„50 tysięcy podróżujących po Wrocławiu powinno zrezygnować z samochodu”
(fot. Radio Wrocław)
POSŁUCHAJ ROZMOWY:
Spór, polemika, dialog: Wrocław buspasami podzielony? [WIDEO, SONDA, WASZE OPINIE]
Komentarze (102)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Bezdomny2019-12-12 18:08:43 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Odpowiedz
A co mają powiedzieć w nowym yorku.
zgłoś do moderacji
~Adam 2019-12-07 10:44:34 z adresu IP: (185.56.xxx.xxx)
Ciekawe co by było gdyby faktycznie te 50 tys osób chciało pojechać w szczycie komunikacja miejska? Kilka razy miałem wątpliwa okazję przetestować scenariusz dojazdu mpk i takiego scisku dawno nie widziałem. Czekałem 3 tramwaje żeby wejść
~////2019-12-04 13:47:52 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
trzeba pogonić bazarek ze świebodzkiego i będzie dojazd do samego centrum i niekoniecznie na główny dla ludzi z zewnątrz . ale popierdółki z pkp wolą śmietnik na świebodzkim bo kasa wpada bokiem .
~dorota2222019-12-04 11:21:22 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Bardzo chętnie transport publiczny. Mieszkam 4 km od granicy Wrocławia. Gdzie mam zostawić samochó? Brak parkingów
~////2019-12-04 13:07:44 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
na parkingu pod własnym domem
~parę słów2019-12-04 10:37:56 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
PWR....... fajny budynek ich architekci zaprojektowali na budynek wydziału. To świadczy o ich kompetencjach b często..... a nie powinno tak być.
Gościu głupio gada (dużo teoretyzuje mało mówi praktycznie, zero przykładów) Może ja podam przykład stosunkowo mało korków ma np Wiedeń a tam rowerzysta z ulicy jest strambiany i spychany na drogę rowerową, gdzie ma pierwszeństwo. Wiedeń kupując nowe tramwaje remontuje stare przez co zwiększa ich częstotliwość dodam s bahny (kolej miejska) i u bahny (metro).
Piekło jest w Paryżu. Tam rowerzysta jeździ z autami pasami samochodowymi jest dużo świateł piesi wkraczają na ulicę kiedy chcą np gdy mają czerwone światło. Jedyny sposób jazdy to RR (kolej podmiejska) i metro.
A Wrocław wg mnie zbliża się do strategii Paryskiej tyle, że nie ma metra ani RR. Efekt miasto zdycha.
Tranzyt szanowny panie jedzie A8 głównie.
Bez rozwoju komunikacji nikt się nie przesiądzie RR, S Bahn jakby tego nie nazwać to jest jedyne co zmniejszy liczbę aut. Infrastruktura torowa jest. Kwestia remontu zakupu składów i koordynacji tego z MPK i komunikacją promową. Kilka tuneli i fine.
~Z radością2019-12-03 21:16:08 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Jak tylko bez przesiadek da się MPK przejechać z Ołtaszyna na Psie Pole.
~Nick2019-12-03 13:28:22 z adresu IP: (145.237.xxx.xxx)
Przyczyną korkowania się ruchu ulicznego jest brak bezkolizyjnych przejazdów tunelami w miejscu gdzie obecnie znajdują się newralgiczne skrzyżowania z sygnalizacją świetlną (np. skrzyżowanie ul. Legnicka/ul. Na Ostatnim Groszu, ul. Grabiszyńska/ ul.Klecińska). W dużych miastach wielkości Wrocławia w krajach Zachodniej Europy takie tunele zamiast typowych u nas XX-wiecznych skrzyżowań funkcjonują od kilkudziesięciu lat, u nas zaś nikt nie chce zmienić tych istniejących rozwiązań z poprzedniego wieku (nie ma woli lub wiedzy u trzymających stery)
~janek2019-12-04 08:15:55 z adresu IP: (185.75.xxx.xxx)
U nas tunele się zasypuje - przejście Świdnickie
~gość Mark Obszarnego2019-12-02 22:58:44 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Najpierw Budwajzer Jabba rozwalił PolBus (dzięki niemu mamy teraz 4 dworce autobusowe i idiotyczną wroclavie), teraz do kompletu rozwalił z podobnymi sobie dzbanami i wazonami MPK. Buspasy - się buduje nowe, a nie bierze puszkę farby i z większości 4-ro pasmowych ulic robi 2 pasy. Drogi rowerowe - buduje się nowe, a nie kasuje 1 pas dla aut kosztem rowerów (vide Piłsudskiego). Grubas u Obszarnego pie.rd-oli że wszystko jest ok - to spójrzcie jak dziś Wrocław wyglądał po południu, HAaaaaaa - Tfuuuuuuuuuu
~Arek2019-12-02 16:05:56 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Ekspert od czego? Chyba od detransportu.
~xyv2019-12-02 15:14:01 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Jako licealistka poruszająca się tylko MPK zauważam jeszcze ze tramwaje oraz autobusy w godzinach szczytu są przepełnione i z tym też należało by coś zrobić
~WRO2019-12-02 10:10:25 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
ten Pan chyba się z choinki urwał ... P&R ma sens gdy jest ogromny i usytuowany przed wjazdem do miasta! Obecnie trzeba jechać do P&R, stać w korku i dopiero ewentualnie zaparkować, TO MEGA ZNIECHĘCA!!! Jak Wrocław wybuduje wielkie P&R przez granicami miasta w pobliżu np. dworców kolejowych to wtedy będzie to miało SENS!
