Jakie inwestycje zaplanowano na 2020 rok?

GN | Utworzono: 2019-12-31 07:10 | Zmodyfikowano: 2019-12-31 07:11
Jakie inwestycje zaplanowano na 2020 rok? - zdjęcie ilustracyjne: fot. wroclaw.pl
zdjęcie ilustracyjne: fot. wroclaw.pl

Zdecydowanie najważniejszą inwestycją w 2020 roku będzie kontynuacja budowy trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór. To największa taka inwestycja powojennego Wrocławia. Bartosz Nowak ze spółki Wrocławskie Inwestycje zdradza, kiedy zakończą się utrudnienia dla kierowców na pl. Orląt Lwowskich.

W nowym roku wciąż będą także trwały pracy przy budowie linii tramwajowej na Popowice. Prezydent Jacek Sutryk zwraca jednak uwagę, że miasto rozpocznie także nowe projekty:

- Miasto chce wybudować nowe mosty Chrobrego i wyremontować mosty Pomorskie - dodaje Bartosz Nowak z Wrocławskich Inwestycji:

Magistrat planuje wybudować także dużą halę sportową przy ul. Haukego-Bosaka i budowę hali sportów walki przy ul. Racławickiej. Do połowy 2022 roku ma powstać tzw. Aleja Stabłowicka, która połączy obwodnicę Leśnicy z nową osią ul. Kosmonautów – powstanie nowa trasa od kąpieliska Glinianki do ul. Fieldorfa. Ulica Kosmonautów będzie miała na tym odcinku dwa pasy do centrum i dwa w kierunku Leśnicy. Miasto - w związku z tym, że przybywa najmłodszych mieszkańców - zamierza zainwestować w rozbudowę i przebudowę szkół podstawowych i przedszkoli. Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk zdradza, gdzie miasto planuje wybudować nowe placówki.

Placówka, która powstanie przy ul. Asfaltowej, na Wojszycach, w pobliżu Jagodna i Brochowa będzie miała blok sportowy oraz dwa place zabaw. Przy szkole znajdzie się także miejsce na duży parking. W pobliżu, przy ul. Sygnałowej już w tym roku ma działać nowy żłobek.

Inwestycje planuje także województwo dolnośląskie. O tym, co się zmieni opowiada marszałek Cezary Przybylski:

Już powstaje na Polanie Jakuszyckiej Dolnośląskie Centrum Sportu. Władze województwa chcą także wybudować halę lekkoatletyczną na wrocławskich Kłokoczycach. Szacuje się, że inwestycja może kosztować ok. 40 mln zł. 50 % kosztów inwestycji ma pochodzić z Ministerstwa Sportu i Turystyki, resztę mają dołożyć marszałek województwa i prezydent Wrocławia. Nowy obiekt będzie miał bieżnie treningową, skocznie w dal, do trójskoku, skoku wzwyż i o tyczce oraz boisko do gier zespołowych. Władze województwa dolnośląskiego planują także w nowym roku przeznaczyć niemal 58 mln zł na ochronę zdrowia. Najważniejsze działania to m.in. połączenie Dolnośląskiego Wojewódzkiego Ośrodka Medycyny Pracy i Obwodu Lecznictwa Kolejowego. O planach opowiada wicemarszałek Marcin Krzyżanowski.

W tym roku będzie również kontynuowany program stypendialny dla studentów pielęgniarstwa. Przypomnijmy, że zgodnie z założeniami programu o stypendia mogą się ubiegać studenci trzeciego roku. Stypendia wynoszą 1000 zł brutto.


