Mieszkańcy mają dosyć drogowych absurdów przy Opolskiej

GN | Utworzono: 2019-08-20 07:06 | Zmodyfikowano: 2019-08-20 07:08
Mieszkańcy mają dosyć drogowych absurdów przy Opolskiej - fot. Andrzej Owczarek
fot. Andrzej Owczarek

Jeszcze w sierpniu rozpocznie się remont chodnika wzdłuż Opolskiej od Zabrzańskiej do przystanku tramwajowego Głubczycka. Odcinek realizowany z pieniędzy Programu Inicjatyw Rad Osiedlowych zakończy się jednak przed dwoma drzewami, rosnącymi na środku przejścia. Mieszkańcy sugerują, że nie powinny one być powodem, dla którego zmniejsza się zakres inwestycji. Barbara Choinka z Zarządu Osiedla Księże:

Wrocławskie Inwestycje, które ogłosiły przetarg na chodnik, sugerują, że koszt wycinki i nasadzeń kompensacyjnych przekraczałby budżet z PIRO. Mówi o tym Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji:

Planowany fragment chodnika ma kosztować prawie pół miliona złotych.

Zmiany pojawiły się na bocznej Opolskiej - ulicy Tarnogórskiej. Mieszkańcy kilka lat temu ubiegali się o poprawę bezpieczeństwa przy wyjeździe na główną ulicę i utworzenie tam sygnalizacji świetlnej. Magistrat zainstalował sygnalizatory, ale przy okazji zmienił Tarnogórską w... drogę jednokierunkową. Według urzędników, samochody czekające na wyjazd z bocznej ulicy miały blokować wjazd na ulicę samochodom zjeżdżającym z Opolskiej. Wiesław Jurasz, przewodniczący osiedla Księże:

- Na Tarnogórską wrócą dwa kierunki jazdy, ale ulica musi zostać poszerzona. Koszt trwającej modernizacji to pół miliona złotych - mówi Tomasz Stefanicki, oficer pieszy urzędu miejskiego:

Mieszkańcy zaznaczają, że ulica Opolska powinna być priorytetem dla miasta - łączy centrum z Radwanicami i Siechnicami. W celu poprawy bezpieczeństwa, w tym roku miasto ma zamontować oświetlenie na przejściach dla pieszych.


