Kierowcy za parkowanie w centrum Wrocławia zapłacą teraz więcej

GN | Utworzono: 2019-09-03 07:27 | Zmodyfikowano: 2019-09-03 07:32
Kierowcy za parkowanie w centrum Wrocławia zapłacą teraz więcej - fot. archiwum radiowroclaw.pl
fot. archiwum radiowroclaw.pl

Mieszkańcy Wrocławia wcześniej za parking płacili na preferencyjnych warunkach. 50 gr za pierwsze 20 minut postoju oraz kolejne 50 gr za drugie 20 minut postoju. Czyli opłata za 40-minutowy postój wynosiła zaledwie 1 zł.

Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta tłumaczy, dlaczego miasto zdecydowało się na zmiany:

Jak wyliczył ZDiUM miasto z tego powodu traciło ok. 100 tys. złotych rocznie. Robert Grzechnik z opozycyjnego klubu Prawa i Sprawiedliwości jest przeciwko podwyżkom opłat:

Do tego kierowcy będą mogli teraz wykupić ograniczoną liczbę abonamentów w płatnej strefie parkowania. Od 5 września mieszkaniec Wrocławia będzie mógł wykupić maksymalnie trzy abonamenty. Za pierwszy zapłaci 10 zł, a za kolejne odpowiednio 50 i 100 zł. Zwiększy się także kara za brak ważnego biletu parkingowego. Do tej pory kierowcy, którzy tylko przekroczyli czas parkowania, ale mieli bilet za szybą płacili dodatkowo 30 zł. Natomiast osoby, które w ogóle nie miały biletu płaciły 50 zł kary. Teraz ci, co nie mają biletu zapłacą 100 zł kary, a osoby, które przekroczyły opłacony czas będą musiały wydać dodatkowo 40 zł. Od otrzymania upomnienia mamy tydzień na uregulowanie opłaty. Jeżeli zrobimy to później, to opłaty będą wyższe. I tak osoby, które w ogóle nie miały biletu zapłacą 200 zł kary, a osoby, które przekroczyły opłacony czas będą musiały wydać dodatkowo 80 zł:

Nie wszystkim mieszkańcom zmiany się podobają:

Magistrat planuje zwiększenie opłat za godzinę parkowania. Obecnie we Wrocławiu opłata za pierwszą godzina parkowania wynosi 2 lub 3 zł w zależności od strefy. Teraz trwają analizy o ile cena ma wzrosnąć, ale według planów nie powinno to być więcej niż złotówka za godzinę postoju.

Przypomnijmy, też że od 1 września obowiązują nowe granice strefy płatnego parkowania. Wygląda tak:

Szczegółowy opis: TUTAJ

Jak informuje jednak ZDiUM: Rozszerzenie granic strefy płatnego parkowania nie skutkuje automatycznym wprowadzeniem opłat za postój na ulicach znajdujących się w obrębie nowych granic. Stanie się tak dopiero po wyznaczeniu miejsc płatnych znakami pionowymi D – 18 i poziomymi na danej ulicy, oraz ustawieniem parkomatu.