~wrocławianin2019-12-01 09:36:22 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Dopóki $utryk i urzędnicy nie będą jeździć do pracy autobusami i tramwajami to będą podejmować złe decyzji komunikacyjne.
~suchy deszcz2019-11-30 23:25:24 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
w takich dużych miastach buduje się metro , proste . a skąd na to pieniądze , na zachodzie jakoś mają na to
~Jacek S. ma kota2019-11-30 23:24:50 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Czy kochany i ciepły Jacek się teleportuje? Kto go widział ostatnio w MPK? :)
~Yzk2019-11-30 23:13:54 z adresu IP: (81.161.xxx.xxx)
Do pracy mam 16km, rowerem elektrycznym 35minut, samochodem 45min, komunikacja 1h15min
~Grzegorz2019-12-01 09:31:15 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Polecam porzucić to elektryczny. Zupełni inaczej się pracuje po takiej przebieżce z rana.
~Magistrat propagandy2019-11-30 18:42:42 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Niech Sutryk zrezygnuje pierwszy z swojego auta to będzie dobrze.Boi się jeździć komunikacja bo boi się Wrocławian taka prawda ten człowiek nic w mieście nie robi!
Wrocław jest strasznie zaniedbany jak nigdy.
Smieci z podwórek nie są sprzatane,co przyciąga szczury,gnębienie kierowców itd
~Magistrat propagandy2019-12-03 11:31:19 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Miałem na myśli podrzucanie obcych smieci na nasze podworka pod osłoną nocy i jest ich kupa poza osłonami smietnikowymi a za papierek rzucowy w rynku malutki dostaje się mandat widzialem na wlasne oczy
~smieci2019-12-02 10:12:41 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
nikt nie śmieci, po prostu smieci się wysypują.
~Kto śmieci2019-12-02 08:59:45 z adresu IP: (91.194.xxx.xxx)
Tak, ale kto na tych podwórkach śmieci - sami mieszkańcy. O miasto trzeba dbać wspólnie, wiele osób, nawet w zorganizowanych grupach, sprząta swoją okolicę, nie śmieci i zwraca uwagę innym, jeśli to robią. Puszki po piwie, papierki po słodyczach itp. ... Za to miasto nie jest odpowiedzialne. Co innego wywóz śmieci i przepełnione śmietniki, ale to również najczęściej powinny robić firmy zewnętrzne, z którymi podpisano umowy.
~Johny2019-11-30 15:34:25 z adresu IP: (87.239.xxx.xxx)
Najśmieszniejsze są tłumaczenia samochodziarzy, że niby "muszą jeździć samochodem" - ten niby dziecko wiezie, tamten chorą teściową. U mnie w pracy: 95% kawalerów, młode chłopy po 20-pare lat, a połowa z nich pcha się codzienne autem do biura w centrum, chociaż mieszkają we Wrocławiu. I jak nie raz stoję na przystanku, to dokładnie to samo widzę: młodzi ludzie jadący w pojedynkę samochodem, bo tak wygodniej - chcecie stać w korku, to stójcie, ja jadę komunikacją i jest OK.
~Lehu2019-11-30 18:37:40 z adresu IP: (194.4.xxx.xxx)
No ja wybranki szukam bez wozu nie pojedzie
~Agat2019-11-30 15:58:12 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
P*tolisz farmazony
~Ciekawy2019-11-30 12:04:50 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
No miasto, aby rozładować korki wybudowali w samym centrum miasta największą galerie w Europie. Plan zagospodarowania pozwolił na wybudowanie setek biurowców bez składanego dojazdu i miejsc parkingowych, nawet szpital postanowiono wybudować przy jednym wielkim korku.
Budowane nowe osiedla zupełnie bez planu komunikacyjnego.
Wroclaw bez domonczonej obwodnicy gdzie z punktu a do b zawsze trzeba jechać przez centrum, ale to ludzie winni no przecież nie Dutkiewicz z Sutrykiem.
Jeden i drugi za ten stan powinni stać przed sądem, ale nie tu. Tu ludzie głosują na obrazki i plakaciki więc może dobrze się dzieje.
~Ania2019-11-30 11:23:11 z adresu IP: (83.30.xxx.xxx)
Niech wybudują metro we Wrocławiu, to wiele ludzi zrezygnuje z jazdy samochodem.
~Dziadek TOmasz2019-11-30 09:34:32 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Kiedyś mędrzec jewropejski powiedział: "stłucz pan termometr - nie będziesz mieć pan gorączki". Dzisiaj te słowa przyjęła pajdokracja " zamknij pan ulice - nie będziesz mieć pan korków" A przy okazji, przynależne tytuły Jacek Sutryk przesiadł się już ze swojego pięknego motocykla do autobusu czy tylko tak z okazji zbliżających się świąt dzaidka mroza [wulgaryzm] .....
