Most Osobowicki będzie remontowany. Opozycyjni radni mają zastrzeżenia

GN | Utworzono: 2019-12-08 08:25 | Zmodyfikowano: 2019-12-08 08:30
Most Osobowicki będzie remontowany. Opozycyjni radni mają zastrzeżenia - Fot. Columba livia/fotopolska.eu (Licencja: CC BY-SA 4.0)
Fot. Columba livia/fotopolska.eu (Licencja: CC BY-SA 4.0)

Most Osobowicki ma zostać wyremontowany. Ogłoszono już kolejny przetarg na projekt przebudowy zabytkowej przeprawy. Według planów jezdnia na moście ma zostać zwężona. Na pasie w kierunku centrum wydzielone zostaną osobne pasy ruchu dla komunikacji miejskiej i samochodów. Zwężenie jezdni pozwoli na wybudowanie dwukierunkowej drogi rowerowej.

O zmianach mówi Bartosz Nowak z Wrocławskich Inwestycji:

Takie rozwiązanie nie podoba się opozycyjnym radnym. Michał Kurczewski, szef klubu PiS uważa, że jest ono krzywdzące dla kierowców:

Bartosz Nowak z Wrocławskich Inwestycji tłumaczy, że założenia przebudowy mostu są przede wszystkim zgodne z Realizacją Wrocławskiej Polityki Mobilności i odpowiada także na propozycje radnego:

Po przebudowie most odzyska dawny, historyczny blask, zostaną odbudowane baszty, pojawią się także zabytkowe latarnie.

 