Komentarze (31)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Yamaha2019-09-04 08:50:49 z adresu IP: (89.73.xxx.xxx)
A jak jest z opłatą za parkowanie motocykli?
~Straszne to2019-09-03 22:09:54 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Co miasto traciło???Chyba traciło kasę na POdwyzki dla kolesi a że zwykłego zjadacza chleba wyssać jak najwięcej nic nie dając w zamiar zburzyć estakadę i zwiększyć korki w miescie,i upokorzyć nawet pana z wesołego miasteczka z pl Społecznego zabrać mu największą jego pasje bzdurnym tlumaczeniem,że nikt tam nie chodził co nie jest prawdą WSTYD MI ZA PREZYDENTA MIASTA W ROK RZĄDÒW SKOPROMITOWAŁ SIĘ JAK ZADEN INNY PREZYDENT WROCŁAWIA!
~Amna 2019-09-04 05:35:26 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Tak, bo to miasto traci tylko, jeśli kierowcy za mało płacą w parkomacie. Arlekin, stadion, kopacze - to nie są straty.... Taka logika.
~Erewań2019-09-04 01:00:12 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Szpital psychiatryczny we Wrocławiu prowadzi nabór na eksperymentalną terapię dla psychopatów, socjPOatów
~f f f2019-09-03 13:28:12 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
A niby dlaczego lokalni mieszkańcy mają płacić mniej, przecież miasto jest utrzymywane przez wszystkich mieszkańców, gdzie tu zatem miejsce dla Konstytucji. Jak lokalni chcą płacić mniej, to niech się dokładają z własnego portfela do naprawy dróg i chodników w pobliżu ich miejsca zamieszkania. Wtedy tak, mogą płacić mniej, bo inaczej to pachnie przeszłością sprzed 1989 roku.
~fgrr2019-09-03 13:23:28 z adresu IP: (78.11.xxx.xxx)
A ja jako mieszkaniec nowej strefy się cieszę ze zmian. 100 zł za rok to koszt, który mieści się w granicach błędu statystycznego w stosunku od kosztu użytkowania samochodu w ogóle, za to parkomaty skutecznie odstraszą odsetek przyjezdnych pchających się wszędzie samochodem
~Tadek2019-09-03 12:38:12 z adresu IP: (82.19.xxx.xxx)
Co z miejscami dla niepełnosprawnych?
~Sutryk ma kota2019-09-04 00:12:50 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Niepełnosprawni jeżdżą na Harleyach gdzie tylko chcą, i tam parkują.
~Komentarz został usunięty2019-09-03 11:33:46 z adresu IP: (41.65.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2019-09-03 10:52:58 z adresu IP: (82.143.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~kowal2019-09-03 10:26:48 z adresu IP: (193.0.xxx.xxx)
W końcu mamy samorząd do walki z mieszkańcami Wrocławia. Ogromny sukces PiS. Jeszcze tylko zwęzić ulice i wprowadzić dodatkowe szykany.
~szefc2019-09-03 23:00:46 z adresu IP: (83.142.xxx.xxx)
kowal, ty jakis ynteygentny inaczej, czy to tylko fobia?
~waldek2019-09-03 10:21:09 z adresu IP: (193.0.xxx.xxx)
Tak miasto dba o mieszkańców. Mam nadzieje, ze matki i ojcowie odwożący dzieci do szkol i przedszkoli zagłosują na rzad który na to pozwolił. Samorząd robi co może by ludzie uciekli z Wrocławia.
~ni to i tamto2019-09-03 09:38:02 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
nie zdziwię się jak przy kolejnych wyborach ludzie zagłosują na PIS. Niestety teraz rządzi banda urzędników bez pomysłu na wrocław.
~wert2019-09-03 10:15:57 z adresu IP: (78.88.xxx.xxx)
a pis podnosi wszystkie podatki żeby dać kasę swoim zwolennikom i czarnym
~wrocławianin2019-09-03 09:34:59 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Opłaty za parkowanie są za niskie.
~Sutryk ma kota2019-09-03 08:41:53 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Sutryk robi wszystko, by wpływy do budżetu były jak najniższe. Centrum już zaczyna przypominać betonową pustynię z wolnymi lokalami. Nie ma klientów nie ma wpływu z podatków. Nie ma wpływu z podatków - miasto umiera. "Jak wyliczył ZDiUM miasto z tego powodu traciło ok. 100 tys. złotych rocznie". Gdyby to było takie proste. A o krzywej Laffera Sutryk słyszał na zajęciach z socjologii? W momencie przegięcia, pozostaje już tylko drastyczny odpływ środków, którego żadne podwyżki nie zrównoważą. Porównując ostatnio Wrocław do Krakowa, Wrocław okazuje się być dryfującą lokalną wioską z nawiedzonymi sternikami i kotem. Firmy uciekają poza Wrocław. Ostatnio odpadł wielki płatnik, jakim był BZ. Miast przyciągnąć bank Sztandera do Wrocławia wypędzono go do Warszawy.
~Sutryk ma kota2019-09-03 19:59:54 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
@~a ty masz downa. Eksperyment już był i zakończył się zgonem ulic. Szewska czy Kuźnicza tętnią życiem, bo są deptakami :)
~Sutryk ma kota2019-09-03 19:01:23 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