~Mirek2019-11-30 03:25:50 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Ale pięknie na filmiku widać jak debi.. stoją w korkach a buspasy wolne. Można? Można... stójcie gotujcie się i trujcie i patrzcie na te wolne buspasy...Piękny filmik widać że buspasy to strzał... w stope wszystkich mieszkańców miasta.. A nie przecież większość kocha MPK i najlepiej całą sobotę spędzić na dojazdach np żeby coś sobie kupić do jedzenia a póżniej taszczyć te siaty najleipiej niech bahory też targają a co...Można ? Można
~Wroclawianin2019-11-29 22:47:47 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Jaka komunikacja miejska! Tylko samochód! Jak prezydent chce żebym się przesiadl to proszę bardzo ale proszę mi zapewnić miejsce siedzące, klimatyzację w lato, ogrzewanie w zime, normalny zapach i czyste fotele wtedy mogę zrezygnować z samochodu.
~Jacek S. ma kota2019-11-29 22:04:46 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Kotu gratuluję eksperta - H-index 1. Oznacza to, że owszem dr inż. Maciej Kruszyna z Politechniki Wrocławskiej jest ekspertem magistratu ds. transportu. Ale całkowicie nieznanym w świecie :)
~Ewe 2019-11-29 21:37:37 z adresu IP: (213.5.xxx.xxx)
Ludzie nie chcą jeździć komunikacja.. Mają dobre połączenia.. Ale wola samochód i korki.. Jadą do pracy.. A maja 20 min na pieszo.. Więc o czym mówić.. Słoma z butów..
~Auto2019-12-01 11:51:39 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Nie każdy lubi przytulać się do żula w autobusie
~netwidz2019-11-29 21:19:05 z adresu IP: (5.184.xxx.xxx)
Ok. Nie upieram się. Jak mnie nie chcą wyprowadzę się ze swoimi 2 samochodami, 4 rowerami i przede wszystkim ... ze swoimi podatkami, podatkami mojej żony i dzieci. I za ubezpieczenie aut zapłacę o połowę mniej, i za wodę, i za wywóz śmieci ... i tak ulżę temu prezydencikowi. Niech go utrzymują ci co się spotykaj ą w tym mieście spotkań - bo nie jest to od dawna miasto dla mieszkańców.
~////2019-12-04 13:37:23 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
2 samochody i 4 rowery mniej . od razu lepiej się czuję .
~wroclawianik2019-11-30 17:36:52 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
no i super, jednego auta mniej na drodze. dzieki!
~Nick2019-11-29 20:39:52 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
Taka prosta rzecz jak połączenie Grabiszyńskiej z Robotniczą przez Góralską i nieczynne od 30 lat torowisko przechodzi pojęcie urzędników. Wstyd
~////2019-12-04 13:34:48 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
popierdółki z pkp nie pozwalają zrobić bo ..... maja na uwadze udrożnienie dla kolei , ale jak zapytasz czemu nie robią udrożnienia dla pociągów to usłyszysz że bez sensu tam pociąg który dowiezie ludzi do miasta
~Ślązak2019-11-29 19:55:54 z adresu IP: (212.106.xxx.xxx)
We Wrocławiu jest 2 razy za dużo samochodów. To kierowcy korkują miasto. Tylko komunikacja miejska może rozładować zatory.
~Bacio2019-11-29 23:03:36 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Opodatkować auta na obcych blachach
~Bacio2019-11-29 23:02:41 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Studencki blokują!!!!!
Darmowa komunikacja dla studentów.
A OC w zależności od miejsca zamieszkania. W bloku na Borowskiej 8 nr DW.... reszta heh....
Pod domem sąiedzi wynajmują studentom 3pokoje, każdy ma auto. Niedaj boże para, to dwa.
W bloku 10 nr 4piętra.
Średnio co 2wynajęte.
Dar
~Luki2019-11-29 20:22:31 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Jakby nie robili bus pasow na wylotach zmiasta to by takich korkow nie bylo. Zabieraja pas dla samochodow zeby moglu przejechac 3 autobusy na godzine. Ile w tym czasie moze aut wyjechac z miasta majac dwa pasy? Zeby bylo lepiej trzeba rozbudować ulice a nie zabierać.
~Edi2019-11-29 19:35:56 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Oddajcie pasy jazdy a nie realizujecie chore marksistowskie szkodliwe ideologie.
Dla informacji: samochód jadący 5km/h spala 5x tyle paliwa i produkuje spalin co auto które jedzie 40km/h
~Jacek S. ma kota2019-11-29 20:56:15 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Rozumiałbym to jeszcze jakby stacje paliwowe płaciły CIT we Wrocławiu. Ale one płacą w Warszawie, gdzie ich firmy macierzyste są zarejestrowane. Jacek S. ma naprawdę dużego kota.
~Auto złe2019-11-29 18:46:09 z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Kolejne pasy nic nie zmienią, macie racje tylko inwestowanie w komunikację miejską coś da. No chyba że chcecie inwestować w kolejne prywatywne samochody. To wyburzcie całe stare miasto i wybudujcie tam autostradę na pewno tym egoistom tutaj komentującym to pomoże ale na szkodę miasta, z resztą oni się nie będą tym przejmować tacy egoiści w samochodach.
