Osiem ofert w przetargu dotyczącym budowy A18
Jak przypomniał rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Jan Krynicki, obecne postępowanie jest już drugim. W pierwszym przetargu, który unieważniono w maju, złożone oferty przekraczały kwotę przeznaczoną na realizacje tej inwestycji.
- Ponowny przetarg odbył się na nieco innych warunkach. Zmodyfikowany został zakres inwestycji, a kryterium wyboru wykonawcy stanowiła wyłącznie cena, przy ściśle określonych zasadach jakości realizacji inwestycji - wskazał.
- Po analizie dotychczasowych postępowań przetargowych stwierdziliśmy, że wykonawcy składający oferty najczęściej w takim samym stopniu spełniali dodatkowe, pozacenowe kryteria, co w efekcie sprowadziło się do tego, że o wyborze najkorzystniejszej oferty i tak ostatecznie decydowała cena - wyjaśnił rzecznik.
Dodał, że zdaniem GDDKiA kryteria pozacenowe były traktowane przez wykonawców jako dodatkowe ryzyko, którego spełnienie rodziło określone koszty, a to wpływało na wartość ofert.
Rzecznik zaznaczył, że cała inwestycja jest przewidziana do realizacji w systemie "Buduj".
Zadaniem wykonawcy jest przebudowa południowej jezdni obecnej DK18 na odcinku 22 kilometrów. Mają przy tym powstać: węzeł autostradowy Żary, oraz m.in. trzy wiadukty, most, a także przejście pod autostradą.
Rzecznik przypomniał, że przebudowa trasy ma na celu dostosowanie jej do standardów autostrady. Chodzi o odcinek o długości 70 kilometrów od Olszyny do Golnic. Trasa ta zaliczana jest do głównych dróg w Polsce o znaczeniu przemysłowym i turystycznym. Łączy ona autostradę A4 z przejściem granicznym w Olszynie.
W listopadzie 2004 r. rozpoczęty został pierwszy etap dostosowywania DK18 do parametrów przyszłej autostrady A18. Do istniejącej drogi dobudowana została równoległa jezdnia północna, którą oddano do użytku w 2006 .
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.