Zachód Wrocławia bez tramwajów. Ich powrót zaplanowano na... 22 maja!

d | Utworzono: 2019-05-16 07:21 | Zmodyfikowano: 2019-05-16 12:06
Zachód Wrocławia bez tramwajów. Ich powrót zaplanowano na... 22 maja! - (fot. Andrzej Owczarek)
(fot. Andrzej Owczarek)

Tramwaje jeżdżą na odcinku Leśnica - Kwiska oraz Stadion Królewiecka - Kwiska, potem trzeba przesiąść się na zastępcze autobusy. Tramwaje linii 3, 10, 20 i 33 skierowano do Wrocławskiego Parku Przemysłowego a 31 i 32 na Most Mieszczański.

KOMUNIKAT MPK:

W związku z awarią sieci na ulicy Legnickiej, której przyczyną było uderzenie samochodu osobowego w słup trakcyjny, MPK Wrocław musiało wprowadzić zmiany w kursowaniu tramwajów i uruchomić na tym obszarze komunikację zastępczą.

Między Kwiską a Leśnicą uruchomiliśmy tramwaje, które będą kursować z częstotliwością co 10 minut. Między Stadionem (Królewiecka) a Kwiską tramwaje będą jeździć z częstotliwością ok. 15 minut. Tramwaje linii 3, 10, 20, 33 skrócono do Wrocławskiego Parku Przemysłowego, a linii 31, 32 do Mostu Mieszczańskiego. Pomiędzy placem Jana Pawła II a Kwiską uruchomiliśmy autobusy „za tramwaj”. Trzy z nich wydłużą swoją relację do Kozanowa. Autobusy będą kursować z częstotliwością ok. 5 minut.

Od momentu wypadku prowadzone są intensywne prace nad przywróceniem regularnych kursów tramwajowych. Niestety, wymagana jest wymiana całego słupa trakcyjnego, co wiąże się z wykonaniem nowego fundamentu, przewieszeniem sieci trakcyjnej i jej regulacji. Powrót rozkładowych kursów planowany jest w dniu 22 maja.