~Realista2019-11-29 16:56:00 z adresu IP: (81.161.xxx.xxx)
Korki we Wrocławiu biorą się z nieudolnego zarządzania miastem. Są efektem wieloletnich zaniedbań w sferze budowy dróg i brakiem perspektywicznego myślenia. Możliwości budowy dróg są, ale zniechęca się kierowców do korzystania z aut gnębieniem, opowiada się banialuki o ekologi i proponuje powrót do średniowiecza, jak drewniane łyżki i poruszanie się pieszo oraz rowery. Weźcie się za robotę zróbcie obwodnice, śródmiejską i wschodnią, zbudujcie z prawdziwego zdarzenia szeroki most przez zieloną wyspę. Jeśli porównujecie się do dużych miast europejskich do jedźcie i zobaczcie jak wyglądają tam drogi i komunikacja. O jakich parkingach na obrzeżach miasta mówicie??? Likwidujcie pseudo, zaniedbane trawniki i drzewa przy drogach budując szerokie drogi o dużej przepustowości. Zamiast budować drogi opowiada się lewackie brednie. Nie potrzeba nam tych ekspertów bo ludzie wiedzą jak jest, a prawda obroni się sama.Uważam, że stworzone buspasy, gdzie kierowcy stoją w wielokilometrowych korkach, a z boku jest pusta droga, wolna dla taksówkarzy są szczególnym elementem arogancji i lekceważenia kierowców.
~Grzegorz2019-12-01 09:34:05 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Yzk, z tym co napisałeś nie polemizuję. Zwracam uwagę że wygłupy deweloprów można ograniczać prawodawstwem.
~Yzk2019-11-30 23:24:23 z adresu IP: (81.161.xxx.xxx)
Swoje dokłada deweloperka. Bloki powstają szybko, a miasto nawet nie ma korytarzy na komunikację. A droga na wielką wyspę ma mieć jeden pas.. Może jeszcze buspas? Takie buble się planuje a potem wielkie oczy ze korki. Obwodnica śródmiejska powinna być zbudowana cała jako bezkolizyjna
~Grzegorz2019-11-30 16:00:11 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Realisto, nie wiesz, albo udajesz że nie wiesz wielu rzeczy. Zieleń w mieści to nie jest po prostu kwestia estetyczna, wspieranie relaksu, czy wymysł ekologów. Ona ma znaczenie czysto utylitarne i jest niezbędna dla komfotu mieszkańców. Roslinność, w szczególności wysoka zmniejsza problem z zanieczyszczeniem powietrza i zapyleniem. Trawniki i skwerki to zwiększanie retencji wody. Mniejsza ilość powierzchni utwardzonych to mniejsza kumulacja ciepła.
I daruj sobie uwagi o lewicowości. Nie dość że mylisz się w oocenie mojej orientacji światopoglądowej, to i w przypadku polityków coś pomieszałeś. U nas wśród liczących się partii nie ma czegoś takiego jak prawdziwa lewica czy prawica. Pojedyncze osoby które mają jakieś konkretne poglądy toną w partyjniackim tłumie.
~Realista2019-11-29 18:03:20 z adresu IP: (81.161.xxx.xxx)
Grzegorz, to miasto już jest zabetonowane samochodami smrodzącymi w korkach, a trawniki nawet są nie grabione. Zadbana zieleń w parkach tak, a nie dziadostwo rosnące przy drogach czy drzewa z których lecą liście na zadbane posesje. To przyroda ma służyć człowiekowi a nie człowiek przyrodzie. Chcesz przyrodę to wyprowadź się na wieś. Dosyć tych lewackich bredni. Mam nadzieję, że wyborcy zagłosują na opozycję, a ta zrobi porządek z całym tym towarzystwem.
~Grzegorz2019-11-29 17:53:15 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Piszesz od rzeczy niestety. Nie można dalej betonować miasta. To grozi najróżniejszymi paskudnymi konsekwencjami. Rezygnacja z transportu samochodowego na rzecz roweru czy marszu to żadne uwstecznianie, tylko zdrowy rozsądek i dbanie o samego siebie.
A duze miasta europejskie chyba widziałeś w filmie albo podczas urlopu. Duże miasta na całym świecie mają problem z nadmiarem samochodów. Infrastruktura we Wrocku jest cokolwiek zacofana, ale nie chodzi o za wąskie drogi (pomijając rzecz jasna obwodnice), ale wąskie gardła i źle skonstruowaną sieć.
~Zdzichu2019-11-29 16:38:55 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Mamy już petycję do podpisania !
petycjeonline. com/ buspas_stop?uv=18883849
~Jagodzianin2019-11-29 16:31:35 z adresu IP: (82.160.xxx.xxx)
Pas napowietrzający między Wojszycami i Jagodnem przeznaczyli do zabudowy ku uciesze developerów. CBA powinna to zbadać podobnie jak sprzedaż gruntu ze skazą archelogiczną na Jagodnie i przeprowadzenie zmiany w planie zagospodarowania.
Szumna przebudowa Buforowej i korki są dalej, ani wyjechać z miast po 15.00 ani wjechać od 6.00.
Sutryk to człowiek Dutkiewicza który uciekł do Niemiec.
Czas tą ekipę odsunąć od władzy bo sprzedadzą i zniszczą wszystko.
~PanJaBu2019-11-29 16:18:42 z adresu IP: (82.160.xxx.xxx)
Kiedy ten nieudacznik i nienawistnik Sutryk i jewo komanda podadzą się do dymisji ?