Komentarze (19)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~GADAWA NIE PRACUJE 2020-01-01 13:54:11 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
WE WROCŁAWSKIEJ. Więc zajmuje się dziś informacjami biznesowymi, które obchodzą 0,6 procenta Polaków. Kogo obchodzą jakieś inwestycje? Którego słuchacza? - Żadnego. To info wyłącznie dla bogatych Polaków. UWAGA - biednych jest więcej. Może Gadawa nagra materiał na tema jakości w tanich hostelach, noclegowniach itd.
~Mnie inferesują 2020-01-02 10:01:21 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Jakim trzeba być ignorantem, żeby nie interesować się inwestycjami? Pewnie lewakiem który żyje jak jak jemioła i dlatego najważniejsze są dla niego socjalne wydatki. Większość ludzi płaci tu podatki i chce wiedzieć na jakie inwestycje one pójdą.
~KOGO OBCHODZĄ JAKIEŚ2020-01-01 13:26:12 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
INWESTYCJE? Ludzie co roku zwiększa się liczba osób bezdomnych, samotnych i chorych. Od lat 90. nie była remontowana noclegownia. Bezdomni mieszkają na Dworcu - z tym coś zróbcie a nie z zasranymi jakimiś inwestycjami, gdzie likwiduje się park, aby powstał biurowiec. Kto w tych biurowcach pracuje? Bo ogłoszeń o pracę nie ma w pośredniaku. Tysiące zachodnich korporacji, które nie odprowadzają podatków was zalewa. Cała Polska się z was śmieje...
~Borsuk2019-12-31 17:30:37 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Ciekawe jak wysokie nagrody otrzyma "zapracowane" kierownictwo ratusza w 2020-tym. 60 tys. na wice-prezia to myślę minimum :(
~derta2019-12-31 14:11:28 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Kolej wisząca monorail w Katowicach i Sosnowcu może być jedynym sposobem na poprawę komunikacji. Na początku 2019 roku naukowcy z Politechniki Śląskiej przedstawili zrealizowany na zlecenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii projekt kolei metropolitalnej, który ma usprawnić system transportu kolejowego na Górnym Śląsku i w Zagłębiu Dąbrowskim. Wśród pomysłów budowy nowych tradycyjnych linii kolejowych i zagęszczenia siatki połączeń znalazł się też pomysł budowy monorailu, który miałby połączyć centra Katowic i Sosnowca z lotniskiem w Pyrzowicach. Co kryje się pod hasłem monorail? - To system kolei jednoszynowej. Wykorzystuje się w nim tor w postaci jednej szyny ułożony na estakadach. Dzisiaj buduje się to stosunkowo szybko, dlatego że elementy estakad są zunifikowane. Przykładem jest Dubaj i połączenie koleją monorail pewnych przestrzeni. Monorail to wysokowydajny system i powinien obsługiwać duże potoki pasażerskie. Taki system może być zupełnie bezzałogowy. Mógłby to być identyfikator naszej metropolii - mówił w lutym tego roku dr inż. Ryszard Janecki, jeden ze współautorów zamówionej przez Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię koncepcji kolei metropolitalnej.
~ok ale2019-12-31 15:00:50 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Są to ciekawe rozwiązania, ale ja jestem zwolennikiem kompleksowej budowy Kolei Dojazdowej, która zlikwidowałaby korki. Np. na ulicy Kosmonautów. Czy te nowe drogi które maja powstać na zachodzie Wrocławia sprawia iż znikna korki? Oczywiście ze nie, bo to już dawno przećwiczono na zachodzie Europy. Więcej dróg i więcej samochodów nie równa się mniejsze korki. To o czym piszesz mogłoby być elementem tego systemu. Najwazniejsze jest to aby mieszkancy podwrocławskich miejscowości (do 50 km) woleli jezdzic pociągiem niż autem. Dlatego należy wykorzystać wszystkie bocznice i je rozbudowac. Np. tę która idzie od Dworca Zachodniego przez Muchobór i Nowy Dwór, dalej przy Magnolii i mogłaby przewozić pasażerów do Swiebodzkiego i dalej, a do tego niezbędny jest tunel miedzy Swiebodzkim i Nadodrzem. Zreszta ten tunel w części może przebiegac fosą co potania koszty.