Komentarze (9)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Czy Michał Kurczewski2019-12-09 18:40:34 z adresu IP: (93.181.xxx.xxx)
szef klubu PiS nie zauważyłe jeszcze, że na moście Osobowickiem dla ruchu osobowego jest po jednym pasie w każdą ze stron od wielu, wielu lat ?? Poza tym, gdyby nawet zarydzykować koszmarny pomysł z dobudowywaniem bocznych kładek i poszerzeniem mosu do 2 pasów w każdą stronę to co dalej?? Przecież Reymonta jest dokładnie w tym samym układzie drogowym. Że można poszerzyć? No dobra, załóżmy i ... dojeżdżamy do wiaduktu przed pl. Staszica (Wr. Nadodrze) i dupa, Ach ta logika i myślenie przestrzenne u towarzyszy z PiS.
~Ggg2019-12-09 08:36:15 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Co będzie jak wrócą 4 miesięczne zimy
~rafka2019-12-09 01:36:37 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Mosty Osobowickie mają ok. 300 m długości. Budowa kładki pieszo-rowerowej takiej rozpiętości to koszt 20-30 mln złotych. Ponadto ulica Reymonta, która prowadzi do mostu ma po jednym pasie samochodowym w każdym kierunku. Budowa większej liczby pasów ruchu na samym moście nie ma sensu. Ponadto to most zabytkowy. Dedykowanie go intensywnemu ruchowi kołowemu, a "wyrzucenie" pieszych i rowerzystów na inny obiekt oznaczałoby degradację. Wyremontowany zabytek, który można podziwiać wyłącznie zza szyby samochodu lub tramwaju?
~Grzegorz2019-12-09 20:36:10 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Dwa pierwsze punkty nie musiały być tak rozbudowane. Nie neguję przydatności dogęszczania, w pewnych rozsądnych granicach i z głową. Bulwary są zrozumiałe. Tereny w rejonie portu również, choc tu trzeba zadbać o równowagę. Brak zieleni grozi. Plac Staszica to raczej skrawek. Nie pisałem o wzroście ruchu, choć krótkofalowo jest nieunikniony. Zwłaszcza generowany przez rozrastanie się miasta po północnej stronie mostu. Co do zabytkowej materii mostu, to już nie przesadzajmy. Nie zaszkodzi jej ani eliminacja chodniczķów, ani umiejętnie wkomponowana kładka- nie piszę o pomostach podwieszonych do konstrukcji mostu. Nie mam na myśli robienia tu arterii na miarę obornickiej w dalszym biegu. Dwupasmowy ruch, ale z ograniczeniem prędkosci- lewe pasy węższe, tylko dla osobówek, za mostem służace też jako pasy dla skręcajacych i włączających się do ruchu. Myślę że dobre by było rondo za wiaduktem, jeśli udalo by się je wcisnąć. A wozy autonomiczne nie budzą we mnie entuzjazmj jako rozwiazanie. A intensywności ruchu prawie na pewno nie zmniejszą .
~rafka2019-12-09 15:15:45 z adresu IP: (195.182.xxx.xxx)
@Grzegorz. Nie zgadzam się z Twoją opinią, ale cieszę się, że można dobrze i ciekawie się różnić. Moje opinie: 1) Zagęszczanie śródmieścia jest b. pozytywnym trendem. Gęstość zaludnienia Wrocławia jest dwukrotnie niższa niż Wiednia i innych europejskich miast z czołówki rankingów jakości życia. 2) Właśnie zagęszczaniu śródmieścia zawdzięczamy wzrost o ponad 1/3 (z 17% do 24%) udziału ruchu pieszego w liczbie podróży w mieście w obecnej dekadzie. 3) Udział ruchu samochodowego we Wrocławiu wynosi 40%; w najbardziej przyjaznych komunikacyjnie miastach nie przekracza 30%, zatem teza o nieuniknionym wzroście liczby aut nie jest prawdziwa. 4) Zabytkowego mostu nie należy poszerzać, ani przebudowywać na typowo komunikacyjny - powinien mieścić się w swoich pierwotnych założeniach. Jeśli budować trasę pod intensywny ruch kołowy (jestem przeciw), to na nowych, a nie zabytkowych przeprawach. 5) Dziś to urban-fiction, ale uważam, że za 20 lat po miastach będą jeździć samochody autonomiczne, co bez problemu pozwoli się zmieścić z ruchem kołowym w zabudowie śródmiejskiej.
~Grzegorz2019-12-09 06:17:51 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Tylko że to nie działa tak, że dostosowuje się ruch pod infrastrukturę, tylko na odwrót. Zwracam uwagę, że zagęszczana jest zabudowa w centrum- wzdłuż Odry w sąsiedztwie starego miasta, przy Kurkowej, przy Reymonta. Jest też port. Z drugiej strony mostu Osobowickiego też przybywa i będzie przybywać zabudowy. Proszę spojrzeć na okolice Kamieńskiego, Lipę. Nawet mając na uwadze zmianę nawyków transportowych ruch nie dędzie malał. A alternatywy raczej nie będzie. Ciąg ulicy Trzebnickiej jest wyciszany- słusznie. Z drugiej strony układ koryt rzei i kanałów ogranicza możliwości. Co do samego mostu to jest on wąski i przy obecnej konfiguracji ciągów komfort pieszych i roweżystów jest niski. Sam remont nic tu nie zmieni. A koszt? Jest niezbędny. Wrocław pod tym względem i tak jest do tyłu wzgl. choćby Krakowa. Docelowo przynajmniej na 30 lat powinny być po 2 pasy ruchu. Włącznie z Reymonta. Przynajmniej do Placu Staszica, co oznacza też konieczność rrozbudowy wiaduktu przy porcie. A że zabytek? Tym ciekawssze zasanie dla architektów i inżynierów. Czas na cos ambitnego w tym względzie, nie uważasz?
~anon2019-12-08 14:48:39 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Jako rowerzysta cieszę się, że chcą zrobić tam przejazd ale kosztem kierowców? To już mogę korzystać nadal z mostu Trzebnickiego, który jest przecież rzut beret dalej. Innymi słowy pomysł na zrobienie tam drogi rowerowej dobry ale nie kosztem zwężania drogi.
~A w jaki2019-12-09 18:32:43 z adresu IP: (93.181.xxx.xxx)
sposób ma się to stać kosztem kierowców? Wszak dla ruchu samochodowego jest tam dostępny jeden pas ruchu w każdą ze stron i budowa ścieżek tego nie zmieni.
~Grzegorz2019-12-08 13:36:40 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Uważam, że dla bezpieczeństwa i komfortu pieszych, powinna powstać równoległa kładka, a ruch pieszy i rowerowy powinien być usunięty z Osobowickiego. W ten sposób łatwiej będzie tez wydzielić pełnoprawny buspas.