Komentarze (25)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Znieczulica2019-05-17 17:00:19 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
A co rozpędem tych kilku metrów tramwaj nie przejedzie? Jak widac władza w mieście nie jest przygotowana na klęskę żywiołowa?
~woj2019-05-17 05:30:29 z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Szkoda tylko, że elektroniczne informatory na przystankach wprowadzają ludzi w błąd. Informują o tramwajach 31 i 32, które zostały wycofane z Legnickiej.
~////2019-05-17 07:52:40 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Mało tego, tramwaje jadą do Leśnicy według nich. Ale co tam. Ważniejszy jest Harley.
~////2019-05-16 21:48:37 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Są gdzieś foty i informacja o tym 60 latku co rozwalił słup? Dutkiewicz też ma 60 lat i głupio byłoby jakby to były domysły.
~////2019-05-16 17:52:49 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Koniec dnia pieszego pasażera najwcześniej 22 maja.
~Breslauer492019-05-16 16:00:25 z adresu IP: (37.249.xxx.xxx)
Czy ten gamoniowaty i durnowaty kierowca poniesie koszty? Raczej nie, w tym kraju jest duza tolerancja dla takich durniów.
~wrocławianka2019-05-16 23:47:37 z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
Kierowca nie poniesie kosztów - wiózł prezydenta miasta, dawnego lub obecnego
~////2019-05-16 21:35:56 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Pewnie ktoś z miasta :) Przy takiej katastrofie cisza w eterze.
~Kiel2019-05-16 20:00:25 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Czy to jest tajemnica państwowa kto prowadził ten samochód?
~anka2019-05-16 13:19:02 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Wrocław to miasto Wybranych z PO a nie miasto sPOtkan ,chyba ze z WYBRANCEM Tuskiem w Hali LUdowej.Mdli mnie.
~A2w2019-05-16 14:49:42 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Miastem rządzi POPiS tak jak całym Krajem czas najwyższy tym kaczorom donaldom pokazać "międzynarodowy znak pokoju"! Ludzie ocknijcie się, za ciężko pracujemy żeby takie spady społeczne zeżerały waszą kasę, późnjej ją wysrywały i pokazywały jako dzieło sztuki współczesnej!!!
~Iwona2019-05-16 14:39:15 z adresu IP: (78.10.xxx.xxx)
ludzie o czy wy .... potraficie myśleć o czymś innym i nie pluć jadem!!!!!!!!!!!!!!! Awaria, wypadek po prostu!!!!!!!!!!!!!!! nie pojedzie nikt ani jedni ani drudzy.
~Anna2019-05-16 13:27:43 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Przecież we Wrocławiu rządzi pis....
~Grzegorz2019-05-16 12:26:01 z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
Tak jak pisze poniżej część niesforna Brzydala, wskazuje to że linia na Popowice jest niezbędna.
~Grzegorz2019-05-16 21:44:20 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Właśnie tam jest. Żeby zdublować i odciażyć Świdnicką. Do tego zaczynają przecież zabudowywać teren na północ od Popo.
~Breslauer492019-05-16 16:02:23 z adresu IP: (37.249.xxx.xxx)
W żadnym razie linia na Popowice przez Długą nie jest potrzebna. Natomiast na Nowy Dwór potrzebna jak najbardziej.
~////2019-05-16 08:59:01 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Jak zwykle zawiódł tramwaj, jako anachroniczny środek lokomocji w mieście promowany nie wiedzieć czemu przez magistrat. Ale przecież każdy może pożyczyć Harleya i jeździć nim wszędzie, nawet po Wyspie Słodowej - jak Sutryk robiąc za celebrytę (ciekawe za ile tego Harleya wypożyczył, i dlaczego nie jego Harley, ma pozwolenie na rozjeżdżanie Wyspy Słodowej przez cały rok) Komunikacja zastępcza nie wydala, ludzie ratują się korzystając z dobroci znienawidzonych użytkowników "blachosmrodów". Pogoda w sam raz na rower.
~////2019-05-17 09:13:58 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Pętla na Nowym Dworze jest dobrze skomunikowana z miastem zarówno kolejowo jak i autobusowo. Nie potrzebuje podejrzanej inwestycji tramwajowej. Stację przesiadkową pociąg - tramwaj można zrobić na Muchoborze Małym (koło IBM, Mamuta) jego hektarami nieużytków w rękach miasta. Podejrzana inwestycja magistratu nie rozwiązuje problemów Muchoboru Wielkiego. Dostać się na Zagony to jest dopiero wyczyn, na na darmo tak to się nazywa. Jeśli miasto chce realizować inwestycję wydzielonej trasy tramwajowej, to nich słucha mieszkańców i niech ją realizuje jako wydzieloną, przez Ślęzę na Muchobór Wielki. Rogowska jest już dobrze skomunikowana (9 min do centrum). Nie potrzeba dublować rozwiązań na koszt podatnika. Kto chce jechać tramwajem podejdzie sobie te max. 200-300 metrów do Krzyżówki lub podjedzie autobusem. Zamiast tramwaju przydałaby się tu linia komunikująca szybko na trasie Magnolia - Astra - Hala Strzegomska, przez Kuźniki. Jest kuriozalne, że w XXI wieku szybciej jest z buta niż z MPK. Linia autobusowa, czy trolejbusowa mogłaby być linią okólną, z użyciem zarówno i Rogowskiej, jak i Gubińskiej/Chociebuskiej. Mieszkańcy nie mają nic przeciw tramwajom. Ale niech te będą tam gdzie mają sens, i gdzie jest możliwość budowy linii wydzielonych.
~Grzegorz2019-05-17 08:49:58 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Osobiście wolę tramwaje o dradycyjnym zadilaniu. Baterie to zasadniczo niezłe paskudztwo i póki co duży koszt. Lepiej tego unikać jeśli jest taka opcja.
~////2019-05-17 08:03:15 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
Nie ma na Rogowskiej miejsca na szerszy ciąg komunikacyjny. Plany zagospodarowania przestrzennego nie rozważają nawet możliwości budowy tam linii tramwajowej, nie mylić z Mińską, która takowe ma. Wracając do Rogowskiej, gdy miasto pociągnie linię do Świebodzkiego likwidacji ulegną niepotrzebne linie takie jak 142 czy 149. Tylko koszt niedoszacowanej linii na Rogowskiej to 50 mln zł pewnie wyjdzie 100 znając strategów z Sukiennic. Za te pieniądze spokojnie można zrobić przeprawę tramwajową na Muchobór Wielki. Lub zelektryfikować trasę stawiając na trolejbusy nowej generacji, nie wymagające całości sieci trakcyjnej - tylko na pętlach i na niektórych odcinkach trasy (np. Robotniczej czy Strzegomskiej). PS. Jaki jest sens ciągnięcia tramwaju i odcinania od niego mieszkańców Kuźnik, likwidacja niepotrzebnej według Sutryka linii 149? Było spotkanie na Chociebuskiej i 99.9999% mieszkańców wypowiedziało się przeciw temu tramwajowi. Ale magistrat ma demokrację gdzieś.
~Grzegorz2019-05-16 21:42:59 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
A skąd mam znać ten czas? Nie pracuję w spółkach miejskich. Wrocław z tego co widzę nie ma polityki rozwoju infrastruktury transportu i robi to na pałę, pod chwilowe zapotrzebowanie. Co do Rogowskiej, nie pamiętam dkładnie. Jest tam miejsce na szerszy ciag komunikacyjny? Coś pamiętam jakby było.
~@Grzegorz2019-05-16 18:12:32 z adresu IP: (37.8.xxx.xxx)
1. Zdradzisz mi planowany czas przejazdu tramwajem na odcinku Astra/Hala Strzegomska? Owszem transport szynowy ma sens na wydzielonych, szybkich trasach, ale Sutryk dąży do tramwaju na wąskiej Rogowskiej, gdzie wydzielić torowiska się nie da. A ruch z pętli jest spontaniczny. Za to Mińska już się wzięciem u Sutryka nie cieszy. 2. Jaki jest sens dublowania torowiska Pętla - Świebodzki, jak według PKP ma ruszyć linia Leśnica - Świebodzki? 3. Dlaczego forsowany jest tramwaj na Rogowskiej, skoro mieszkańcy ND jego nie chcą. Mają linię kolejową 9 minut.
~Grzegorz2019-05-16 11:00:18 z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
Ups. Ekonomiczno-ekologicznego rzecz jasna.
~Pośladki clooneya2019-05-16 10:31:32 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Spof - single point of failure. Bez objazdu na zachodzie przez popowice nie bedzie nigdy dobrze. Tak samo potrzebmy jest lacznik slezna do powstańców.
~Grzegorz2019-05-16 09:36:12 z adresu IP: (188.147.xxx.xxx)
Logika na opak. Jedna z korzystniejszych z pkt widzenia ekonomiczno ekonomicznego metoc transportu jest zła, bo ktoś infrastrukturę uszkodził?