Analiza danych pomogła wybrać lokalizacje stacji rowerów miejskich

Krzysztof Majewski | Utworzono: 2019-06-10 10:40 | Zmodyfikowano: 2019-06-10 10:42
Analiza danych pomogła wybrać lokalizacje stacji rowerów miejskich - fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe

200 stacji i aż dwa tysiące rowerów miejskich. O pomoc w rozmieszczeniu stacji magistrat poprosił młodych naukowców z Politechniki Wrocławskiej. Jak rozmieścić rowery, tak żeby mieszkańcy mieli do nich nie dalej niż 500 metrów? To wyzwanie podjęli: 

Piotr Szymański, doktorant w Katedrze Inteligencji Obliczeniowej specjalizujący się w analizie danych (a prywatnie aktywista i społecznik, prezes Towarzystwa Upiększania Miasta Wrocławia, a od niedawna także członek Rady ds. Polityki Mobilności przy prezydencie miasta) i Magdalena Śliwińska, absolwentka informatyki na Wydziale Informatyki i Zarządzania oraz gospodarki przestrzennej na Wydziale Architektury (a wówczas dyplomantka pracująca nad pracą magisterską związaną właśnie z wrocławskim rowerem miejskim).

POSŁUCHAJ ROZMOWY: 

 


Komentarze (1)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Feliks Czepil2019-06-10 10:57:11 z adresu IP: (217.99.xxx.xxx)
Dobrze by było żeby Katedra Inteligencji Obliczeniowej zajęła się serio /na zlecenie władz Wrocławia/ analizą możliwości rozwiązania kwadratury koła pod nazwą "Jadę sobie przez Wrocław i może kiedyś tam przejadę"Te układy komunikacyjne wymagają współpracy naprawdę potężnego gremium ludzi z branży.Inaczej korek będzie kiedyś 100 %.