Urzędnicy będą jeździć elektrycznymi samochodami
fot. Radio Wrocław
Wszystkie auta są wyposażone w automatyczne skrzynie biegów, silniki elektryczne o mocy 150 KM. Na jednym ładowaniu baterii samochody mogą przejechać w cyklu miejskim 389 km.
Nowe auta otrzymają m.in. Miejskie Centrum Usług Socjalnych, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, Zarząd Zasobu Komunalnego, Zarząd Inwestycji Miejskich, Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta oraz Urząd Miejski Wrocławia.
Komentarze (18)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~derto2019-05-31 16:15:17 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Odpowiedz
Czego oczekiwać skoro Wrocław jest miastem bezprawia: rowerzyści jak święte krowy jeżdżą jak i gdzie chcą i w różnym stanie ; na elektrycznych hulajnogach szaleją i nikt im nie zabrania pomimo wypowiedzi: Gdzie można jeździć elektryczną hulajnogą we Wrocławiu? Według prawa nigdzie!
- Takim urządzeniem można się poruszać po drogach niepublicznych, ale pojazd musi spełniać określone warunki. Musi mieć odpowiednią homologację - mówi Wojciech Jabłoński z dolnośląskiej policji.
Więc kogo ukarać za ten stan niebezpieczeństwa ? Kto we Wrocławiu pilnuje przestrzegania Kodeksu Drogowego???
zgłoś do moderacji
~niobe2019-05-31 12:47:23 z adresu IP: (83.238.xxx.xxx)
A gdzie się będą parkowały? Kiedy Wrocław zacznie budować lub przekaże tereny pod budowę garaży naziemnych, smog smogiem, rower czy hulajnoga są fajne, ale z 4 siatkami zakupów, 2 dzieci pod ręka w drodze z Nowego Dworu na Biskupin środkami komunikacji miejskiej - zapraszam każdego do takiej wycieczki. Przykład otwartego garażu konstrukcji stalowej stoi przy Koronie. Ciekawsze rozwiązania są w Wiedniu, Rotterdamie i w wielu innych miastach Europy. A u nas tylko murowane rudery z cieknącymi dachami z papy i wylęgarnia szczurów, zajmujące miejsce 1 auta i to ledwo się mieszczącego, a w większości są składami śmieci. No cóż kasę chcemy dostawać, ale zarobić to już problem. 1 garaż dziś to ok. 120 zł m-cznie czynszu, garaż 6-poziomowy , to 720 zł m-cznie, na powierzchni dzisiejszych 50 miejsc mieści się ok. 100 samochodów. Więc radni może byście się wzięli do pracy.
~fertol2019-05-31 08:18:44 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Gdyby jeździli komunikacja zbiorową, chodzili chodnikami i po pasach , wówczas widzieliby problemy miasta. A tak to hrabiowie
~WWW2019-05-31 05:26:00 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ale żeby autobus kupili elektryczny lub hybrydowy.... Po co, jak można trującego diesla....
~wrolak2019-05-31 05:17:37 z adresu IP: (78.8.xxx.xxx)
a może rowery?
~derto2019-05-30 20:25:13 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Autko elektryczne z trakcji wytwarza tyle samo (o ile nie więcej z powodu wagi) pyłów co samochód spalinowy. A pyły ze spalania - przerzucamy po prostu do... elektrowni. Poza tym sprawność... Silnik spalinowy to ok 40-50%. Produkcja prądu w elektrowniach - podobnie. Jednak do elektromobilka trzeba ten prąd przesłać (sprawność 0,75) przetworzyć do formy przydatnej do zgromadzenia w akumulatorze (sprawność 0,8) naładować akumulator (sprawność 0,55-0,6) i jechać elektromobilkiem (sprawność 0,8). Wystarczy spojrzeć, aby dowiedzieć się, że elektryczny w bilansie ogólnym powoduje powstanie większej chmury pyłów i CO2 niż Star 20... przeniesionej jednak poza miasto.
~Grzegorz2019-05-31 08:07:40 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Problem w tym że oni wykazują przewagę swoich e-aut, nie na odwrót. Tylko że różnica jest bardxo mała.
~Goździkowa2019-05-31 07:48:54 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Akurat Niemcy to się skompromitowali i nie są wiarygodni. Najpierw lobbowali za dieslem, że niby taki eko bo niska emisja CO2, jakby tlenki azotu nie były śmiertelną trucizną. Potem okazało się, że nawet emisję CO2 fałszowali. A ponieważ przespali co najmniej 2 rewolucje technologiczne (PD vs. CR i słynne pękające głowice, gdy z nabywców passatów postanowili zrobić beta testerów oraz hybrydy i elektryki, które olewali) więc będą chwytać się brzytwy....
~Grzegorz2019-05-31 06:15:47 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Ostatnio Niemcy liczyli na przykładzie Volkswagena, że uwzględniając cały proces wytworzenia, eksploatacji i utylizacji elektryki na ten moment wypadają jak spalinowe pod względem poziomu emisji.
~Goździkowa2019-05-31 05:28:16 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Wszystko ładnie ale skoro liczysz w bilansie produkcji prądu proces od wydobycia węgla to takie samo założenie zrób dla benzyny lub diesla - przecież to też trzeba wydobyć i przerobić, a potem dostarczyć do dystrybutora... Nie staję po żadnej ze stron ale policz to uczciwie...
~////2019-05-30 23:53:09 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Elektryk to 1/3 sprawności autka spalinowego. Taka jest prawda.
~////2019-05-30 17:00:03 z adresu IP: (141.0.xxx.xxx)
A tramwajami nie łaska? Po co w mieście 150 konne auto?
~Mel2019-05-30 16:47:43 z adresu IP: (31.60.xxx.xxx)
Jaki to ma sens za 1mln to mogli by kupić te 8 leafów zamiast wynajmować na 3 lata, ktoś zarobi na tym niesamowite pieniądze!
~wrocławiak2019-05-31 10:25:57 z adresu IP: (37.249.xxx.xxx)
Jaki to ma sens ? Trzeba było wydać 1,2 mln zł, więc wydali ... to nie ich kasa, więc wydają bez sensu :-( Oczywiście, że taniej i rozsądniej by było kupić 8 aut za 1 mln zł. Po 3 latach z wydanego 1 mln zł miasto by było w posiadaniu 8 aut wartych w najgorszym przypadku 500 tys. zł.
~Wrocławianin.2019-05-30 16:26:00 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Urzędnicy do MPK, a nie furami się rozbijać!
~Grzegorz2019-05-30 16:03:34 z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
A może ehulajnogi?
~wrocławiak2019-05-31 10:22:13 z adresu IP: (37.249.xxx.xxx)
Jaki to ma sens ? Trzeba było wydać 1,2 mln zł, więc wydali ... to nie ich kasa, więc wydają bez sensu :-( Oczywiście, że taniej i rozsądniej by było kupić 8 aut za 1 mln zł. Po 3 latach z wydanego 1 mln zł miasto by było w posiadaniu 8 aut wartych w najgorszym przypadku 500 tys. zł.
~******2019-05-30 15:28:57 z adresu IP: (194.54.xxx.xxx)
UM do komunikacji miejskiej.
Zobacz także