Budowa linii tramwajowej na Jagodno zagrożona?

mh | Utworzono: 2019-12-17 16:00 | Zmodyfikowano: 2019-12-17 16:02
Budowa linii tramwajowej na Jagodno zagrożona? - fot. Facebook
fot. Facebook

PKP PLK, do której należy teren na którym miałaby przebiegać linia tramwajowa, negatywnie zaopiniowała propozycję przebiegu tej linii. Decyzję kolejowej spółki tłumaczy Mirosław Siemieniec:

Linia tramwajowa na Jagodno o długości 2,6 km według wstępnych planów miała być gotowa w 2023 roku. Na początku przyszłego roku miał być gotowy projekt wyczekiwanej przez mieszkańców inwestycji.

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, do której należy teren, przez który ma przebiegać linia tramwajowa wydała negatywną opinie. Kolejarze twierdzą, że nie da się wybudować skrzyżowania linii tramwajowej z linią kolejową. Spółka kolejowa proponuje miastu budowę wiaduktu. Bartosz Nowak ze spółki Wrocławskie Inwestycje podkreśla, że należy znaleźć rozwiązanie tej sytuacji:

Anna Bytońska z wrocławskiego magistratu uspokaja, że inwestycja na pewno będzie realizowana:

Przypomnijmy, że według planów linia tramwajowa miała mieć 2,6 km i przebiegać ulicami Bardzką i Buforową.


Komentarze (15)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Marcin2019-12-18 08:30:54 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Ta sama trasa kolejowa przecina Buforową, Bardzką i Zwycięską na poziomie jezdni. Potencjalnie przyszła kolej aglomeracyjna która lada dzień ma być remontowana, zablokuje miasto...
~Marcin 2019-12-18 08:32:27 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Nie Bardzką tylko Borowską i Ołtaszyńską
~Ołtaszyn2019-12-17 23:17:48 z adresu IP: (87.96.xxx.xxx)
Taka sama historia będzie z tramwajem na ołtaszyn / partynice
~Haha2019-12-17 23:06:59 z adresu IP: (89.174.xxx.xxx)
Mowilem o tym 5lat temu patrzac na poroniona wizualizacje!!!
~Jacek S. ma kota2019-12-17 19:55:24 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
To samo czeka Jacka przy PAFAWAGu. Linia kolejowa idąca w poprzek drogi.
~@Gosc2019-12-18 20:45:21 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
To ile km będzie miał ten wiadukt? :)
~Gosc2019-12-18 11:36:38 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Jesteś demagogiem, tam budują wiadukt i tramwaj z autobusami pojadą górą nad torami. Problem Buforowej i innych ulic na poludniu może zlikwidować tylko podniesienie całej linii aż za most nad Ślęzą - koszt liczony w setkach milionów i tak naprawdę w tym powinna pomóc centrala wraz ze środkami z UE, o ile jeszcze po takim zachowaniu będą środki.
~Balewajder2019-12-17 21:54:25 z adresu IP: (2.58.xxx.xxx)
Balewajder na Prezydenta !
~Na Żmigrodzkiej2019-12-17 19:45:05 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Na Żmigrodzkiej jest takie skrzyżowanie
~Grzegorz2019-12-17 19:16:12 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
E tam nie da się. W Sosnowcu jest. Ponoć jedyne w Polsce.
~Grzegorz2019-12-18 05:13:36 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Moja wypowiedź była żartem. Nie vhodzi o to że technicznie się nie da. Są po to odpowiednie przepisy. Ograniczają taką możliwość parametry trakcji (napięcie) i częstotliwość ruchu na linii kolejowej. Problem w tym że to nie jest dobre rozwiązanie po prostu. A w tym przypadku może też być nielegalne.
~Kasia2019-12-17 21:13:24 z adresu IP: (194.181.xxx.xxx)
A w Ołomuńcu, w Czechach, jest pięć. Tylko w Polsce jakoś się nie da...
~inż.2019-12-17 18:28:20 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
No pewnie wyburzajcie estakady i nie budujcie wiaduktów biedole. Kasy nie ma to trzeba wymyślać niebezpieczne rozwiązania bo.. taniej... i wszyscy będą stali w korkach bo pociąg jedzie brawo biedole mumysłowi i finansowi. Wrocław to wydmuszka pusta w środku bańka mydlana.
~Jacek S. ma kota2019-12-17 17:34:05 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Wytłumaczy mi ktoś dlaczego według wizji miasta autobusy nie mają jeździć po torowisku? Przecież na tym polega linia wydzielona.
~Jacek S. ma kota2019-12-17 17:30:17 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Idzie tamtędy linia kolejowa na Sobótkę przez Partanince. Wrocławskim Inwestycjom gratuluję znajomości Wrocławia, podobnie jak i prezydentowi.