A4 Wrocław – Krzyżowa: Rozbudować czy budować w nowym przebiegu?
Pierwsza możliwość zakłada budowę niezależnej jezdni wzdłuż istniejącej już nitki, następnie jej remont. Pozostałe dwa przewidują powstanie całkowicie nowych jezdni.
- Ten etap jest kluczowy, bez niego nie możemy rozpocząć prac - tłumaczy Lidia Markowska, dyrektor wrocławskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
- Trzypasmowa A4 to nasz priorytet - zapewnia Paweł Hreniak, wojewoda dolnośląski.
Wykonawca analizy będzie miał 9 miesięcy na swoją pracę. Po tym okresie wybrany zostanie wariant prac i oszacowany czas jego realizacji.
Generalna Dyrekcja ma nadzieję na podpisanie umowy z wykonawcą analizy do kwietnia 2019 roku. Rozbudowa A4 o dodatkowy pas jest konieczna. Dziennie po dolnośląskim odcinku jeździ 100.000 samochodów, a tylko w tym roku doszło już do ponad tysiąca wypadków.
Wariant 1 – Rozbudowa istniejącej autostrady A4 w następujący sposób: budowa jednej jezdni (3 pasy ruchu + pas awaryjny) równolegle do istniejącej A4, po wcześniejszej przebudowie węzłów i budowie nowych obiektów inżynierskich, następnie przełożenie ruchu na wybudowaną nitkę, rozbiórka starej nawierzchni i budowa drugiej nitki (3 pasy ruchu + pas awaryjny);
Wariant 2 – budowa A4 w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od np. węzła Wrocław Wschód do węzła z istniejącą A4 np. na wysokości Legnicy (z uwzględnieniem budowanej S3) i rozbudowa A4 po śladzie na odc. Legnica – Krzyżowa (zgodnie z wariantem 1). Na istniejącym ciągu A4 (na długości odcinka, który byłby zastąpiony nowym przebiegiem) przeanalizowanie wyburzenia obiektów inżynierskich i budowa skrzyżowań jednopoziomowych;
Wariant 3 – budowa A4 w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od np. węzła Wrocław Wschód do węzła Krzyżowa, a na istniejącym ciągu A4 przenalizowanie wyburzenia obiektów inżynierskich i budowa skrzyżowań jednopoziomowych.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.