Analiza przebudowy autostrady A4 trzy razy droższa niż się spodziewano?
Do przetargu zgłosiło się 8 firm. Najdroższa oferta firmy z Katowic to ponad 12 mln złotych, podczas gdy GDDKiA chciało na ten cel przeznaczyć maksymalnie 4,5 miliona. Były jednak i oferty tańsze. Najniższa to milion siedemset tysięcy złotych, zaproponowana przez firmę z Warszawy. Po weryfikacji ofert drogowcy wybiorą tą najkorzystniejszą. Planowany termin podpisania umowy z wykonawcą to druga połowa kwietnia 2019 roku. Wykonawca na realizację dokumentacji będzie miał 270 dni.
Historia Autostrady
Autostrada A4 w województwie dolnośląskim to najstarszy odcinek autostradowy w Polsce. Wybudowany został w latach 30. XX wieku. Autostrada A4 na odcinku od Wrocławia do Krzyżowej nie spełnia w pełnym zakresie warunków technicznych przewidzianych dla autostrad. W szczególności nie posiada pasa awaryjnego (pas awaryjny występuje tylko na krótkich odcinkach), a geometria węzłów w wielu przypadkach nie jest dostosowana do standardów autostradowych. Ponadto na autostradzie brakuje Miejsc Obsługi Podróżnych. Z roku na rok wzrasta natężenie ruchu, które momentami dochodzi do 100 tys. pojazdów na dobę. Podczas wypadków, kolizji lub awarii tworzą się wielokilometrowe zatory drogowe. - GGDKiA
Lista ofert TUTAJ
A4 Wrocław – Krzyżowa: Rozbudować czy budować w nowym przebiegu?
Premier o A4: Dodatkowy pas, albo oddzielna nitka? Nie wcześniej niż w 2023 roku
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.