To najdłuższy kuty tunel w Polsce. Ma ponad 1,5 km długości i liczy ponad 100 lat. PKP właśnie kończy remont
Od kilku miesięcy pasażerowie podróżowali autobusami komunikacji zastępczej z Wałbrzycha Głównego do Jedliny Górnej i dalej pociągiem. W najbliższy weekend to się zmieni - zapowiada Dariusz Kolubka z Polskich Linii Kolejowych:
Remont torowiska i wzmocnienie tunelu kosztowały blisko 11 mln zł. Linia nr 286 jest jedną z najbardziej malowniczych w kraju. Polskie Linie Kolejowe wyremontowały na niej znaczną część torowiska. Obecnie trwają prace remontowe na kamiennym wiadukcie w Jedlinie Zdroju, a także stalowym w Świerkach.
Pierwsze pociągi przejadą nim już po wprowadzeniu nowego rozkładu jazdy - zapewnia Mirosław Siemieniec z Polskich Linii Kolejowych.
W tunelu pod Małym Wołowcem wewnętrzna, kamienno-ceglana obudowa na długości kilkunastu metrów, w miejscach uszkodzeń, została usunięta. Wykonywana została nowa żelbetowa obudowa. Proces naprawy i zabezpieczenia obudowy był czasochłonny i prowadzony etapami. Pozostałe roboty okołotorowe będą prowadzone do końca czerwca , ale bez wpływu na ruch pociągów.
Prace przy obudowie i wcześniejsze prace torowe pozwolą na bezpieczne przejazdy pociągów pasażerskich i towarowych w tym ponadstuletnim obiekcie – który zaliczany jest do najdłuższych tuneli kolejowych w Polsce
Polskim Liniom Kolejowym zależy na utrzymaniu dobrych podróży na trasie Wałbrzych – Kłodzko. Przeznaczono ponad 13 mln zł na prace przy kolejnych obiektach. Prace zakończa się w 2019 r. Roboty nie ograniczą kursowania pociągów.
W Świerkach odnawiane są metalowe konstrukcje mostu - są piaskowane, zabezpieczane antykorozyjnie, malowane. Wymienianie będą mostownice, przeprowadzona zostanie naprawa pomostów inspekcyjnych.
Remont obiektu w Jedlinie Zdrój obejmie m.in. czyszczenie i uzupełnienie ubytków kamiennej konstrukcji, naprawę koryta potoku pod obiektem, przeprowadzenie prac odwodnienia, naprawę jezdni oraz chodnika.
Jest też jedna zła wiadomość. Wstęp do tunelu jest wzbroniony. Nie będzie też oświetlenia, które w trakcie remontu widowiskowo podświetlało obiekt. Niespodziewany remont ceglanej otuliny kosztował blisko 5 mln zł. Na odcinku kilkunastu metrów tunel wzmocniono betonową konstrukcją.
O remoncie pisaliśmy wcześniej:
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.