Komentarze (29)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Hipos2019-08-20 16:27:50 z adresu IP: (15.195.xxx.xxx)
Przede wszystkim: 1. Scieżka rowerowa wzdłuż torowiska (po zieleni) od Głubczyckiej do wysokosci Parku Wschodniego. 2. Torowisko od pętli do skrzyżowania z Karwińska zabepieczone siatką oddzielającą.
~Natka2019-08-20 15:26:48 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Na przejsciu do szkoły powinny być światła..jest tam niebezpiecznie dla dzieci idących do szkoły..schodzi się z jezdni wprost na torowisko tramwajowe. Nie zawsze kierowcy są chętni aby przepuścić pieszych a zwłaszcza dzieci które codziennie tam przechodzą. Jest tam duży ruch a światła robią w miejscach gdzie można bez problemu przejśc np.chodnik na krakowskiej przy wjezdzie na dawną pralnie czy tarnogórska.
~wrocławianin2019-08-20 13:02:08 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Brak chodników, niebezpieczne przejścia dla pieszych i absurdy drogowe to obraz wielu ulic Wrocławia. Dzieje się tak, bo kiedyś Dutkiewicz, a teraz $utryk nie dbają o żywotne potrzeby mieszkańców Wrocławia. $utryk powinien sprzedać za złotówkę lub rozebrać stadion. Należy też póki im się farci sprzedać za 1 zł kopaczy. Stadion i kopacze kosztują podatników rok w rok po kilkadziesiąt milionów złotych.
~Jarek2019-08-20 13:00:08 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Dodać im BusPas. Chodników im się zachciewa.
~magneto2019-08-20 13:51:52 z adresu IP: (193.28.xxx.xxx)
już dodali, sprawdź połączenie ulic Krakowska - Opolska, ten BusPas ciągnie się w kierunku Księża już od placu Wróblewskiego
~A Oporów?2019-08-20 12:22:48 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Zrobiono ścieżki rowerowe zwężając jezdnię. Teraz jest istny slalom. Trasy Czeskiej nadal nie ma, bo jak ją zrobić, skoro ma przebiegać koło działki Morawieckiego, a układ wrocławski chce trzymać się mocno i nie będzie fikał w imię gawiedzi.
~Marek2019-08-20 12:13:31 z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Co takiego się wydarzyło, że ktoś zainteresował się tą dzielnicą. Drzewa, które widać na zdjęciu rosną prawie przy moim budynku i mają tyle lat co ja czyli 56. Kiedy je sadzono obok były jeszcze pola z pszenicą i nikt nie myślał o wielkich osiedlach w tej części miasta
~Henio2019-08-21 23:36:02 z adresu IP: (89.246.xxx.xxx)
I komu to przeszkadzało ????‍♂️
~2+2=42019-08-20 11:49:36 z adresu IP: (195.254.xxx.xxx)
czas polacy uderzyc sie w pierś i przyznać - 80lat i zniszczyliście tylko Breslau, wstyd na każdym kroku, oddajcie co zniszczyliście i wracajcie za Bug
~zawiedziony2019-08-20 10:38:29 z adresu IP: (83.20.xxx.xxx)
Na Opolskiej mieszkam 9 lat, doskonale pamiętam dyskusję o budowie drugiej nitki drogi dwupasmowej od końca ul. Krakowskiej, miejsce niby jest ale decyzji rządzących niestety nie ma. Dość mam tego ustawicznego stania w korkach, szukania bocznych, alternatywnych dróg i niepotrzebnej straty czasu- wyprowadzam się, dom mam na ukończeniu, nie powiem gdzie bo zaraz wszyscy tam ruszą i znów się zakorkuje a teraz mam co prawda dalej ale czasowo zdecydowanie krócej. Na koniec dodam tylko, że w mieście nie idzie niestety ku lepszemu, mieszkańcy chyba to dostrzegają i dokonają korekty włodarzy w następnych wyborach.
~Nick2019-08-22 18:30:30 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Skoro tak szybko się jedzie z Księża to skąd te ciągłe jęki że korki?
~Andrzej2019-08-22 12:51:19 z adresu IP: (185.32.xxx.xxx)
do pracy samochodem jadę z Księża ok.30min (ok.15km), MPK ok.1:20min. Co wybieram?
~Nick2019-08-20 15:20:01 z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
We Wrocławiu jest MPK. Wystarczy się przesiąść i nie stoi się w korkach
~Przesiądź2019-08-20 11:33:31 z adresu IP: (193.28.xxx.xxx)
się na rower lub MPK.
~Jan2019-08-20 10:35:48 z adresu IP: (109.207.xxx.xxx)