~Paweł2019-11-29 16:21:17 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Niestety nigdy :(
~Ehrid2019-11-29 15:29:04 z adresu IP: (80.68.xxx.xxx)
A jest dobry sposób aby ludzie sami chętnie przenieśli się na transport publiczny - zrobić go darmowym! Trzeba też dodawać nowe trasy i zwiększyć częstotliwość w godzinach szczytów. Poprawa gwarantowana
~Otua2019-11-30 21:58:08 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Mało cenisz swój czas, godziny na przystanku lub zbiorkomie za kilka złotych..
~zdziwiona2019-11-29 17:58:10 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Musieliby chyba zacząć dopłacać, żebym zechciała przesiąść się do zatłoczonych, spóźniających się, brzydko "pachnących" pojazdów MPK...
~Heinz2019-11-29 15:29:02 z adresu IP: (80.231.xxx.xxx)
Nowe osiedla co krok, ścisk wszędzie..... Drogi które były drożne jakieś 10-15 lat temu teraz są zakorkowane non stop. Dojazd PKP na "przypałowe" godziny czyli np na 8 rano to farsa - o ile człowiek zmieści sięw pociągu to jedzie stłoczony jak sardynka w puszce (np. pociąg z Leśnicy). Brak nowych dróg i likwidacja istniejących bo "nowa galeria pilnie potrzebna"
Czy to wszystko jest tworzone też w ramach o opinie "ekspertów"??
~Paweł2019-11-29 15:07:28 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Tak jak już co najmniej jedna osoba poniżej napisała w komentarzu - proponuję, by wcielenie swoich ideałów w życie prezydent Sutryk zaczął od podległych mu urzędników. W samym magistracie (nie liczę miejskich spółek) pracuje na co dzień armia ludzi - 2500 osób. Załóżmy (wielce optymistycznie), że tylko co trzecia z nich przyjeżdża do biura samochodem (reszta pociągiem, komunikacją miejską, rowerami lub idzie pieszo bo ma blisko). Wyjdzie i tak ok. 800 osób. Co prawda to tylko nieco ponad 1,5% deklarowanych 50 tysięcy, ale od czegoś trzeba zacząć. Najpierw dyrektorzy departamentów, wydziałów i biur, którzy mają służbowe miejsca parkingowe wewnątrz urzędniczego kwartału (Zapolskiej, Bogusławskiego, Świdnicka). Wszystko w myśl słów naszego Świętego Rodaka, Jana Pawła II: „Nie wymagajmy od innych tego, czego nie wymagamy od siebie”.
~otua2019-11-30 22:16:04 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Dlaczego w urzędzie miejskim Dynamogrodu są jeszcze jakiekolwiek samochody służbowe? wszystko złomować i pedałować lub do zbiorkomu! czekam na przykład do naśladowania?
~zxv2019-11-29 14:49:19 z adresu IP: (46.113.xxx.xxx)
ten expert to jakis chyba jednak amator; każde miasto sie rozrasta i siłą rzeczy aut/ludzi przybywa, a ten mówi zeby 50 000 ludzi zrezygnowało z auta, i co będzie losowanie ? kto ma sprzedać auto??? no baran; miasto powinno budowac nowe drogi mosty, estakady, czyli uwaga zaskocze experta, UDROŻNIĆ ULICE
~otua2019-11-30 22:41:22 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Jest metoda: Satyryk zarekwiruje 100 tysięcy praw jazdy i PRoblem korków w Dynamogrodzie rozwiązany
~Amba2019-11-29 14:37:12 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Drogi we Wrocławiu to drogi publiczne. Płacę za paliwo, w cenie którego jest podatek drogowy. We Wrocławiu są różne instytucje publiczne co oznacza, że będą tu też przyjezdni. To nie jest miasto prywatne, jasne?
~////2019-12-04 13:16:25 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
skoro płacisz podatek za paliwo i bierzesz 500+ to masz jakąś rekompensatę . jeśli nie to rób dzieci i przez jakiś czas coś ci skapnie z tego podatku w paliwie .
~Janek2019-11-29 14:12:16 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Plac podatki za Wrocławiem
~////2019-11-29 14:17:34 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
i płać bilet za wjazd do wrocławia
~Purity2019-11-29 13:02:01 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
W cywilizowanym świecie ma się wybór. Można zdecydowač czym się przemieszczać i gdzie mieszkać. Obecnie jesteśmy zakładnikami Pana Prezydenta. Mamy mieszkać w centrum i jeździć komunikacją miejską. Mamy nią jeździć i mieszkać tam gdzie jest ta wątpliwej jakości usługa za nasze pieniądze. Nie możemy mieszkać tam gdzie jej nie ma i nie możemy przemieszczać się z miejsc, w których jej nie ma. Czyżby deweloperom to pasowało, że z miejscowości oddalonych od centrum Wro jedzie się godzinami jak z Psiego Pola,Smolca...czy innych dzielnic? Muszę kupić mieszkanie w zatrutym przez piece z mieszkań komunalnych(też wasza odpowiedzialność drodzy urzędnicy) centrum bo inaczej minimum dodatkowy tydzień roboczy miesięcznie spędzę w aucie zamiast w domu( 2 godziny dziennie, 5 dni w tygodniu). Kolejna rzecz to urzędnicze widzimisię.... WY TAM NIE JESTEŚCIE OD WYMYŚLANIA TYLKO OD ROBIENIA! MACIE SŁUCHAĆ LUDZI I NA PODSTAWIE ICH POTRZEB PRZY ZAANGAŻOWANIU EKSPERTÓW WYPRACOWYWAĆ ROZWIĄZANIA DLA WSZYSTKICH. Więcej buspasów, więcej kolorowych marszyków i zagrań pod publiczkę a stołków nie zobaczycie innych niż te w fastfoodzie a wasze twarze będą kojarzone z narzucaniem obywatelom swojego skrzywionego i prymitywnego pojmowania rzeczywistości. Zrozumcie wreszcie, kto was zatrudnia, płaci wasze pensje i rachunki i kogo woli macie słuchać. Jesteście tam dla Nas Obywateli!
