Jerzy Michalak zapowiada kompleksowy program rozwoju kolei miejskiej
Jerzy Michalak i kandydaci na wrocławskich radnych z jego komitetu przedstawiali dzisiaj założenia programu rozwoju kolei miejskiej. W planach, oprócz dodatkowych połączeń, czy udogodnień na peronach także budowa nowych stacji – mówi Aleksander Obłąk, „jedynka” do rady miasta.
Kandydaci na miejskich radnych chcą także zamontować tablice informacyjne na przystankach kolejowych w całym mieście, czy poprawić wyjazd z podziemnego parkingu na Dworcu Głównym.
Komentarze (13)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Komentarz został usunięty2018-10-14 14:19:36 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Smutne fakty2018-10-01 23:33:53 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Wrocław Muchobór, do najbliższego autobusu 10 minut. Przystanek "zwycięska" autobusu 127. Jest przy torze kolejowym, ale na pewno nie będzie tam można wsiąść do pociągu i pojechać do centrum.
~wrollina2018-10-01 15:42:24 z adresu IP: (79.110.xxx.xxx)
doleje dolnoslaskie to meta dla tego pana jak przegra wybory po to zniszczyl przewozy regionalne
~Koman2018-10-01 15:12:04 z adresu IP: (217.23.xxx.xxx)
A może dokończy obwodnicę wschodnią, czy to już go nie interesuje? Miał na to parę lat i co? I nic? teraz obiecujemy nowe rzeczy.
~Fff2018-10-01 18:38:51 z adresu IP: (31.0.xxx.xxx)
Niech Dutkiewicz z Sutryka zakoncza śródmiejską obwodnicę!!
~Mikol2018-10-01 14:37:55 z adresu IP: (89.25.xxx.xxx)
w końcu ktoś pomyślał żeby tablice kolejowe zamontować na przystankach (i vice versa)... MEGA
~Marta2018-10-01 14:31:47 z adresu IP: (5.184.xxx.xxx)
No i oby został prezydentem!
~filip2018-10-01 14:28:28 z adresu IP: (78.133.xxx.xxx)
Najwyższy czas, by te przystanki powstały...
~telor2018-10-01 14:09:21 z adresu IP: (195.210.xxx.xxx)
Przedstawić plan realizacji, finansowanie , wykonawcę - obiecanki bez pokrycia nic nie warte .
Jak ktoś chce się brać za coś poważnego to musi się podszkolić .
Tyle już obiecywano i Wrocław zbeszczeszczono architektonicznie, komunikacyjnie
~rafka2018-10-02 00:59:09 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
To akurat jest proste. Większość linii kolejowych będzie w najbliższej dekadzie przebudowywana przez PKP PLK - głównie za pieniądze UE. Zgodnie z zasadami co najmniej 60% wydatków objętych dofinansowaniem na transport powinno być lokowane w alternatywach transportowych względem samochodu, co w praktyce w naszym kraju oznacza kolej i komunikację miejską. To najsłabiej konsumowana część dotacyjnego tortu w naszym kraju.
Zatem głównie chodzi o to, żeby stawiać wymagania i naciskać na tę instytucję od dołu i z góry. Jak na razie PKP przedkłada projekty, w których nie uwzględnia ŻADNYCH nowych przystanków, a dodatkowo likwiduje niewykorzystywane obecnie tory. Tak się dzieje we Wrocławiu, bo w Krakowie jest odwrotnie. Tam miasto jest (mile) zaskakiwane, że nagle powstaje nowy przystanek, a właściwie stacja z zupełnie nową przestrzenią publiczną wokół.
Dlaczego tak się dzieje? To akurat proste: należy spojrzeć na skład osobowy wśród ministrów, wiceministrów, dyrektorów, którzy odpowiadają za tę tematykę. Jeśli infrastruktura kolejowa nadal będzie rozwijana systemem scentralizowanym w cieniu gabinetów, trudno oczekiwać innych efektów.
~////2018-10-01 14:03:55 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
Co nie wymyśli Mirka to klakiery Dutkiewicza od razu kopiują jako swoje. :)
~////2018-10-01 15:13:50 z adresu IP: (178.235.xxx.xxx)
A ile to Michalak obwodnic wybudował, niestety tylko w gębie. gazetawroclawska . pl/stachowiakrozecka-obiecuje-szybka-kolej-miejska-pociagi-co-6-minut/ar/13484069 z dnia 11 września. Dziś dzięki Bogu mamy już październik. Michalaki się obudziły.
~Marta2018-10-01 14:31:13 z adresu IP: (5.184.xxx.xxx)
Tak bo Mirka ma takie zaslugi w koleji!!! :D
To dzięki Michalakowi koleje Dolnośląskie tak sie rozwinęły w ostatnich latach.