"Chciałam utrzeć nosa facetom". Pierwsza maszynistka w Kolejach Dolnośląskich
el |
Utworzono: 2019-03-09 20:51 | Zmodyfikowano: 2019-03-09 20:55
Fot: mat. prasowe
Dlaczego zdecydowała się na ten zawód? - Chciałam utrzeć nosa facetom - opowiada z uśmiechem. W firmie pracuje od ośmiu lat - najpierw była konduktorem, potem została kierownikiem pociągu. Wyżej awansować mogła już tylko na stanowisko maszynistki. - Skoro od dawana latamy w kosmos, dlaczego nie miałybyśmy prowadzić pociągu? - podkreśla. Po szkoleniu i zdanym egzaminie, pierwsza maszynistka Kolei Dolnośląskich odbywa teraz jazdy zapoznawcze na poszczególnych trasach. Za sterami pociągu zasiądzie w kwietniu. Jest szansa, że wkrótce pociągi dolnośląskiego przewoźnika poprowadzą w sumie trzy kobiety. W całej Polsce ten zawód - jak wynika z danych Urzędu Transportu Kolejowego - wykonuje obecnie 19 pań.
Komentarze (6)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~KONRAD KONRAD KONRAD2019-03-21 15:38:05 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Odpowiedz
konrad
zgłoś do moderacji
~rozbawiony2019-03-10 07:55:25 z adresu IP: (91.239.xxx.xxx)
........ i co te stworzenie jeszcze wymyśli ?
~KONRAD KONRAD KONRAD2019-03-21 15:38:43 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
konrad
~Romek SOTOL2019-03-10 07:21:12 z adresu IP: (87.205.xxx.xxx)
Teraz zachciało się utrzeć nosa jak wszystko ma pod nosem . Już zapomniały skąd na przestrzeni wcześniejszych lat to wszystko się wzięło .
Pozdrawiam wszystkie kobiety które twierdzą że są niezależne , feministki itp .
~Tomek72019-03-10 01:53:46 z adresu IP: (81.168.xxx.xxx)
Chcesz utrzec nosa facetom zjedz do kopalni pracowac na przodku wtedy utrzesz nosa a to co to ma byc ??
~jan2019-03-09 22:25:08 z adresu IP: (79.124.xxx.xxx)
Historia kolei dolnoslaskich nie jest dluga. Zostanie maszynista to zaden awans a tym bardziej bedac konduktorem. Po prostu decydujesz sie isc na kurs i tyle. Nie ma to nic wspolnego z awansem. No ale przeciez to kobieta to trzeba wyolbrzymic
Zobacz także