Jeśli Wrocław ograniczy się do własnych mieszkańców, czego by nie którzy chcieli do by się przestał rozwijać. Ci wszyscy którzy wjeżdżają do Wrocławia, to są klienci sklepów, firm, usług, urzędów, szkół oraz wykwalifikowana siła robocza. Za nimi idzie kapitał. A niektórzy by chcieli, żeby miasto jak w średniowieczu ogrodzić murem i przy bramach pobierać opłatę za wjazd do miasta. W mieście zaś chodzić jak w średniowieczu pieszo, lub jak w komunistycznych Chinach jeździć rowerem. Za skutek zaniechań w budowie dróg doprowadzono do zapaści komunikacyjnej, a obecnie nie ma pomysłu jak poradzić sobie z tym problemem. Zamknijcie wjazd do Wrocławia, a kapitał się z niego sam wyprowadzi i udusicie się we własnym sosie.
~@Wr19452019-08-20 11:39:28 z adresu IP: (193.28.xxx.xxx)
Jak sam słusznie zauważyłeś największym problemem jest duża liczba samochodów z rejestracjami innymi niż DW. To prawda, jednak sam w znaczący sposób zakrzywiasz rzeczywistość, bowiem znakomita większość mieszkańców Wrocławia, nawet ścisłego centrum chce mieć dziś samochód pod domem, albo częściej dwa. Tak niestety się nie da. Ulice nie są i nie będą z gumy. Niestety musi się zmienić świadomość ludzi - trzeba trochę poszerzyć horyzonty i czasem zrezygnować z wożenia tyłeczka samochodem do sklepu na rzecz innych środków transportu.
~Wr19452019-08-20 11:32:34 z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
trochę nie rozumiesz mieszkańców Wrocławia którzy nie są napływowi po 1995/97, żyją w tzw. centrum lub jego okolicach, na obrzeżach gett z lat 70-tych i 80-tych. Nie chodzi o to by odcinać wszystkich przyjezdnych - chociaż proszę mi wierzyć - gdy jedziesz lub idziesz pod dom i widzisz jak obce rejestracje okazyjnie okraszane tablicami DW rozjeżdżają Ci trawniki, zieleń, tarasują chodniki, przejścia.... coś pęka w człowieku. Zwłaszcza gdy dzieje się to w sobotę-niedzielę, każdy wolny dzień, dudni muzyka a miasto zamienia się w wieczny cyrk dla turystów i studentów, którzy wożą cztery litery z akademików pod uczelnie bo nie mają siły przejść te 2-3 kilometry. Co do chodzenia po mieście - w czym Pan widzisz problem ? W rowerach - podobnie. Chcesz Pan nakazać Wrocławiakom chodzenia, zakazać rowerów i aut bo Państwo z spoza Wrocławia chce jeździć? Miasto i centrum jest małe, rozległe są dzielnice i podmiejskie miejscowości. To co jest problemem - i tutaj mam zdanie podobne - to nałożenie koncepcji rodem z Niderlandów, w realia miasta poharatanego wojną, komuną, post komuną i jakimiś szalonymi wizjami równie szalonych wizjonerów z magistratu, dworu prezydenckiego i urzędu planowania przestrzennego. Potem te szalone osoby siadają w ekologiczne diesle i hajda za miasto, bo organizacja ruchu jest gorsza niż za czasów głębokiego soc-realizmu, robiona chyba na złość wszystkim. To fakt, że transport publiczny leży i pamięta czasy gdy Wrocław kończył się na Gądowie, Książu, sięgał do toru wyścigów konnych, opierając się na wyspach. Ale nawet wtedy komunikacja była lepiej pomyślana, a aut było dużo mniej. Dzisiaj koleje podmiejskie nie istnieją - sam się zastanawiam jak uciec z tego miasta zamieniającego się w pustynię. Nie wiń nas za to. Dla mnie i mnie podobnych Wrocław umiera.
~dumka2019-08-20 10:31:54 z adresu IP: (193.0.xxx.xxx)
Proste i oczywiste. Zarządcy Wrocławia są spokojni o swoje pensje przez cztery lata i pokazują , że maja wszystkich w nosie. Gdzie parkingi, gdzie rozsadek?
~Lukasz2019-08-20 09:41:24 z adresu IP: (185.32.xxx.xxx)
Oława, Siechnice, Radwanice stają się sypialnią Wrocławia. Bloki budują się w bardzo szybkim tempie, samochodów przybywa z tego powodu. Ciekawe czy planowany jest jakiś remont ul Opolskiej od Radwanic. Jeśli są takie plany to kiedy, jeśli są takie palny to po co robić chodniki za 500.000 zł. Za chwile wrócimy do szkoły na studia, Opolska ma swoje ograniczenia. A tu jeszcze bus-pasy.
~Nick2019-08-20 15:36:32 z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
Do Jolanty: oczywiscie ci ludzie muszą wozić tylko w autach tworząc przez to dodatkowe korki? Informuję Panią, że wybierając MPK, nie stoi się w korkach. Szczególnie teraz, po wydzielaniu buspasów na Traugutta i Krakowskiej. Zarówno autobusy jak i tramwaje bardzo przyspieszyły. Z Siechnic pociągi kursują rano nawet co 15- 20 minut. Jadąc z Radwanic auto można zostawić na parkingu i dalej poruszać się komunikacją. Oczywiście towarzystwo musi jęczeć, że korki. Sami tworzycie te korki, mało tego, utrudniacie życie innym użytkownikom dróg w mieście, którzy nie tylko przyczyniają się do zmniejszenia ruchu, ale też nie zatruwają środowiska. I jeszcze jęczycie, że wam się wszystko należy, bo wam się wszystko nie podoba. Miasto nie jest dla samochodów
