Mieszkańcy osiedla Kowale przeciwko samochodom ciężarowym na ulicy Kowalskiej
Piotr Osowicz, mk |
Utworzono: 2018-09-26 06:34 | Zmodyfikowano: 2018-09-26 06:39
Fot. CC0 Public Domain (zdjęcie ilustracyjne)
- Na ostatnim spotkaniu większość mieszkańców tej ulicy podjęła decyzję o akcji protestacyjnej - mówi wiceprzewodniczący Rady Artur Kazimierowicz:
Protest mieszkańców Kowal odbędzie się w najbliższy piątek (28.09) od godziny 15.00 do 17.00. Miejsce zbiórki przy ulicy Kowalskiej numer 125. Jeżeli to nie pomoże, to dojdzie do zaostrzenia formy protestu.
Więcej na ten temat dziś na naszej antenie po godzinie 15.00, w Magazynie Reporterów.
Komentarze (23)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~kierowca2018-10-05 14:04:59 z adresu IP: (192.157.xxx.xxx)
Odpowiedz
Wkurzająca jest treść tego artykułu. To nie kierowcy sobie wybrali taką drogę tylko miasto (zarząd dróg) każe im tak jeździć. Jak ktos nie wierzy - polecam zobaczyć - na pl. Grunwaldzkim stoi znak (tabliza informacyjna) z mapką!
PISanie "samochody ciężarowe traktują ulicę jako drogę tranzytową" sugeruje samowolę kierowców i jest przykładem nierzetelności dziennikarskiej i fałszowania rzeczywistości przez media!
zgłoś do moderacji
~Marcin2018-09-28 12:57:23 z adresu IP: (192.157.xxx.xxx)
Cyklistom też mówię tak: wyp... grzecznie z moich ulic na te ścieżki rowerowe, które miłośnicy pedalarzy z Ratusza porobili wam na chodniku kosztem pieszych.
~Lukasz2018-09-28 09:02:52 z adresu IP: (192.157.xxx.xxx)
Czy tylko ja mam wrazenie ze protest jest wymierzony w zwyklych obywateli ktorzy beda wracac z pracy miedzy 15 a 17 godzina? Dlaczego nie oprotestujecie miedzy godzina np 10 do 12 kiedy wszyscy sa w pracy, a po drogach jezdza glownie firmy transportowe ? Tak bardzo przeszkadzaja wam TIRy ze chcecie dokuczyc wszystkim do okola?
~Sławek2018-10-05 13:56:29 z adresu IP: (5.184.xxx.xxx)
Kolego jestem Ojcem Dziewczynki potrącone na przejściu dla pieszych.... Nie jechał pajac 40/h.A Ty jaką prędkością przejeżdżając Kowalską...Won piratom drogowym....Nie komentuj tematu godzin.Niech blokada ubodzie wszystkich Może zaczniecie myśleć mordercy za kierownicą!!!
~Ala2018-09-27 17:42:50 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
To fakt. W tygodniu jest tam bardzo duży ruch i to głównie ciężarówek i tirów. Droga nie jest do tego przystosowana.
~Jan2018-09-26 23:29:24 z adresu IP: (5.172.xxx.xxx)
Trasa Swojczycka rozwiaze wiekszosc problemow. Polaczy wschod miasta i zapewni dojazd do 3m i innych firm. Protest sie przyda zeby przyspieszyc ta inwestycje.
~Artur2018-09-28 12:17:35 z adresu IP: (192.157.xxx.xxx)
Jak na razie planowana i uzywana jako argument w zbliżających się wyborach "trasa" od Armii Krajowej do skrzyżowania ul. Mickiewicza z 8 Maja tylko pogorszy sytuację na Kowalskiej
~folko2018-09-26 15:23:56 z adresu IP: (193.239.xxx.xxx)
PRAWO CO DNIA
Rzeczpospolita 27-28 XI. 1999 ( 277)
Rewizja Nadzwyczajna Czy zakaz jest dozwolony
Nocne przejazdy Tirów przez Sochaczew
Rzecznik praw obywatelskich twierdzi, że Rada Miejska w Sochaczewie miała prawo zakazać przejazdów tirów nocami przez miasto. Zaskarżył rewizją nadzwyczajną wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego, który ocenił taki zakaz jako sprzeczny z prawem. Poprzedziły go głośne protesty mieszkańców przeciwko masowemu ruchowi ciężkich pojazdów przez centrum miasta.
Sochaczewianie żądają budowy obwodnicy, która wyprowadziłaby samochody poza miasto, a dopóki jej nie będzie - przynajmniej doraźnego ograniczenia ruchu, zwłaszcza Tirów jadących tędy tranzytem. W czerwcu minionego roku Rada Miejska podjęła uchwałę w sprawie ograniczenia w Sochaczewie ruchu pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 10 t w godzinach od 22.00 do 6.00. Miesiąc później uchwałę unieważnił wojewoda skierniewicki, zarzucając, że Radą przekroczyła swoje kompetencje. Należą bowiem do niej jedynie sprawy z zakresu organizacji ruchu na drogach gminnych, podczas gdy drogi, ,tranzytowe przebiegające, przez Sochaczew, są drogami krajowymi i zarządzanie ruchem na nich należy do wojewody.
