Wkrótce otwarcie 39-kilometrowej trasy kolejowej Legnica - Rudna-Gwizdanów
To oznacza nie tylko spore ułatwienia dla podróżnych, ale również koniec utrudnień na głównej magistrali towarowej Zagłębia Miedziowego. Maria Wojciechowska, dyrektor projektu z Centrum Realizacji Inwestycji PLK przyznaje, że koszt przedsięwzięcia sięga prawie 200 milionów złotych.
- W ramach prac wykonano 46 kilometrów torów, 65 obiektów inżynierskich zostało przywróconych do bardzo dobrego stanu technicznego, wybudowano wiadukt w Koźlicach, wymieniliśmy 36 rozjazdów, zostało zrewitalizowanych 6 przystanków i trzy stacje.
Powstał też jeden zupełnie nowy przystanek "Lubin-Stadion" w okolicach ul. Skłodowskiej-Curie. Dziś na linii z Lubina do Rudnej trwają jeszcze odbiory techniczne.
Krzysztof Miller prezes firmy wykonującej modernizację, podkreśla że teoretycznie pociągi już mogłyby się rozpędzać nawet do 120 km/na godzinę.
- Prace z torem, obiektami inżynieryjnymi i bezpieczeństwem ruchu zostały zakończone w stu procentach. Mamy jeszcze roboty okołotorowe związane z estetyką, z rowami z ławami, oraz troch dróg lokalnych i oczywiście cały teren okołotorowy do posprzątania. Jestem pewien, że do końca roku ten temat zakończymy.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.