Jacek Sutryk: Nie rozumiem tego, co mówią koledzy z opozycji [WIDEO ROZMOWA DNIA]

Dariusz Wieczorkowski, d | Utworzono: 2019-06-26 08:59 | Zmodyfikowano: 2019-06-26 09:00

POSŁUCHAJ ROZMOWY:

Dlaczego prezes spółki TBS Kazimierz Fiurst stracił stanowisko?

Odpowiedź jest prosta - skończyła mu się kadencja, a przed spółką stoją nowe wyzwania, nie tylko przed tą jedną. W wielu przypadkach oznacza to nowych prezesów, którzy realizują czy będą realizować moją wizję miasta - miasta przyjaznego mieszkańcom. Przed TBS-em też postawiłem nowe wyzwania.

Jakie?

Przede wszystkim nowe inwestycje w Leśnicy, na Nowych Żernikach, na Brochowie, na Psim Polu. W większym stopniu chciałbym także wykorzystać TBS do realizowania różnego rodzaju potrzeb komunalnych Wrocławia.

Pan Fiurst nie dałby rady?

Nie, panu Fiurstowi skończyła się kadencja, jest w wieku emerytalnym. Ja też, mówiąc wprost, odświeżam ekipę, bo to jest ekipa, która ma ze mną pracować kilka najbliższych lat.

Gdybym był prezesem miejskiej spółki i zerknął w swój kontrakt, a on by się kończył, to by oznaczało, ze żegnałbym się z pracą?

Mój kontrakt skończy się za 5 lat, każdego samorządowca się kiedyś kończy, także prezesa spółek miejskich. Ja zapowiedziałem zmiany, jestem w tym konsekwentny, wiele z nich się już dokonało. Co ważne, nawiązując nowy kontrakt z prezesem spółki miejskiej, proponuje mniejsze warunki finansowe - bo uważam, że takiemu działaniu powinna towarzyszyć też swojego rodzaju misyjność.

Ogłosił pan przetarg na budowę nowego basenu na Brochowie, którą zrealizuje spółka Aquapark. Dlaczego akurat ona?

Bo jest jest wyspecjalizowana w prowadzeniu tego typu działalności.

W prowadzeniu tak, ale nie w budowaniu.

Ale realizowała inwestycję przy ul. Borowskiej, poza tym ma środki - chciałbym je wykorzystać do realizowania i pomnażania tego typu przedsięwzięć - dlatego Brochów. Wartość tej inwestycji to około 33 mln, chciałbym aby w 22 miesiące od momentu podpisania umowy zrealizowała się. Będą baseny i zewnętrze, i wewnętrzne, możliwość obsługi szkoły i przedszkola, ale i okolicznych mieszkańców. Kolejną inwestycją Aquaparku będzie inwestycja na Psim Polu - przy ul. Wilanowskiej.

Dlaczego nie zajmą się tym Wrocławskie Inwestycje?

Mamy bardzo różne modele realizowania tego typu inwestycji. Spółka WI prowadzi wiele przedsięwzięć drogowych - most na Wielką Wyspę, przebudowa Osobowickiej, dwie zasadnicze linie tramwajowe - na Nowy Dwór i Popowice, także ma co robić.

Znajdzie pan dodatkowe 2 mln na finansowanie NFM? Podobno miasto ma dofinansować tę placówkę po tym, jak z finansowania wycofał się urząd marszałkowski.

Zapowiedziałem marszałkowi, że podpiszemy ten aneks, wspólnie z ministerstwem kultury, bo w trójkę jesteśmy podmiotami współprowadzącymi. Jesteśmy z tej instytucji dumni, to instytucja rangi światowej, ważne miejsce na kulturowej mapie, dlatego będziemy tę instytucję wspierać. Mam nadzieję, że wesprze nas Ministerstwo Kultury. Rozmawialiśmy z panem ministrem, efektem są dodatkowe środki, które i my, i ministerstwo przekaże. Chciałbym, aby kultura była obszarem, który jest wyłączony z politycznego dyktanda.

A czy znajdą się pieniądze na kolejne edycje festiwalu Dialog i Brave Festivalu?