~Satyr2019-11-29 15:19:42 z adresu IP: (194.221.xxx.xxx)
@Purity teraz mowisz bardziej sensownie, widzisz nie trzeba winic za wszystko teczowe marsze i czlowiek racjonalniej od razu brzmi.
wiec problem nie jest bus pas, ktory jest konieczny i daje niewielkim kosztem wymierne korzysci. problem jest, ze tych realnych rozwiazan jest stanowczo za malo, bo tak jak opisales, dla niektorych osob samochod to zaden luksus, tylko jedyna opcja. I tu sie zgadzamy.
Wiec trzeba wzmocnic transport publiczny, ja na przyklad nie rozumiem czemu nie kursuje wiecej mniejszych autobusow na trasach gdzie jest stosunkowo mniejsza gestosc zaludnienia. najelpszym rozwiazaniem wydaje sie zamkniecie scislego centrum dla transportu osobistego i pobieranie oplat za dostep do niego. te oplaty powinny byc potem wykorzystane jedynie na rozwoj transportu publicznego.
twoj postulat powinien w takim razie brzmiec "w cywilizowanym swiecie dostep do wysokej jakosci transportu publicznego jest powszechny, nawet jezeli to oznacza zamkniecie pewnych obszarow dla indywidualnych srodkow transportu"
do zobaczenia w autobusie/tramwaju (chociaz czasem to nie najprzyjemniejsze doswiadzczenie)
~Grzegorz2019-11-29 14:40:16 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Purity, a naprawdę nie wiesz że wielu jeździ samochodem po prostu, bo woli? O wspólnych dojazdach się nie chce gadać. Przejść się parę kilometrów nogi bolą. Jasne, są tacy co muszą. Jest ich niemało, ale że lubimy się wozić, jest chyba oczywiste.
~Purity2019-11-29 14:18:13 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
@Satyr - Gdzie napisałem, że chcę zwiększać coś kosztem czegoś? Czytaj ze zrozumieniem.
Komunikacja ma być niezawodna i docierać w miejsca gdzie mieszkają ludzie a jej nie ma. Ktoś oszacował ilu mieszkańców nie ma realnego dostępu do komunikacji i MUSI jeżdzić samochodem? Bo iść 15 min na przystanek. Żeby później jechać 40 min autobusem, żeby przesiąść się na tramwaj... to nie jest komunikacja tylko żenada, a tak to wygląda.
Wiele osób przyjemnością czytałoby sobie książkę w tramwaju i płaciło 3,2 zł za kurs, gdyby mięli do tego dostęp, albo kalkulowałby się czas w porównaniu ze staniem w korku samochodem. Tyle. Ludzie jeżdżą, bo szybciej jest stać w korku niż użyć komunikacji.
Dojedź spod Renomy do np. Sadkówka, albo gdzieś na Mokronoską komunikacją miejską a zrozumiesz, dlaczego niektórzy muszą jeździć samochodami. O komforcie, kosztach, dystrybucji węzłów przesiadkowych, średniej ilości awarii i nieobsłużonych kursów nie wspomnę. Ludzie jeżdżą bo MUSZĄ, a miasto im to jeszcze utrudnia. Banda życzeniowo myślących fantastów.
~Purity2019-11-29 13:44:29 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
@Karlo - Wygrywasz dyskusję za poziom merytoryczny.
~Satyr2019-11-29 13:41:29 z adresu IP: (194.221.xxx.xxx)
a mozesz podac przyklady z tego cywilizowanego swiata gdzie zwieksza sie ruch prywatnymi samochodami kosztem transportu publicznego? bo chyba cywilizowany swiat ma tendencje odwrotna?
~Karlo 2019-11-29 13:28:40 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Ale ty głupi /głupia jesteś
~Purity2019-11-29 13:28:03 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Żeby rozjaśnić. Chce mieszkać 15 km od centrum i jechać komunikacją do dworca maks 30 min... To daje średnią 30km/h. Chyba niezbyt wysoko postawiona poprzeczka?
~ryhor2019-11-29 13:22:03 z adresu IP: (213.216.xxx.xxx)
Histeria.
W cywilizowanym świecie centra miast są w zasadzie niedostępne dla samochodów prywatnych.
~leśnik2019-11-29 13:09:40 z adresu IP: (78.11.xxx.xxx)
"Mamy mieszkać w centrum i jeździć komunikacją miejską. Mamy nią jeździć i mieszkać tam gdzie jest ta wątpliwej jakości usługa za nasze pieniądze."
