Rozmowa Dnia: Jakub Nowotarski: Wrocław ma plan zrównoważonej mobilności

Dariusz Wieczorkowski, d | Utworzono: 2019-04-17 09:17 | Zmodyfikowano: 2019-04-17 09:18
Rozmowa Dnia: Jakub Nowotarski: Wrocław ma plan zrównoważonej mobilności - (fot. Andrzej Owczarek)
(fot. Andrzej Owczarek)

Bo na razie, jak dodawał w rozmowie Dnia Radia Wrocław, ratusz stawia przede wszystkim na samochody.

Celem wrocławskiego planu zrównoważonej mobilności jest ograniczenie podróży samochodem po mieście o 1/4 do 2028 roku.

POSŁUCHAJ ROZMOWY DNIA:


Komentarze (21)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Arek2019-04-19 08:36:41 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Ratusz stawia przede wszystkim na samochody? Stąd kolejne skrzyżowania na których tramwaje są uprzywilejowane, w związku z czym czasami stoi się dwa razy dłużej... kolejne ścieżki rowerowe dla cyklistów, z których połowa nie ma pojęcia o przepisach ruchu drogowego... kolejne płatne parkingi i miejsca dla aut z miejskiej wypożyczalni... gratuluję Panu poczucia humoru. Poza tym tak naprawdę to jedynym sposobem na zmniejszenie ilości aut są... ceny paliw, o które dba nasz kochany rząd
~LeonZ2019-04-18 17:18:53 z adresu IP: (37.30.xxx.xxx)
Jak we Wrocławiu pojawi się dobrze zorganizowana komunikacja Miesian, a zwłaszcza podmiejska, to będzie OK, ale na raze mieszkańcy większośco osiedli peryferyjnych I satelickich skazani sà na samochody. Po prostu Miasto nie daje alternatywy. Ile lat trwaja prace przygotowawcze dla tramwaju na Popowice, Nowy Dwór, nie mówiàc już o Maślicach, Wojszycach, Wojnowie... Dla ludzi pokroju Dutkiewicza zawsze ważniejsze były igrzyska.
~lotus2019-04-17 16:18:11 z adresu IP: (188.121.xxx.xxx)
No proszę takie ambitne plany a mam jedno pytanie, kiedy wybudujecie chodnik do Brochowa??? o ścieżce rowerowej to nawet nie myślę, bo nie ma z czego jej wydzielić... Zapominacie o jednej b. ważnej sprawie, nie każdy w pracy może jeździć rowerem i dojeżdżać autobusem czy tramwajem którego nie ma...
~Grzegorz2019-04-17 16:36:54 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
To prawda. Ale też nie każdy nie zakorkuje miasta.
~Tom2019-04-17 16:16:39 z adresu IP: (89.74.xxx.xxx)
Już to widzę, Dudkiwicza wybudował 4 km nowych torowiska przez wszystkie swoje kadencje, chyba nic więcej nie trzeba dodawać na temat rozwoju komunikacji przez najbliższe 20 lat
~Grzegorz2019-04-17 13:39:21 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
Primo- w większości samochodów we Wrocku jedynie kierowcę widac. Secundo- jakem do szkoły chadzał, dzieciaki autobusem hulały i problemu nie było. Tertio, dbajta o siebie ludzie. Rowerem i dziadkowie śmigają. Mój praszczur dopiero przy 90tce przez dzieci z roweru był ograbion.
~Kolarz2019-04-17 13:09:19 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Poczekajmy jak pan Jakub będzie miał dzieci. Hehehehe.
~Maciej 2019-04-17 12:49:36 z adresu IP: (217.26.xxx.xxx)
Taniej wychodzi zrobić nowe ścieżki rowerowe niż remontować i modernizować drogi i ulice. Taniej zrobić parkingi dla rowerów niż parkingi dla samochodów. Jeśli wszyscy na rowery to proszę aby władze miasta, województwa, urzędnicy itd. przesiedli się na rowery tak jak np. w Danii czy Holandii. Idealnie i często jeżdżąca komunikacja miejska jak u ta podmiejska - aglomeracyjna. Ale bez obaw, to się nie stanie, jedyne co się stanie to dalsza nagonka na kierowców, tyle i aż tyle. Kasa płynie na inne bezsensowne wydatki, no. Stadion Miejski. No i jeszcze jedno: dla czego miasto nie pyta się mieszkańców? Może referendum? Ale uczciwe i sensowne pytania, a nie zmanipulowane. Swoją drogą odnoszę wrażenie, że aktywiści rowerowi to są ludzie, którzy mają dużo czasu. Natomiast kierowcy tok udzie zapracowani, rodzice... ciągle w biegu.
~TOM2019-04-17 16:24:54 z adresu IP: (89.74.xxx.xxx)