@~olop. Wysokie opłaty = zakupy w internecie. Po co mam jechać do centrum, jak kurier przyjedzie do mnie?
~olop2019-09-03 10:20:42 z adresu IP: (78.88.xxx.xxx)
Mam lokal w centrum. Opłaty tylko go ratują. Klient zapłaci 3 albo nawet 5 zł jak potrzebuje dojechać i zaparkować na 30 minut. Miejsca parkingowe były zajęte przez oszustów którzy stali cały dzień i co godzinę aplikacją w telefonie opłacali 1 godzinę. Powinni wprowadzić zasadę że w aplikacji da się zapłacić ulgową godzinę tylko raz dziennie a potem jest to już pełnopłatna godzina. Zamiast tego zlikwidowano ulgową 1 godzinę. Jak dla mnie - najemcy lokalu w centrum opłaty powinny być wysokie. Żeby były wolne miejsca postojowe bez parkujących na stałe cały dzień.
~a ty masz downa2019-09-03 10:10:57 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
Przecież, te "puste sklepy" właśnie są puste przez samochody. Zrobią deptak z takiej piłsudskiego to zobaczysz jak ulica odżyje! Niezależnie od twoich przemyśleń, te wszystkie zależności są naukowo udowodnione. Poczekamy zobaczymy;)
~Abc2019-09-03 09:11:13 z adresu IP: (89.73.xxx.xxx)
Szpital psychiatryczny we Wrocławiu robi nabór na eksperymentalne leczenie.
~rafka2019-09-03 08:31:39 z adresu IP: (195.182.xxx.xxx)
Artykuł wprowadza w błąd. Dalej będzie można parkować za 50 gr, tylko że opłata naliczana jest liniowo. To oznacza, że jeśli za godzinę płaci się 3 zł, to za 50 gr można stać 10 min. (a nie jak dotychczas 20 min.). Dotychczasowe zasady dziurawiły system jak ser szwajcarski i były ewidentnie pro-samochodowe. 15 minut jazdy tramwajem - 2,40; 20 minut parkingu - 0,50 zł. Jak nie masz biletu na tramwaj płacisz 100-150 zł. Jak nie masz biletu parkingowego 30-50. Gdzie tu logika?! Naprawdę media nie widzą, jak absurdalny był dotychczasowy system poboru opłat?
~Grzegorz2019-09-03 09:27:56 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
No i na dokładkę samochody się nie wykolejają.
~kovval2019-09-03 08:47:58 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
A widzisz, a powinno być tak, że opłata parkingowa umożliwia przejazd tramwajem w czasie postoju.
~Olaf2019-09-03 08:28:43 z adresu IP: (88.156.xxx.xxx)
Za to co dzieje się na drogach we Wrocławiu powinien odpowiedzieć ktoś karnie! Ta cała Sutrykowa drużyna szkodników z PO SLD Nowoczesnej powinna za to ponieść konsekwencje!
~Grzegorz2019-09-03 08:26:49 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Zaraz zaraz. Straciło? Zgodnie z tą logiką tracą cały czas, bo mogliby wprowadzić maksymalną dopuszczalną opłatę. Nie to żebym był przeciwnikiem tej decyzji. Po prostu retoryka jest z czapy.
~Miasto kpi z mieszkańców2019-09-03 08:15:51 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Przerobili ul. św Antoniego i pod zakładem fryzjerskim ustawili 3 betonowe donice zamiast zrobić miejsca parkingowe dla salonu fryzjerskiego. Ograniczają działalność i wyrządzają szkodę. Zastanawiamy się czy pozew sądowy ocuci urzędników. Na Wita Stwosza to samo. Zabrali parę miejsc parkingowych na ogródek w którym nikt prawie nie siedzi nawet w weekend. Ludzie zobaczcie św. Antoniego i rynek- to jest patologia pomieszana z paranoją!!!!
~Miasto kpi z mieszkańców2019-09-03 10:24:19 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Czy TY nie rozumiesz czy jesteś pracownikiem magistratu? Przed salonem stoją 3 betonowe donice które do niczego tu nie są potrzebne. Potrzebne są za to miejsca dla klientów salonu! Może właśnie o to chodzi żeby najmujących lokal od miasta "przegonić"? O to wam chodzi? Macie klienta na ten lokal?
~Bzdura2019-09-03 09:04:18 z adresu IP: (195.182.xxx.xxx)
Mieszkam we Wrocławiu od 40 lat. Włodkowica i Antoniego pamiętam ze swoich studiów (ca. 2000) jako zapyziałe ulice z pustostanami i domami pogrzebowymi. Ich obecny status centrum knajpek i restauracji wiąże się z ograniczeniami ruchu i parkowania samochodów. To samo można napisać o Oławskiej, Kuźniczej, Krupniczej, Bogusławskiego, Świdnickiej, Więziennej, Igielnej... Nie mówiąc o samym Rynku. Nie wiem na jakich przesłankach opiera się przekonanie, że ograniczenia dostępu ruchu samochodowego powoduje upadek gospodarczy ulic. Jest dokładnie odwrotnie.
~Huby2019-09-03 08:25:34 z adresu IP: (82.143.xxx.xxx)
Ja natomiast mam wrażenie, że albo osoba chora psychicznie dorwała się do władzy w tym zakresie albo jakiś niedouczony słoik który przyjechał z wioski zabitej dechami wylewa swoje głupie mądrości na papier i myśli sobie zapewne "o jaki jestem mądry i kreatywny". Paraliż komunikacyjny własnie jest przez osobę o bardzo niskim IQ.