Jest umowa na zaprojektowanie i wykonanie linii kolejowej między Wrocławiem, a Świdnicą
Wartość umowy podpisanej z polsko-niemieckim konsorcjum opiewa na kwotę blisko 200 milionów złotych. Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK, zaznacza, że będzie to ważna linia dla regionu:
Według planu, pierwszy pociąg do Świdnicy pojedzie w pierwszej połowie 2021 roku. Koleje Dolnośląskie mają niebawem ogłosić powtórzony przetarg na spalinowe pociągi, które będą obsługiwały trasę. W ramach modernizacji linii Wrocław-Świdnica, remontu doczeka się 14 przystanków. Urząd Marszałkowski, który planuje rozkłady jazdy pociągów Kolei Dolnośląskich, zapewnia, że składy będą zatrzymać się na wszystkich stacjach przygotowanych przez zarządcę sieci kolejowej. Podróż z Wrocławia do Świdnicy w zależności od liczby przystanków zajmie ok. 60 - 80 min.
Zadanie okazało się droższe, niż planowano, więc Urząd Marszałkowski zwiększył dofinansowanie unijne na inwestycję o ponad 40 milionów złotych. Plan przewiduje przygotowanie 14 przystanków. Każdy z nich ma mieć odnowiony peron i zostanie oświetlony. Michał Nowakowski z Urzędu Marszałkowskiego:
Plan PKP PLK obejmuje utworzenie dwóch, a nie, jak wcześniej sugerowano – większej liczby przystanków na terenie Wrocławia. Pociąg zatrzyma się również m.in. w Bielanach Wrocławskich, Domasławie, Kobierzycach i na dwóch stacjach w Sobótce. Prace na trasie z Wrocławia do Świdnicy mają zakończyć się na przełomie 2020 i 2021 roku. W tym samym czasie wyremontowana powinna zostać druga część trasy – ze Świdnicy do Jedliny Zdrój.
Przystanki objęte remontem:
1. Wrocław Wojszyce
2. Wrocław Partynice
3. Bielany Wrocławskie
4. Domasław
5. Kobierzyce
6. Wierzbice
7. Pustków Żurawski
8. Rogów Sobócki
9. Sobótka
10. Sobótka Zachodnia
11. Szczepanów
12. Marcinowice
13. Pszenno
14. Świdnica Przedmieście
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.