~derta2019-12-31 14:09:21 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Monorail to nic innego jak jednoszynowa kolej, która porusza się na jednej szynie ułożonej na specjalnych estakadach. Takie estakady zgodnie z projektem zaprezentowanym przez firmę Bombardier pojawić miałyby się m.in. na ulicach 3 Maja i Korfantego w Katowicach oraz 3 Maja i Grota-Roweckiego w Sosnowcu. Temat spotkał się z olbrzymim zainteresowaniem mieszkańców regionu, którzy przypominają, że z podobnego środka transportu korzystać można m.in. w Detroit, Chicago czy Wuppertalu.
~derta2019-12-31 14:04:18 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Tramwaje dwusystemowe – Wrocław Kolej aglomeracyjną we Wrocławiu zamierzają utworzyć władze wojewódzkie. Jednak przedstawiciele miasta są wobec tych planów nieufni. Do tego stopnia, że stawiają marszałkowi ultimatum: jeżeli w ciągu dwóch lat taka kolej nie powstanie, to magistrat wprowadzi tramwaje dwusystemowe, czyli takie które pojadą po torach tramwajowych i kolejowych. Projekt jest na liście rezerwowej w kolejce po pieniądze z UE na lata 2014-2020 – informuje „Gazeta Wrocławska”. Urząd Marszałkowski wciąż jednak nie ustalił szczegółów dotyczących harmonogramu uruchamiania kolei aglomeracyjnej. Władze województwa podkreślają w tym względzie konieczność współpracy z gminą Wrocław. Ta deklaruje, że chce współpracy, ale na konkretne decyzje daje marszałkowi dwa lata. Inaczej zacznie wdrażać w życie alternatywny projekt, czyli tramwaj dwusystemowy. Zaletą takiego pojazdu jest możliwość jazdy zarówno po torach tramwajowych, jak i kolejowych. Zwłaszcza, że ich rozstaw jest taki sam. Projekt znajduje się na liście rezerwowej wśród zadań do realizacji współfinansowanych ze środków unijnych do 2020 roku. Wrocław oszacował, że przedsięwzięcie pochłonie aż 412 mln zł, z czego 285 mln zł pokryje UE.
~derta2019-12-31 14:01:14 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
budowę hali sportów walki przy ul. Racławickiej -0 kto z kim będzie walczył we Wrocławiu ?
~korek2019-12-31 10:06:39 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
A kiedy tunel pomiędzy Swiebodzkim i Nadodrzem? Łodź jakos potrafiła zacząć budowę tunelu a'la metro (Tunel średnicowy). A Wrocław? Przecież jeśli to miasto chce mieć sprawną kolej dojazdową, to taki tunel jest warunkiem sine quanone. Jak widać chyba nie chce. Na razie jest premier z Wrocławia (co prawda wyblakło to jego pochodzenie, ale sentyment mu chyba został), Unia też na pewno dorzuci (a nowa 7-letnia perspektywa finansowa właśnie się zaczyna). Marszałek woj. dolnośląskiego też na pewno dołoży. Także miasto gdyby się postarało to jest to w granicach jego możliwości. Ale jak widać koreczki kochamy i nie zamierzamy się ich pozbywać.
~Tom2019-12-31 16:30:02 z adresu IP: (87.239.xxx.xxx)
Ja sie zgodze, ze bez tunelu pod centrum i centralnego przystanku w okolicach Rynku, mówienie o prawdziwej kolei miejskiej jest nic nie warte. Niestety nie widac u nas przyszlosciowego myslenia o kolei, skoro miasto nawet przy kompleksowym remoncie Buforowej i linii kolejowej do Sobótki zamiast wiaduktu nad Buforową tworzy na niej nowe szlabany. Śmiechu warte.
~asd2019-12-31 14:50:28 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Acha Jeszcze jedno. Jeśli ktoś będzie mówił, że chce zrobić kiedyś Kolej Dojazdową z prawdziwego zdarzenia bez tego tunelu, ten będzie po prostu kłamcą. Ja to rozumiem, że ktoś nie chce i woli wydawac na co innego, ale niech nie kłamie.