Jeżeli chodzi o festiwal Dialog - wszystko zależy od dyrektora naczelnego i artystycznego - pani Krystyny Meissner. To jest projekt autorski, o czym warto pamiętać. Zostawiłem sobie ten rok na weryfikację różnych projektów, w tym kulturalnych. Chcę się zastanowić nad tym, co robimy, a czego nie robimy dalej. Być może to moment, by zastanowić się nad innymi formatami we wrocławskiej kulturze. O tym będziemy z całą pewnością rozmawiać na etapie planowania budżetu na rok 2020.

Radni opozycyjni zarzucają, że zadłużanie miejskich spółek pozwala przesuwać i przekraczać granice własnego zadłużania.

Nie rozumiem tergo, co mówią koledzy z opozycji. Oni w ogóle nie rozumieją sytuacji zadłużenia samorządów w Polsce, ale i państwa polskiego - bo przypomnę, że dług publiczny w Polsce rośnie i przekroczył już bilion złotych. Nie ma na świecie państwa, może poza Hong Kongiem, które nie jest zadłużone. Pytanie, z czego się to zadłużenie bierze. W przypadku Wrocławia, Poznania, Warszawy czy Krakowa, to są kredyty inwestycyjne. Dzięki temu, że bierzemy kredyty, możemy realizować sieć wodociągową, możemy myśleć o nowych przyłączach, możemy kupować nowe tramwaje, te środki służą nam jako wkłady własne do pozyskiwania środków europejskich. W latach 2015-2018 wytworzyliśmy infrastrukturę na ponad 2,5 miliarda złotych - o tym koledzy z opozycji muszą pamiętać. Nie rozumiem, czemu straszy się ciągle mieszkańców tego miasta i wielu innych, zadłużeniem samorządów. Chciałbym powiedzieć wszystkim, że sytuacja jest bezpieczna, stabilna, jeżeli rząd - taki czy inny - jej nie zagrozi, to taka pozostanie. Straszono długiem, kiedy był Dutkiewicz, straszy się teraz, kiedy jest Sutryk, kiedy był Zdrojewski, na co się to przekłada? Na nic. W związku z tym proponuję znaleźć inną narrację, bo ta jest już zgraną płytą.

MPK przejmie torowiska pod swój zarząd. Czy to dobry pomysł?

Najlepszy w tej sytuacji. Powiedziałem, że chcę mocno postawić na transport publiczny, mocną jego częścią jest transport szynowy. Zrobiłem audyt, z którego wynika, że torowiska we Wrocławiu wymagają dość dużych nakładów, powiedziałem, że przekażę na ten cel ponad 120 mln naszych wspólnych pieniędzy.

MPK weźmie kredyt na ten cel?

W części MPK zawsze brało ten kredyt i brać będzie i w tym nie ma nic złego. Raz jeszcze - pytanie na co ten kredyt. Jeżeli na wydatki bieżące jest źle, ale my nie bierzemy takich kredytów. Dzięki temu, że MPK weźmie kredyt, będzie można zrobić torowiska. Zdecydowałem się przejeść je ze ZDIUM do MPK, żeby był jeden właściciel i mógł od początku do końca za to odpowiadać. Ale za te pieniądze MPK będzie mogło także kupić nowy tabor czy wreszcie wybudować nową zajezdnię. Konkurs architektoniczny został ogłoszony. Nikt się nie chce upomnieć o nową zajezdnię, ale musimy ją wybudować. Koszt to ponad 400 mln. Trzeba też patrzeć, że miasto kosztuje i do takiego myślenia o mieście namawiam. 

Ile miasto wydało w zeszłym roku na Śląsk?

Wydało ponad 10 mln zł. Wiadomo z czego to wynika - z dość skomplikowanej sytuacji właścicielskiej, którą chciałbym uporządkować. Docelowo chciałbym, żeby klub miał strategicznego partnera, który weźmie na siebie większą część zobowiązań. Miasto - uważam, powinno jednak w dalszym ciągu wspierać klub, choć przy dużo mniejszym zaangażowaniu finansowym, a już na pewno wspierać Akademię Śląska Wrocław, bo sport młodzieży jest dla nas ważny.

A ile pieniędzy przeznaczyły na Śląsk miejskie spółki?