Referendum hahahaha, zaraz się poplacze z twojego żartu, masz BUDŻET OBYWATELSKI, rusz głową i masz projekt. Wiekszosc chodników i ścieżek rowerowych właśnie jest zrobionych dzięki ludziom którzy chcieli coś zmienić w mieście i oddali swój głos przy danym projekcie obywatelskim, ty Jasiu jest jednym z tych ludzi co ci się należy bo...
~Komentarz został usunięty2019-04-17 12:47:17 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Grigs2019-04-17 12:18:08 z adresu IP: (188.117.xxx.xxx)
kiedy czytam o takich propozycjach i pomysłach na zarządzanie miastem to utwierdza się we mnie przekonanie że czas uciekać z Wrocławia. tu przestaje da się normalnie funkcjonować
~Wro2019-04-18 09:36:01 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Spoko to narazie ???? właśnie takich jak ty jest za dużo i blokują Wrocław.
~niobe2019-04-17 12:17:22 z adresu IP: (83.238.xxx.xxx)
Porozmawiamy o pomyśle, gdy czcigodnemu Panu Jakubowi pokaże się za 15-20 lat brzuszek, podniesie się ciśnienie, na nartach rozwali więzadła w kolanach, albo na rowerze będzie musiał w zimie zawieźć dziecko do szpitala na Fieldorfa mieszkając na Sępolnie. Serdeczne pozdrowienia.
~Kierowca2019-04-17 12:44:57 z adresu IP: (194.8.xxx.xxx)
Jak ma mu urosnąć brzuszek, jak jeździ rowerem? Nie sądź innych po sobie!
~mira2019-04-17 12:00:28 z adresu IP: (217.230.xxx.xxx)
Kto przyjezie do Wroclawia , bez auta ?? Studenci ? po studiach kupia sobie auta, a co maja zrobic ci co auta maja i na zakupy jezdza ?? Nosic w rekach siatki i torby ?? Pozrowienia dla emerytow i mamy tego pana.
~Grzegorz2019-04-17 11:31:03 z adresu IP: (188.146.xxx.xxx)
A zakłada ten dokument program modernizacji infrastruktury transportu osobowego? Bo jak nie to świstej jest, nie dokument.
~dziurawy wrocław 2019-04-17 11:05:27 z adresu IP: (188.122.xxx.xxx)
kiedy we wrocławiu zlikwidujecie dziury i 100 letnia kostkę ??? zajmujecie się nie tym co trzeba !
~~123 reallniebajka2019-04-17 10:40:20 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Już dawno planowano kolejne ulice zamykać dla nowych ogródków gastronomicznych i kolejne lokale wynajmować po wysokich cenach na gastronomię, a wszystko dla kasy. Ale jak się schleją i będą rano chcieli wracać do domciu to nowa usługa UBERA wywóz taczkami przez Hinduskiego rykszarza i kiprowanie do fosy dla wytrzeźwienia!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~kierowca2019-04-17 09:43:21 z adresu IP: (81.190.xxx.xxx)
Czyli mówiąc wprost będą zamykane kolejne ulice bo nikt w urzędzie nie potrafi wpaść na pomysł budowy nowych dróg wraz z budową nowych osiedli.
~ossa2019-04-17 11:43:20 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Priorytetem jest nie ograniczanie ruchu aut, ale budowa sprawnej komunikacji. W Brnie nie czeka się na komunikację miejską dłużej niż 5 min. Dlatego ludzie przesiedli się na nią z aut. Po wypadku musiałam korzystać z komunikacji wrocławskiej. Straszne! Trudno było wsiąść do tramwaju (np. "O"); przystanki fatalne (patrz Ślężna przy Akademiku Ślężak") - w ogóle nie chroniące przed wiatrem, deszczem i słońcem. Komunikacja spóźnia się nie tylko dlatego, że są korki; latem funkcjonuje znacznie gorzej i ma większe opóźnienia.Nie ma też "elastycznych" biletów. Chętnie dojeżdżałabym do pracy raz autem (kiedy mam dużo ciężkich rzeczy) a raz komunikacją - ale mogę mieć tylko miesięczny za 80 zł albo pojedyncze b. drogie bilety. Czas zacząć myśleć! Proponuję decydentom dojeżdżać do pracy przez miesiąc komunikacją miejską (to nie jest złośliwość, ale dla empirii) i wziąć pod uwagę to, że nie każdy może używać roweru ani hulajnogi. A z drugiej strony - gdyby wszyscy przesiedli się na bicykle - mielibyśmy ten sam problem - korki! Pozdrawiam.
~WROClove2019-04-17 10:18:11 z adresu IP: (89.76.xxx.xxx)
Nie opłaci im sie budować nowych dróg bo wystarczy im że zwiększą strefę platnego parkowania i kasa leci .