a nowa nitka na poludniu sie przyda dla rozwoju innych miast wojewodztwa, trzeba myslec calosciowo
~Maks2020-01-13 23:59:24 z adresu IP: (89.151.xxx.xxx)
Jest : Legnica - zawsze po drodze , będzie :Daleko od szosy .
~ziom2020-01-13 18:34:52 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Przecież stara A4 zostanie nadal i nikt jej nie rozbierze. Dodatkowa autostrada to tylko zaleta dla Dolnego Śląska
~baran2020-01-13 13:28:44 z adresu IP: (185.32.xxx.xxx)
dobudowa dwóch pasów równoległych do istniejącego przebiegu poza rowami gwarantuje szybką realizację, możliwość wykorzystania obecnego odwodnienia, stworzenia pasów ekspresowych (obsługa tylko najważniejszych węzłów), stary układ bez zamykania węzłów istniejących, realizacja nie zakłócająca ruchu na ciągu istniejącym, zastosowanie oznakowania zmiennej treści umożliwiającego w szczytach świątecznych uruchamianie trzech pasów z lub do Niemiec, budowa przejazdów technicznych między węzłami dla służb ratowniczych (eliminacja korytarza życia), finansowo dużo tańsze rozwiązanie gdyż korytarz nie jest zurbanizowany a w wielu miejscach granica pasa drogowego jest wystarczająca. Dla Wałbrzycha,Świdnicy, poprawić istniejące łączniki a dla Jeleniej Góry wybudować kawałek tunelu pod Nagórnikiem i przejść od węzła S3 do Radomierza z ominięciem Kaczorowa, Jeżowa Sudeckiego i Bolkowa
~////2020-01-13 10:47:04 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
braku kasy :))
~AA42020-01-13 10:41:59 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Morawiecki obiecywał rozbudowę czy cos takiego. Wie ktoś na jakim etapie sprawa ugrzęzła?
~Japa2020-01-13 09:06:39 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Żadna z tych propozycji nie rozwiązuje problemu, bo go nie zdiagnozowano. Ruch na A4 generują głównie dziesiątki tysięcy TIRów. To jest problem. Systemowe wyrzucenie TIRów jadących tranzytem przez Polskę na lawety kolejowe i po problemie. Wystarczy dobudować pas awaryjny, ew. trzeci pas w pobliżu większych węzłów i po kłopocie. A na ciężarówki bat kręci Unia i nie chodzi o te śmieszne przepisy o czasie pracy tylko o emisję CO2....
~Grzegorz2020-01-13 11:46:49 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Źle się zrozumieliśmy. Nie mówię że ciężarówki nie są problemem i mamy w nieskończoność rozbudowywać drogi szybkiego ruchu. Jasnym jest że maksymalną ilość transportu towarowego przerzucać na tory i ew. rzeki. Koleje osobowe też muszą zwiększać konkurencyjność. Ale! Ale A4 i tak jest niedostosowana do potrzeb. Przynajmniej na odcinku Opole- Krzywa, a zwłaszcza Wrocław- Kostomłoty. Ten ostatni odcinek to wręcz rażący przykład. I druga trasa to najlepsze rozwiązanie. Weź pod uwagę, co działoby się przy przebudowie nie zdublowanej trasy. Zwłaszcza przy zmyśle organizacyjnym Gdaki.
~Japa2020-01-13 10:41:26 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
To policz TIRy, np. na węźle bielańskim przez godzinę. Albo jak jest korek przed majówką od Kątów do Karwian - prawy pas to same TIRy. Poza tym transport kołowy - także ciężarowy - nie jest eko a TIRy na lawetach to jest właściwy kierunek. Co proponujesz - nową autostradę albo 3 pasy, na których zamelduje się jeszcze więcej samochodów (w tym TIRów).... Poza tym ja mówię o TRANZYCIE a nie o wszystkich ciężarówkach. Argument o niszczeniu dróg przez TIRy pewnie też znasz....
~Grzegorz2020-01-13 10:05:14 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Taaa... zwłaszcz widać to, jak ludzie w piątek wracają do domów (z Wrocławia i z Niemiec) i jadą w góry. Same tiry normalnie.
~Legniczanin2020-01-09 16:37:21 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Bardzo dobrze. Przecież obecnej autostrady nikt nie rozbierze. Stanie się zapewne drogą S94. Nie będzie opłat. Dla mieszkańców same zalety.
~realista2020-01-13 18:23:52 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Pytanie czy tranzyt pojedzie okrężną autostadą a4 przez Strzegom Świdnicę itd czy raczej wybierze bezpłatną "stara a4" zamiast nadkładać drogi np z Niemiec na Śląsk?
~Franek2020-01-09 15:25:10 z adresu IP: (185.75.xxx.xxx)
Nowa wersja A4 powinna przebiegać w ciągu drogi 94 lub na osi Wrocław - J.Góra - Zgorzelec
~Grzegorz2020-01-09 15:48:26 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Nie ma szans. Miejsca nie ma. Poza tym nadkładanie drogi i dociążanie węzła A8-A4.
~Cycek 2020-01-09 14:53:56 z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
Co z brednie. Przecież nikt nie zamierza likwidować A4 w obecnym przebiegu.Ewentualnie wybudują nową drogę. Pseudo problem....
~Grzegorz2020-01-09 15:08:17 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Zmaleje ruch w ich rejonie i to ich boli. W sumie trudno się dziwić, ale to jest szersza kwestia.
~Hdhdh2020-01-09 13:36:20 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Tak a dla ciężarówek zakaz wjazdu do Legnicy, niech się gonią
~Miki2020-01-14 15:43:35 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Przecież zakaz dla ciężarówek jest od dawna 12t. A ty żebyś po spodnie buty itd jeździł do Wrocławia.
~Grzegorz2020-01-09 12:59:14 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Niestety ten przebieg ma sporo sensu. Raz że skraca trasę względem drugiego korytarza- obecnie istniejącego, dwa że przysuwa do systemu autostrad Wałbrzych i Jelenią. Ciągnięci drugiej nitki autostrady po północnej stronie obecnej ma mniejszy sens.