To są indywidualne kontrakty, które podpisują miejskie spółki, promując się na stadionie wrocławskim i poprzez klub - to jest bardzo normalna operacja. Podobnie jak Lotos, Orlen czy PGNiG są sponsorami wielu lig w Polsce. To są spółki miejskie, nasze wspólne, jeżeli one są w stanie realizować swoje zadania, wytwarzać infrastrukturę, a jednocześnie są w stanie wesprzeć miasto w innym obszarze, to powinny to robić - ja tak przynajmniej to zadanie rozumiem i nie ma w tym nic złego, a przykłady spółek skarbu państwa pokazują, że bez ich udziału nie byłoby mowy o sporcie zawodowym.

Co pan myśli o ewentualnym pomyśle połączenia piłkarskiego z koszykarskim Śląskiem? Podobno w kuluarach mówi się o tym od wielu tygodni.

Od pana się o nim dowiaduję. Mam zasadę, że - w przeciwieństwie do niektórych fejsbukowiczów - jeżeli na czymś się nie znam, to o tym nie rozmawiam, albo odwołuję się do wiedzy ekspertów. Jeżeli eksperci uznaliby, że to jest ważne, że w ten sposób udałoby się większą funkcjonalność uzyskać, to czemu nie.  Jeżeli ktoś się do mnie zgłosi z tym pomysłem, to chętnie porozmawiam i wysłucham argumentów, które by za takim działaniem się opowiadały.

Gdzie powinien być za kilka lat Śląsk Wrocław?

Chciałbym, żeby był mistrzem Polski. To niesamowita marka, powinniśmy być z tego klubu zawsze dumni, zawsze go wspierać. Dzisiaj jest w trudnej sytuacji sportowej, ale udało się utrzymać w Ekstraklasie. Mam nadzieję, że transfery, które teraz się dokonują, sprawią, że klub sportowo się wzniesie i będziemy się cieszyć jego sukcesami - tak jak było to kilka lat temu, gdy na stadionie Wisły Kraków zdobywaliśmy mistrzostwo.

Pana zdaniem samorządowcy powinny angażować się w jesienne wybory, w kampanie. 

Jeżeli te wybory będą miały rozstrzygnąć o pewnym modelu państwa, także istotnym z punktu widzenia samorządu, to jak najbardziej tak. Samorządowców interesuje wszystko - na przykład jakie jest prawo w Polsce, bo to my później z niego korzystamy, by robić coś dla mieszkańców. Ma znaczenie, kto będzie rządził i jaki model państwa przyjmie - czy centralistycznego, etatystycznego, czy decentralizacyjnego, gdzie samorząd ma dużo do powiedzenia, bo jest blisko mieszkańców i rozumie ich potrzeby. W tym sensie to zaangażowanie ma znaczenie i samorządowcy powinni się tymi sprawami interesować?

Pan będzie się angażował?

Będę się opowiadał za pewnym modelem. Cenię sobie demokrację, samorządność, wolność, podmiotowość, cenię moich mieszkańców, chcę dla nich dobrze pracować i mieć instrumenty, które pozwolą mi dobrze swoje zadania wykonywać. Jeżeli dojdzie do sytuacji, że będziemy o tym modelu rozmawiać i ten model, o którym ja mówię, będzie zagrożony, to ja będę aktywny.