~aaa2019-12-31 14:40:22 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Co tu dużo mówic. Nie zgadzam się z Tobą. Główny powinien być przeznaczony dla pociągów dalekobieżnych oraz kolei dojazdowej od strony Brochowa, a Swiebodzki i i Nadodrze dla Kolei Dojazdowej oprócz strony Brochowa. Nie widzę w tym nic złego. Pociągi z Sobótki nie przez Brochów tylko przez Obwodnicę Towarową, która powinna pełnic funkcje pasażerskie, do Świebodzkiego. Da się to zrobić, oczywiście dobudowując łącznik.
~Gosc2019-12-31 14:06:08 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Z prostej przyczyny nie można porównywać, Łódź nie posiada dworca pełniącego funkcję stacji głównej i po wydrążeniu tunelu tę rolę przejmie Łódź Fabryczna, natomiast twoje pomysły spowodują to, że przy okazji pozbawisz dworca głównego funkcji przesiadkowej, bo część składów będzie go omijać, jeżeli już mowa o priorytetach to dla Wrocławia ważniejszy jest nowy wyjazd na Oleśnicę, Łódź od strony wschodniej tj trasą z Brochowa przez Siechnicę i nowym łącznikiem w stronę Oleśnicy, po to drąży się Łódź, bo to jest najkrótsza trasa do Warszawy, dzisiaj mamy patologię jeżdżąc mocno dookoła. Wrocławia nikt nie będzie drążyć średnicpwo, bo można go pokonać w poprzek bez konieczności zawracania składów. Dworzec Śwoebodzki powinien być tylko elementem uzupełniającym i mieć łącznicę z Dworcem Głównym tak aby część składów od strony wschodniej mogła tam kończyć bieg. Wrocław to nie jest ani Moskwa, ani Paryż gdzie można sobie pozwolić na sieć dworców działających niezależnie.
~do Gość2019-12-31 13:20:35 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Tunel sprawia, że Świebodzki przestaje być ślepym dworcem, a przystanek w okolicach podRynkowych byłby prawdziwym dojazdem do Centrum zarówno od strony południowej (Świebodzki) jak i od strony północnej (Nadodrze). Oczywiście inwestycje są potrzebne, ale taka jest prawda ze jak Świebodzki będzie slepy, to nawet jak go uruchomią to i tak będzie to kikut kolei dojazdowej. Przykład. Z Kątów Wrocławski należałoby mieć możliwość dojazdu do Swiebodzkiego, Rynku, Nadodrza jak i Psiego Pola i dalej np. do Trzebnicy. I odwrotnie oczywiście to samo. To jest tak zwany szkielet i serce krwioobiegu w jednym. Powtarzam. jak ktoś się chce zadowalać tym, ze Wrocław jest gorszy od Warszawy, ale i nawet Łodzi, to bardzo proszę. I nie bardzo rozumiem dlaczego nie można porównywać? Albo ktoś chce, albo ktoś chce bardzo. Zresztą jak zwykle.
~Gosc2019-12-31 12:27:44 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Doskonale wiesz, że to nie ma sensu i nie porównuj Łodzi z upośledzonym układem torowymi ze ślepym dworcem w centrum do Wrocławia. W przypadku Wrocławia priorytetem powinno być dobudowanie na estakadzie w-z czwartego toru od strony południowej i podniesienie toru do Sobótki na długości 5 km, oraz podniesienie toru koło Factory- to są priorytety, a nie jakieś wizje, których i tak nikt nigdy nie zrealizuje.
~wrocławianin2019-12-31 09:56:03 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Pięknie! Pięknie! Głośno mówią o tych inwestycjach, a $utryk i tak dalej będzie cichcem marnował pieniądze na stadion i kopaczy.
~Wiesiek2020-01-01 16:40:57 z adresu IP: (2.58.xxx.xxx)
Czy kartofliska MCS - zwane płytami piłkarskimi, doczekają się prawdziwych remontów.
~Dyzio2020-01-01 16:37:30 z adresu IP: (2.58.xxx.xxx)
Kiedy modernizacja Stadionu na Lotniczej. Kiedy tartan na bieżni dla sekcji LA Parasola ?