~Z Siechnic2019-08-20 11:49:34 z adresu IP: (193.28.xxx.xxx)
jest bardzo dobry dojazd PKP do Wrocławia, piękny, dopiero co wyremontowany dworzec i perony. Faktycznie gorzej z Radwanicami, tu jednak możnaby przedłużyć trasy autobusów MPK. Niestety szanowni państwo, ale już dawno i empirycznie udowodniono na świecie, że poszerzanie dróg poprawia sytuację tylko na chwilę. Niestety, czy to się komuś podoba czy nie, ale coraz większa liczba osób będzie musiała się przesiadać do komunikacji zbiorowej (a w centrum Wrocławia na rowery) bo innej drogi nie ma i nie będzie.
~Jolanta 2019-08-20 11:28:31 z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
Drogi Witku, jezdnie w Radwanicach i Siechnicach były remontowane jakiś czas temu, całkiem niedawno, chodniki również wyglądają lepiej po dwóch stronach jezdni, mogłyby być wzorem dla ul. Opolskiej we Wrocławiu, ale najwidoczniej we Wrocławiu najlepszą metodą jest postawić znak drogowy A-30 Uwaga! "nawierzchnia uszkodzona " i po sprawie. Mieszkam w tym rejonie 45 lat. Mam 50 m do tabliczki z napisem WROCŁAW i posiadam niezłą orientacje w tym terenie. No i sygnalizacja świetlna /ul Opolska + ul. Krakowska/ + bus pas - moje gratulacje z pomysłu. A wrzesień i październik już tuż tuż. Tak się składa, że z Oławy, Siechnic oraz Radwanic również dojeżdżają ludzie, jak pisał Łukasz to też jakiś kapitał dla Wrocławia i muszą dojechać na czas do pracy czy szkoły, niestety utkną od września w korku od Radwanic do Krakowskiej, niezależnie czy będą w sowich autach czy komunikacji miejskiej czy też wiejskiej, ale niech włodarze Wrocławia dalej wydaja pozwolenia na budowanie osiedli ( Książe Małe ) przy totalnym braku infrastruktury. Parędziesiąt lat temu nie brano pod uwagę takiego natężenia ruchu, oraz rozbudowy miejscowości graniczących z Wrocławiem, ani samego Wrocławia. Tak poza tym, przypomnę Ci Witku, że Siechnice to od jakiegoś czasu miasto, czyli w przeciągu lat 20 ze wsi zrobiło się miasto. W tym okresie był remont drogi w obrębie Radwanic 2 x, a na ul. Opolskiej zawsze po zimie łatano dziury tylko!!!! Brawo!!! Oby tak dalej. Remont chodnika !!!!! Naprawę był potrzebny ale 10-20 lat temu.
~witek2019-08-20 10:10:03 z adresu IP: (88.151.xxx.xxx)
Wroclaw powinien zadbac o swoich mieszkancow - i chyba o tym jest ten artykul. W sprawie ew. propozycji poszerzenia drog mieszkancy Olawy, Siechnic czy Radwanic powinni sie skontaktowc z lokalnym soltysem/ wojtem/ prezydentem miasta.
~Sutryk ma kota2019-08-20 09:03:35 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Czy aby mieszkańcy nie głosowali na Sutryka? Następne wybory za 4 lata. Teraz Sutryk jest zajęty likwidowaniem przystanku podwójnego na Świdnickiej.
~Miko2019-08-20 21:34:05 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Masz rację, korki na Opolskiej i twoje n*****e mózgowe to też wina Sutryka
~Paweł2019-08-20 08:02:42 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Ci mieszkańcy to tylko narzekają! Powinni się cieszyć, że mamy taki piękny Stadion Miejski, że miasto wykłada miliony złotych na kopaczy, na Arlekiny, na budowę ścieżek rowerowych i buspasy. Mieszkańcy Księża powinni też polubić profil prezydenta Sutryka na facebooku oraz komentować pozytywnie switaśne fotki Jacka S. Jak nie, można im zabrać tramwaje z osiedla albo coś zburzyć jak estakadę na pl. Społecznym.
~Mieszczuch2019-08-20 10:56:52 z adresu IP: (31.11.xxx.xxx)
Przygłupem sończonym to jesteś ty bo jak zdążyłem zauważyć mieszkańcy chcą również dodatkowej jedzni dwupasmowej która ma rozwiązać problem nie tylko rowerzystów ale całego ruchu na kierunku radawnice siechnice oława Przygłupie i tępaku zafajdany. :)
~Paweł2019-08-20 09:29:51 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Proponuję sięgnąć po słownik i zapoznać się z hasłem "ironia" ;)
~mpla2019-08-20 08:53:18 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Akurat, skończony przygłupie, mieszkańcy w tym wypadku chcą chodników i ścieżek rowerowych. Naucz się czytać ze zrozumieniem. Jeśli zdawałeś maturę, to jesteś porażką systemu edukacji.