Komentarze (48)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Maciejka2022-03-14 19:43:20 z adresu IP: (178.43.xxx.xxx)
Pan prezydent będzie doił z mieszkańców TBS ale się przeliczy w tym temacie i to grubo... Temat TBS ewidentnie działa mu na nerwy. Tupie nóżkami, odgraża się, straszy. Blokuje osoby zadające niewygodne pytania ... Dlaczego? Trzaska foty i przypisuje sobie wiele działań, niestety niesłusznie ... Na PKP masakra, w innych miejscach też... Ale relacja na insta czy fb musi pójść, kosztem nawet wolontariuszy.
~wicek2019-07-02 22:22:20 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
W tramwajach 33, brak klimy, w środku zaduch i 40 stopni upału, ludzie mdleją.To ma być ok ?
~wyborca2019-06-30 06:23:28 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Dokładnie widać o co dba Sutryk! A gdzie obietnice wyborcze?
~Jogi2019-07-02 22:35:22 z adresu IP: (90.156.xxx.xxx)
Orkiestra gra, król i dwór świetnie się bawią.
~POdGrzyb2019-06-29 08:13:12 z adresu IP: (46.170.xxx.xxx)
JaCuś dozorca kota nie zmienia płyty i ciągle nadaje na tej samej fali co totalnie tęczowa targowica POlszewicka. A tak przy okazji, czy pan prezydent wypłacił nauczycielom "dodatki motywacyjne" za czas strajku, kiedy nie świadczyli obowiązku pracy?
~Płatnik2019-07-08 23:46:40 z adresu IP: (95.171.xxx.xxx)
Tak się składa, że wypłacił ty pisowski tłumoku. Naucz się języka polskiego ,,patrioto'', chyba że to też wina Sutryka i PO.
~Rasok2019-06-27 14:34:11 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
Wprowadziłem się z mojego ukochanego Wrocławia, bo zostało przez Polityków, tak jak Warszawa sprzedane deweloperom do tworzenia "mordoru" , pozbawione normalnych warunków do życia dla rodziny. To jest POlityka - wszystko sprzedać. Dowód - min. osiedle na ul. Zakładowej, za rok wyjazd z osiedla będzie trwał godzinę, tak, jak z mordoru na ul. Postępu
~MPO2019-06-27 10:05:41 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Tramwaj to archaizm. Trolejbus, autobus elektryczny - tak ale tramwaj na szynach? Setki tysięcy ton stali (emisja CO2), miliony złotych na pojazdy i torowiska a jedna awaria i wszystko stoi....
~KolskturaBolka2019-06-27 11:16:08 z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
Taaak. Trolejbus i autobusy elektryczne to czystość w najczystszej postaci
~Granek2019-06-27 09:55:02 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Wrocław to niestety bałagan na którym nikt nie panuje samochody parkuja gdzie chcą niszcząc trawniki zastawiajac chodniki rowerzyści i hulajnogi jeżdżą z dużą prędkością po chodnikach nie zważając na pieszych to jest zadanie do rozwiązania dla prezydenta to co zostało zrobione przez nas za dawnych czasów jest obecnie dewastowane i niszczone obecne pokolenie nie szanuje nic tylko dewastuje jak cie stać na samochód to zapłać za parking a nie parku byle gdzie
~wrocławianin2019-06-27 08:56:24 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Sutryk wyprowadził Wrocław na pierwsze miejsce w Polsce w ilości szczurów przypadających na jednego mieszkańca. W Azji państwa z plagą szczurów sprowadzają armie wygłodniałych kotów aby pozbyć się szczurów. Sutryk zabrał się do rozwiązywania problemu szczurów we Wrocławiu adoptując kota. Chyba liczył na to, że każdy mieszkaniec Wrocławia będzie go naśladował.
~Burbon2019-06-27 00:35:46 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
"Mam zasadę, że - w przeciwieństwie do niektórych fejsbukowiczów - jeżeli na czymś się nie znam, to o tym nie rozmawiam, albo odwołuję się do wiedzy ekspertów." ha, ha! Panicz raczy powiedzieć "kolesiów" nie ekspertów. A na czym się nie znasz to poznaj i nie nadymaj się jak gówniarzy kiedy ludzie zwracają ci uwagę na facebooku. Wybrali cię do roboty nie do brylowania w mediach.
~Sutryk ma kota2019-06-27 00:13:50 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Chińskie przysłowie dla p. Sutryka. "Życie jest jak płot, tygrys przeskoczy, szczur się prześlizgnie, a wół stoi." Wrocław stoi dzięki takim prezydentom jak Dutkiewicz czy Sutryk i ich słomianym inwestycjom.