A w którym miejscu ktoś komukolwiek nakazuje mieszkania TU czy TAM?
~Bmk2019-11-29 12:17:00 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Wasze niedoczekanie skurkowańcy...
~EdW2019-11-29 12:02:11 z adresu IP: (78.11.xxx.xxx)
Poproszę o metro łączące Psie Pole, Żerniki, Jagodno, Smolec, Leśnicę itd. z centrum i drugim końcem miasta. Chcecie mieszkać w domku pod miastem (bo w mieście ciasno i drogie mieszkania) a pracować w centrum, to tak macie.
PS. Do Smolca metro może jechać kawałek na wierzchu. Oczu słońce nie wypali.
~Zet2019-11-29 13:02:47 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Dorzuć się do tego metra. Póki co gmina Kąty nie potrafi się dorzucić do kawałka jezdni pomiędzy Gagarina a Rakietową.
~EdW2019-11-29 12:10:45 z adresu IP: (78.11.xxx.xxx)
Dodam, że metro powinno łączyć skrajne krańce, a tramwaje i autobusy powinny uzupełniac transport krótkimi liniami pomiędzy przebiegami metra. Wówczas to ma szansę działać. Obecnie tramwaj, choćby o przebiegu optymalizowanym ITSem, musi się zatrzymywać na wszystkich przystankach, co czyni czas przejazdu proporcjonalny do odległości - akceptowalny przy kilku przystankach, a długi i zawodny na dłuższej trasie. Bo dodatkową cechą obecnego rozwiązania jest podatność na blokadę znacznej części miasta wskutek awarii, wypadku, korka. Na plus można zaliczyć budowę nowych linii na Nowy Dwór i Popowice.
~wrocławianin2019-11-29 11:38:41 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
To że Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk chce, by stolica Dolnego Śląska była miastem szybkiego i wygodnego transportu publicznego to jedno, ale to co mu z tego chciejstwa wychodzi to drugie. Efekty działań $utryka świadczą o jego znajomości zasad komunikacji Wrocławia.
~Patrzę słucham i nie wier2019-11-29 11:37:11 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Czyli korki nie tworzą się dlatego że powstają nowe duże osiedla bez dróg dojazdu, powodem nie jest zwężnie ulic i zmniejszanie liczby pasów. Tacy na przykład niemcy o tym nie wiedzą i u nich ruch jest usprawniany poprzez rozbudowę dróg.
~Heinz2019-11-29 15:35:08 z adresu IP: (80.231.xxx.xxx)
Budowa osiedli przynosi zysk a drogi niestety kosztują..... A kogo ludzie obchodzą
~Grzegorz2019-11-29 11:33:56 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Daleka droga do eliminacji czegokolwiek. Brak parkingów PIJ (te kilka które juz są, albo są w budowie są za małe). Wadliwie skonsktruowana siatka połączeń, preferująca dojazdy do centrum. Brak szybkich połączeń- szybki tramwaj, metro. Źle skomunikowane przedmieścia i miejscowości aglomeracji, zbytnia koncentracja usług, handlu, urzedów itp itd. Daleka droga.
~Marcin2019-11-29 10:58:39 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Odwieczny konflikt: auta kontra komunikacja miejska. I pan Sutryk, który najwyraźniej żyje w innej rzeczywistości, bo nie ma pojęcia, jak działa (czy raczej NIE DZIAŁA) komunikacja miejska we Wrocławiu.
Może wyjaśnię.
1. Autobusy i tramwaje jeżdżą, jak chcą, a czasem nie jeżdżą w ogóle. I nie chodzi tu tylko o korki. Średnio dwa razy w tygodniu na trasach, które przemierzam, transport wypada z kursu, a elektroniczne tablice informacyjne nie informują o niczym poza obwieszczaniem, że na przystanku stoi autobus-widmo (bo na tablicy jest, a na przystanku nie i nie będzie). I pewnie nie byłoby większego problemu tam, gdzie autobusy są co kilka minut. Ale na trasie, gdzie jest jedna linia, a autobusy kursują co godzinę, robi się niefajnie.
2. Ostatnio kierowcy wprowadzili nową modę. Nie zatrzymują się na przystankach. Bo tak. Metoda jest dość sprytna. Autobus zbliża się do przystanku X. Kierowca widzi, że nikt nie będzie wysiadał. W związku z tym dodaje gazu, żeby nadrobić czas, i zostawia na lodzie ludzi, którzy do autobusu chcieli wsiąść. MPK dobrze o tym wie, bo byłem świadkiem sytuacji, gdy wściekły pasażer telefonicznie składał skargę.
3. Punktualność to cnota mało poważana. Pętla tramwajowa. Obok pierwszy przystanek. Tramwaj ma ruszyć z niego np. o 10.00. Ludzie czekają i widzą, jak motorniczy o 9.59 wychodzi na papieroska. Pali do 10.03. Papierosek go rozluźnia, więc leci do toalety na dwójeczkę. 10.10 wsiada z powrotem do tramwaju. Leniwie rusza i o 10.12 zabiera ludzi z przystanku.
Czy da się rozwiązać te problemy? Otóż da. Po pierwsze, należy zmusić wszystkich radnych oraz prezydenta, by przez rok poruszali się po Wrocławiu TYLKO I WYŁĄCZNIE środkami komunikacji miejskiej. Po drugie, wprowadzić zasadę, że mieszkańcy nie płacą za przejazd pojazdem, który spóźnił się przeszło 5 minut. Bardzo szybko komunikacja uległaby poprawie, zaręczam.
