Ogromne korki na A4
Leszek Mordarski, el |
Utworzono: 2018-12-22 15:06 | Zmodyfikowano: 2018-12-22 15:06
Fot: archiwum radiowroclaw.pl
5-kilometrowy korek ustawił się przy węźle Jadwisin. 10 kilometrów ma korek między węzłami Legnica Południe i Legnickie Pole. 5-kilometrowy zator jest przy węźle Wądroże, 11 kilometrów ma korek od węzła Udanin do węzła Kostomłoty. 7 kilometrów ma korek od węzła Pietrzykowice do PPO w Karwianach pod Wrocławiem. Dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z dróg wojewódzkich od Boleslawca przez Złotoryję, Jawor, Strzegom i Świdnicę do Wrocławia.
Komentarze (5)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~WD-402018-12-22 17:12:45 z adresu IP: (5.173.xxx.xxx)
Odpowiedz
Najpierw TIRy na tory, a potem modernizacja. Poszerzenie A4 spowoduje jeszcze większy wysyp TIRów. Najpierw trzeba systemowo transport tranzytowy i na długie odcinki przerzucić na kolej, a potem do tak rozładowanego ruchu można robić przymiarki.
Spróbujcie kiedyś policzyć mijane TIRy - to jest kilka pociągów.
zgłoś do moderacji
~AOW 2018-12-22 17:09:47 z adresu IP: (159.205.xxx.xxx)
Nie ma wyjścia .Przed remontem trzeba robić alternatywę równoległą .Nie bawić się w ekspresòwkę tylko druga autostrada 2×2 przez Środę na Berlin Zieloną albo na południe od A4 przez .
~ada2018-12-23 16:58:37 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
Przez Wałbrzych / S3 / Śladem DK30
~solo2018-12-22 16:31:19 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
Autostrady A4 nie budowano - a jedynie wyremontowano. Polegało to na wymianie nawierzchni na nową i wyremontowano istniejące wiadukty. Na więcej wtedy nie było pieniędzy. Dlaczego to pytaj polityków i urzędników.
Budowa drogi od nowa to dostosowanie łuków i nasypów do parametrów współczesnej autostrady z pełną zmianą geometrii drogi. Budowa nowej infrastruktury, odwodnień, wyburzenie wszystkich wiaduktów autostradowych i drogowych i dostosowanie do obecnych parametrów. Przebudowa pełna tej autostrady w wersji 2x2 to 3-4 razy więcej pieniędzy niż wymiana nawierzchni którą zrobiono.
A budowa w standardzie 2x3 to następna pieniądze czyli koszt wyższy od pierwotnego jedynie remontu - 5-6 razy.
Jak widać ten remont pozwolił drodze działać kilkanaście lat. A zanim coś się ruszy to jeszcze 10 lat minie. I się okaże że nowa betonowa nawierzchnia która jest na starym niemieckim odcinku A4 - będzie służyła prawie 30 lat.
Na A4 jest już ciasno i należy myśleć o zmianach, ale jak na razie korki są jedynie przy wypadkach. Znając polskich kierowców jak zrobi się pełne 2x3 i wyprofiluje od nowa łuki na łagodniejsze będą gnali 230 km/h i wypadków będzie więcej niż dzisiaj. I korków też.
A drogi 2x3 w Polsce po co? Przecież i tak wszyscy jadą lewym pasem co doskonale widać na A8.
a co ze zwierzętami przy A4 od Brzegu do Krzyżowej???? Na tym odcinku nie ma żadnego przejścia dla zwierząt - teraz odgrodzona płotem z obu stron. Co na to Rada Ochrony Przyrody, bo Polska zobowiązała się wobec Unii Europejskiej chronić czynnie przyrodę, nie tylko w programach Natura 2000, ale również jako rekompensatę przyrodniczą za zgody na wybudowanie autostrady A4 na obszarach ważnych z perspektywy ochrony środowiska.
~Jan2018-12-22 16:16:26 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
A rzad mowi ze autostrady zach wsch sa zle....stoj suwerenie w korku.
Zobacz także