~Sutryk ma kota2019-06-26 20:09:02 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Skoro nie rozumie co do niego mówią.
~Konstytucja 2019-06-26 19:45:08 z adresu IP: (91.40.xxx.xxx)
Konstytucja, konstytucja, konstytucja Panie Sutryk.
~Andrzej2019-06-26 19:43:59 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Sutryk twój kolega Schetyna popisał się wypowiedzią że będziemy obchodzić rocznicę wybuchu 1wrzesnia śmiech na sali ręce opadają poniżej kostek
~wrocławianin2019-06-26 18:50:59 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Najwyższy czas aby sprzedać, nawet za 1 zł, lub rozebrać stadion. Stadion razem z nieracjonalnymi pomysłami zwiększenia jego atrakcyjności kosztuje rok w rok wrocławskich podatników kilkadziesiąt milionów złotych.
~wrocławianin2019-06-26 18:44:17 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Miasto wydało w zeszłym roku na Śląsk ponad 10 mln zł. Kopaczy trzeba sprzedać za wszelką cenę, nawet za 1 zł. Wtedy w kasie miejskiej będzie o te kilkanaście, a może nawet kilkadziesiąt milionów złotych rok w rok więcej. Śląsk to fanaberia Sutryka.
~Wrocław nie marnuje 2019-06-26 18:41:50 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Najważniejsze, że dziennikarze radia nie marnują razem z prezydentem w jednym rzędzie.
~Radio po prostu publiczne2019-06-26 17:29:17 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Tematy nadane przez dyrektora radia wrocław, kiedyś w radzie nadzorczej TBS, ale dzisiaj już nie. Hu, hu, hu
~kierowca2019-06-26 16:44:20 z adresu IP: (91.90.xxx.xxx)
Wrocław zarósł chaszczami. W kolejnych miesiącach zaczną wysychać trawy i rozpoczną się pożary. Trawy zasłaniają widoczność przejazdów kolejowych. Tak jest na ulicy Krzemienieckiej; mimo, że przejazd jest strzeżony to widoczność jest zerowa i nie zawsze rogatki chronią przed wypadkiem.
~Obserwator2019-06-27 09:44:21 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Panie Sutryk mieszkania lepsze macie na sprzedaż, albo dla Cyganów, bo jak twierd, icie że to mniejszość narodowa. Wstyd że by Polak dostawał slamsy, a Cygan luksusy.
~Wroclawianka2019-06-27 09:41:17 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
A teraz jeszcze nie mają kasy na odkomarzanie. Wstyd
~witalij2019-06-26 16:36:50 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
A co ten Pan Prezydent zrobił dobrego dla Wrocka.Chyba jedynie SIANOKOSY i plage komarow i szczurow.POpatrz Pan na WROCŁAW .JEDEN BETON.A zobacz Pan na Zarzady PZM.Wyciagacze kasy pracujący dla Was a nie dla lokatorow.Mozna mnozyc Skandal,Skandalem POganiany.pozdrawiam tylko kota.
~Nazwał kota #Wrocek2019-06-26 18:56:09 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
To wszystko, co Sutti dla naszego miasta zrobił , plus ten obciachowy lans. Wasz kolega Przemysław też się srogo wygłupia w Ratuszu.
~wrocek2019-06-26 16:09:30 z adresu IP: (83.12.xxx.xxx)
Miejskie spółki zamiast sponsorować kopalnię kasy/dla wybranych/jakim jest klub kopaczy,lepiej niech z zysków spłacają swoje długi ,bo Wrocław i jego spółki zadłużyły miasto na 50 lat. NIGDY WIĘCEJ WŁADZY SAMORZĄDOM !!!. Bo to i tak już prywatne księstwa.
~Andrzej2019-06-26 16:16:49 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Dokładnie jest tak piszesz jak ktoś ma choć trochę oleju w głowie to to zrozumie
~Ilona2019-06-26 15:21:51 z adresu IP: (176.221.xxx.xxx)
Tak, niestety Pan Prezydent jest konsekwentny. To nie zawsze zaleta. Nie słucha stron, nie idzie na kompromisy. Pozjadał wszystkie rozumy. Wie lepiej niż rodzice dzieci niepełnosprawnych intelektualnie, co jest dla nich dobre. Szkoda, to przecież młody człowiek i rzekomo społecznik.
~Gsgdg2019-06-27 04:01:18 z adresu IP: (46.215.xxx.xxx)
Społeczni fejsbukowy...
~wiem kim jest sutti2019-06-26 15:18:30 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
