Remont najdłuższego tunelu kolejowego w Polsce [ZOBACZ]
Jak poinformował PAP rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec, w efekcie prowadzonych prac na trasie Wałbrzych – Kłodzko będzie mniej odcinków, na których pociągi będą zwalniać z uwagi na zły stan techniczny infrastruktury. - Zapewni to sprawne podróże i przewóz towarów – m.in. wywóz kruszyw z dolnośląskich kopalni - podkreślił.
Remonty na tej trasie prowadzone są od sierpnia. Na odcinku pomiędzy Głuszycą a Wałbrzychem Głównym wymieniane są m.in. podkłady i szyny. Prace obejmują też ponad półtorakilometrowy odcinek w tunelu pod masywem Małego Wołowca. - Zakres prac został dodatkowo rozszerzony o zabezpieczenie tunelu. Poza robotami wewnątrz obiektu przebudowane zostaną też sklepienia przy wylotach tunelu - przekazał Siemieniec.
Remontowany jest też most kolejowy nad rzeką Włodzicą i droga wojewódzka nr 381, na odcinku Ludwikowice Kłodzkie – Świerki Dolne. Prace remontowe potrwają do końca listopada, a ich łączny koszt przekracza 12 mln zł.
Siemieniec przypomniał, że w ubiegłych latach na linii kolejowej z Kłodzka do Wałbrzycha przeprowadzono remont wiaduktu nad ul. Niepodległości i dwóch mostów - w Głuszycy i Ludwikowicach Kłodzkich.
- W 2017 r. przeprowadzono naprawę toru na szlaku Kłodzko - Ścinawka Średnia. Wymieniono zużyte podkłady i ponad 5 km szyn. Prędkość pociągów, dzięki likwidacji ograniczeń, wzrosła do 100 kilometrów na godzinę - podkreślił rzecznik.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.