~Mpk2019-11-29 12:18:51 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ale ty głupi jesteś.... :)
~tom2019-11-29 10:35:17 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Na filmie widać ilu jeździ kierowców po drogach, którzy nie powinni mieć prawa jazdy. Dojeżdżamy zawsze do końca pasów i tam dopiero włączmy się do ruchu na zakładkę.
~TDJ2019-11-29 10:34:15 z adresu IP: (91.230.xxx.xxx)
Prędzej się wyprowadzę z Wrocławia i z kasy miejskiej zabiorę moje 50k podatków niż przesiąde się na MPK.
Wuj ci w pysk, Sutryk.
~Ja.2019-12-02 10:19:24 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
również
~Dropson2019-11-29 10:29:08 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Jeśli chodzi np o walkę ze smogiem to mam takie pytanie! Kiedy auta wydzielają więcej smogu? Stojąc w korku bo są buspasy zabierajace jeden pas jego użytkownikom czy docierając do punktu przeznaczenia szybciej gdy nie ma buspasa.
~buspas sceptyk2019-11-29 10:24:17 z adresu IP: (94.42.xxx.xxx)
Wolę jeździć do pracy na 6:00 i wychodzić przed 15 niż spędzać w komunikacji miejskiej 2h dziennie. W imię czego?
~Bezpłatne przejazdy2019-11-29 10:14:22 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Koniec wielomilionowej umowy z mennicą. Koniec z kontrolerami biletów i grubymi pensjami dla właścicieli zewnętrznych firm. Koniec z drogą konserwacją kasowników. Koniec z dewastacjami i konserwacją biletomatów i z samymi biletomatami (energia elektryczna 24/7!). Koniec z opłatami dla Visa/Mastercard. Większa prywatność pasażerów przy przejazdach. Mniej samochodów na ulicach. Mniej zdartych podeszw od butów. Kot prezydenta już to wie. Kiedy dowie się sam prezydent Sutryk? Może w wigilię o północy?
~inny2019-11-29 09:57:03 z adresu IP: (195.136.xxx.xxx)
Jak by ktoś to dobrze zaplanował, to by na Jagodnie dawno był tramwaj. Najłatwiej wprowadzić bus pasy, a obwodnica nawet nie zaczęła się budować. Zmuszacie ludzi by się przesiadki a i tak nikt tego nie zrobi, bo jest mało połączeń, np. z krakowskiej na psie pole.
Tak by większość osób z ościennych miejscowości nie wjeżdżała do Wrocławia, tylko obwodnicą by objeżdżała. A tak to wszyscy od 7 stoją w korku, bo nie dość, że są remonty to bus pasy odjęły przestrzeni.
Zamiast mówić o rezygnacji jazdy autem, to powinniście dać ludziom prawo wyboru, pokazać, że komunikacja miejska ma sens i jest sprawna. A tak nie jest.
~Hahaha2019-11-29 09:47:56 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Zacznijcie od siebie. Zakaz dojazdu do pracy w całej budżetówce i firmach powiązanych z miastem w następującej kolejności
- urzędy
- szkolnictwo
- zajezdnie tramwajowe i autobusowe
- straż miejska
Patrole pieszo rowerowe straży miejskiej i policji
Do tego zakaz zamawiania lunchy z dowozem
~IRYD2019-11-29 09:37:27 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Wystarczy dać przykład i wprowadzić zakaz dojeżdżania samochodem do pracy wszystkim urzędnikom w mieście ( Urząd Miasta, Marszałkowski i Wojewódzki plus Urzędy Skarbowe) i mamy politykę prezydenta wdrożoną od jutra, od zaraz. Oczywiście Pan Prezydent Elekt będzie swoje dojazdy do pracy i powroty dokumentował w mediach społecznościowych. Przykład musi iść z góry!!!
~IRYD2019-11-30 11:13:23 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Wrocławianie wybrali go na prezydenta, ale czy tak naprawdę zaczął kiedykolwiek rządzić miastem? Ciągle się zachowuje jak dyrektor...
~Hanio2019-11-29 09:43:21 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Mamy we Wrocławiu jakiegoś "prezydenta elektra"? ????
~Jacel S. ma kota2019-11-29 08:57:39 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Gdyby Jackowi tak naprawdę zależało na MPK i maksymalnym jego wykorzystaniu to wprowadziłbym bezpłatną komunikację. Ile miasto ma zysków z biletów, a ile dopłaca do Śląska kopaczy i ich Stadionu?
~Dudek2019-11-29 09:38:24 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
A ile ostatnio iasto doplaciło do Toru wyścigów na Partynicach .Więcej niż na piłkarzy A to jest chore dopiero.
~Wrocek2019-11-29 08:41:48 z adresu IP: (83.15.xxx.xxx)
Proponuję aby Pan Prezydent Wrocławia wzorem Kim Dzong Ila zabrał większości mieszkańców auta i problem mamy rozwiązany. ;)
~Bezdomny2019-12-07 15:40:07 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Czy ktoś piszący był w nowym Yorku.bo ja byłem.
Zobacz także