ten pańcio z ogolonymi łydkami, w spodenkach długości 3/4 i nóżkach we wsuwanych mokasynkach od gucciego był i jest żałosny, tak jak jego schettino i jego dutti. Takie wszawe towarzystwo, tylko kota żal..
~Andrzej2019-06-26 15:04:35 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Dziwi mnie postawa ludzi z Wrocławia w poprzednich wyborach do samorządu mieliście dużo lepszy wybór. I dlatego wiem że Sutryk rozłoży Wrocław na łopatki aż skończy się zarządem komisarycznym a powód jest prosty władza takich miast jak Wrocław Gdańsk czy Poznań walczą z rządem i nie dostaną ani grosza na inwestycje proste jak budowa cepa
~Do Paweł2019-06-27 04:05:03 z adresu IP: (46.215.xxx.xxx)
Za to wybraliście miłośnika cudzych kotów, to teraz na bank będziemy mieć drugi Dubaj we Wrocławiu.
~Raff2019-06-26 22:21:21 z adresu IP: (77.113.xxx.xxx)
Sutryk to tragedia taka sama jak Dutkiewicz. Sutryk fika a miasto cierpi. PiS wyprostuje wrocław
~Andrzej2019-06-26 16:14:58 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Z tobą przestaje dyskutować na jakiegokolwiek tematy
~Paweł2019-06-26 15:28:54 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Oczywiście. Najlepiej byłoby jesienią zeszłego roku wybrać na prezydenta Wrocławia Mirosławę Stachowiak-Różecką z PiS-u. Pod jej światłymi rządami i jej kumpli wsadzonych do miejskich spółek Wrocław stałby się pewnie w pół roku drugim Dubajem?
~stadion2019-06-26 14:02:38 z adresu IP: (195.254.xxx.xxx)
chory stadion 10baniek w plecy co roku DLACZEGO z moich podatków????
~123qwerty2019-06-26 14:54:22 z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Rozumiem, że nie głosowałeś na tego pana i to jest pytanie retoryczne;-)
~serto2019-06-26 13:55:00 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
gdzie można znaleźć aktualny wakacyjny rozkład MPK ? Na przystankach tylko rozkład dni roboczych
~Sauron2019-06-26 11:55:51 z adresu IP: (37.47.xxx.xxx)
A mordor w postaci pustego stadionu dalej świeci pustkami. Jakoś dzielny Sutryk nie udźwignąl
~123qwerty2019-06-26 14:58:13 z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Chodzi o to, żeby dotrwać do końca "kontraktu", później zmiana warty...
~Joanna2019-06-26 11:29:56 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
A pytanie o wrocławską edukację i likwidację największej, bardzo dobrze prosperującej, ze stałym naborem szkoły specjalnej dla niepełnosprawnych uczniów? prezydent szkołę specjalną likwiduję ale logicznego wytłumaczenia ciągle brak.
~Wanda2019-06-26 15:24:10 z adresu IP: (176.221.xxx.xxx)
Pani Joanno, to skandal! Rozpoczęły się wakacje, a uczniowie tej szkoły nie wiedzą, gdzie rozpoczną kolejny rok szkolny.
~Joanna 2019-06-26 11:27:13 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
A gdzie pytanie o wrocławską edukację i likwidację największej, bardzo dobrze prosperującej, ze stałym naborem szkoły dla niepełnosprawnych uczniów? Prezydent postanowił szkołę zlikwidować, jednak logicznego wytłumaczenia brak????.
~Komentarz został usunięty2019-06-26 11:17:23 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Qwerty2019-06-26 11:00:58 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
"Co ważne, nawiązując nowy kontrakt z prezesem spółki miejskiej, proponuje mniejsze warunki finansowe - bo uważam, że takiemu działaniu powinna towarzyszyć też swojego rodzaju misyjność." To chyba nieprawda, albo Pana Prezydenta ktoś w błąd wprowadził. Polecam zainteresowanie się spółką Wrocławskie Mieszkania w tej kwestii. Odbywa się tam też skomasowany desant misiewiczow z PO. Oj minę koledzy z PO tam dla Pana Sytryka budują.
~Andrzej2019-06-26 10:41:36 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Chłopie skończ te dyrdymały
~123qwerty2019-06-26 10:38:50 z adresu IP: (46.215.xxx.xxx)
Ręce opadywują, bo opadły już dawno temu...
~Beti2019-06-26 09:49:34 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Hehehe Marek Łapiński to ta świeżość w TBS?