Gustaw wraca na tory. Zabytkowy tramwaj znów we Wrocławiu [WIDEO]

MPK, d | Utworzono: 2019-04-29 12:21 | Zmodyfikowano: 2019-04-29 12:21

Gustaw będzie kursować codziennie podczas długiego weekendu majowego, a później w każdy weekend, aż do 27 października. Gustaw będzie kursował w godzinach 11:00-18:00. Na przystankach, które znajdują się na trasie tramwaju, pojawią się szczegółowe rozkłady jazdy, z których będą mogli korzystać zainteresowani podróżą. Na linię turystyczną MPK nie będą obowiązywały droższe bilety niż na zwykłe przejazdy. Zgodnie z taryfą za normalny zapłacimy 3,40 zł, a za ulgowy 1,70 zł. Bilety możemy kupić w automacie stacjonarnym lub w kiosku. Akceptowane będą również karty Urbancard oraz bilety zakupione w aplikacjach mobilnych. Kupimy je również u konduktora, który będzie pracował w Gustawie.

Tramwaje Konstal typu N kursowały po Wrocławiu od lat 50. XX wieku. Po kilkudziesięciu latach zostały zastąpione przez nowocześniejsze Konstale 102 Na i 105 Na. Kilka egzemplarzy zachowano i przekształcono w pojazdy techniczne, w tym właśnie Gustawa - wagon silnikowy G-091.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Zabytkowy tramwaj jak nowy [WIDEO, ZDJĘCIA]

- Jadąc Gustawem możemy doświadczyć tego, w jaki sposób pół wieku temu podróżowano komunikacją miejską we Wrocławiu – mówi rzecznik MPK Wrocław Aleksander Łoś. – Atrakcją jest również to, że w czasie jazdy można podglądać pracę motorniczego, który nie jest zamknięty w kabinie. To, w jaki sposób kierowano tramwajami w latach 50. znacząco różni się dzisiejszego sposobu ich prowadzenia - uzupełnia.

Trasa przejazdu:

OPERA – Świdnicka – Podwale – Krupnicza – Kazimierza Wielkiego – pl. Dominikański – Oławska – Traugutta – pl. Społeczny – Wyszyńskiego – Szczytnicka – Skłodowskiej-Curie – Rondo Reagana – Skłodowskiej-Curie – most Zwierzyniecki – Wajdy – Wróblewskiego – ZOO

ZOO – Wróblewskiego – Wajdy – most Zwierzyniecki – Skłodowskiej-Curie – pl. Grunwaldzki – Piastowska – Sienkiewicza – pl. Bema – mosty Młyńskie – św. Jadwigi – most Piaskowy – Grodzka – Nowy Świat – Kazimierza Wielkiego – Widok – OPERA


Komentarze (4)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~SURYKATKA2019-04-30 01:04:27 z adresu IP: (5.60.xxx.xxx)
to mój tramwaj różnorodności ! POzdro i wsad moje BANANY
~Niebieski2019-04-29 20:25:04 z adresu IP: (217.97.xxx.xxx)
Malowanie historyczne?
~Janka2019-04-29 20:18:15 z adresu IP: (5.174.xxx.xxx)
Fajna sprawa, może uda mi się nim przejechać :)
~Maciej P. Puchała2019-04-29 16:23:20 z adresu IP: (5.60.xxx.xxx)
Początkowo modele 105 Na wyposażano w tylne (delikatnie zmodyfikowane) sygnalizatory (czerwień/pomarańcz) rodem z modelu 124 firmy fiat . Lampy produkowano w Polsce z przeznaczeniem do radzieckich ład 2101 itp, oraz konstalowskich wagonów 105 Na ( tu stosując dodatkowo zintegrowany element odblaskowy). Lampy wytwarzano z radzieckich (niskiej jakości) komponentów ,a plastik kloszy płowiał już po pierwszym sezonie eksploatacji w warunkach sporego nasłonecznienia .Również przednie sygnalizatory (kierunkowskaz/św.pozycyjne) stanowiły pochodną tychże lamp .Tu jednak klosz czerwony zastąpiono białym ,adaptując sygnalizator do użytkowania na przodzie pojazdu.