Burmistrz Sochaczewa zaskarżył to rozstrzygnięcie do NSA. Jednakże w kwietniu tego roku NSA - Ośrodek Zamiejscowy w Łodzi oddalił skargę, gdyż uznał, że wojewoda trafnie ocenił, uchwałę jako sprzeczną z prawem i prawidłowo stwierdził jej nieważność.
Natomiast rzecznik praw obywatelskich dostrzegł w wyroku NSA „rażące naruszenie prawa, skutkujące negatywnie w sferze praw i wolności obywatelskich, gwarantowanych w konstytucji" Zgodnie z nią organa samorządu ustanawiają akty prawa miejscowego obowiązujące na obszarze ich działania. Również ustawa o ochronie i kształtowaniu środowiska przewiduje możliwość wprowadzenia na podstawie przepisów gminnych ograniczeń dla środków transportu i komunikacji, jeżeli stwarzają one uciążliwości dla środowiska powodując hałas i wibrację. Zdaniem prof. Adama Zielińskiego uchwała RM w Sochaczewie stanowi właśnie akt prawa miejscowego, a podstawę do jej podjęcia dała konstytucja oraz ustawa o ochronie środowiska. D.FR.
Obwodnica w Sochaczewie została zrealizowana
~Kowalaki2018-09-26 11:07:24 z adresu IP: (94.254.xxx.xxx)
>mieszkaj przy wielkich hubach produkcyjnych
>narzekaj na TIRy rozjeżdżające ci drogę
>xd
~~~XD2018-09-27 18:31:27 z adresu IP: (46.134.xxx.xxx)
Masz rację. Powinna być wybudowana trasa Swojczycka. Nie dziwię się, że mieszkańcy narzekają.
~Co było pierwsze?2018-09-26 13:35:26 z adresu IP: (91.102.xxx.xxx)
Domy czy fabryka 3M?
Właściwie jest to nieistotne. Liczy się to, co powinno zostać wybudowane w następnej kolejności - TRASA SWOJCZYCKA.
~Gekon2018-09-26 11:06:01 z adresu IP: (5.184.xxx.xxx)
Przecież tam jest wysyp wielkich firm i hal produkcyjnych, jak to inaczej sobie wyobrażacie?
~To chyba proste ...2018-09-28 12:28:08 z adresu IP: (192.157.xxx.xxx)
To chyba proste dla każdego myślącego, że obywatele oczekują, że za inwestycjami powinna iść rozbudowa infrastruktury drogowej. Przybyło firm, ekonomia się kręci, a nadal dotarcie tam możliwe jest tylko właściwie tą jedną, wąską drogą. To, że miasto prawie w ogóle nie buduje nowych dróg by takim bumie inwestycyjnym nie jest normalne.
~Trasa Swojczycka...2018-09-26 13:32:54 z adresu IP: (91.102.xxx.xxx)
...będąca w planach od dobrych 20 lat.
~folko2018-09-26 09:43:40 z adresu IP: (193.239.xxx.xxx)
ciężarowe tylko na gaz
~A 3M się rozbudowuje...2018-09-26 08:16:01 z adresu IP: (91.102.xxx.xxx)
Niech mieszkańcy blokują dojazd do 3M, szybko znajdą się pieniądze na Trasę Swojczycką.
Łysy szczur chętnie inkasuje podatki z takich inwestycji, ale na infrastrukturę skąpi.
~folko2018-09-26 08:11:46 z adresu IP: (193.239.xxx.xxx)
40 tonowy TIR tyle co 160000 sam. osobowych
Ocena wpływu poruszania się pojazdów przekraczających dopuszczalne w Polsce naciski na oś na degradację sieci drogowej, opis systemu udzielania zezwoleń i pobierania opłat za przejazd po niedostosowanych odcinkach dróg oraz mapy obrazujące polską sieć drogową, na którą w latach 2004-2010 dopuszczone zostały pojazdy o maksymalnym nacisku 11,5 tony/oś, z zaznaczeniem odcinków niedostosowanych, na przejazd którymi niezbędne będzie uzyskanie zezwolenia i uiszczenie dodatkowej opłaty Ocena degradacyjnego wpływu pojazdów przekraczających dopuszczalne obciążenie na oś na polską sieć drogową Podczas eksploatacji nawierzchnia drogowa ulega zużyciu i zniszczeniu, na co wpływają dwa podstawowe czynniki: ruch pojazdów i klimat, z czego główną przyczynę zniszczeń stanowi pierwszy z nich.
Im większa masa (ciężar) pojazdu, tym większe oddziaływanie niszczące na nawierzchnię. Liczy się zatem nie tylko natężenie (liczba pojazdów w jednostce czasu), lecz także, a kiedy przede wszystkim, ich ciężar wyrażany obciążeniem osi. W Polsce dopuszczalne obciążenie osi wynosi 100 kN (10 T).Każde zwiększenie obciążenia pojazdu ponad dopuszczalny prawem limit przynosi wymierną stratę w postaci zwiększonych i narastających uszkodzeń nawierzchni drogowej. Jeśli stan nawierzchni sieci drogowej jest dobry, to zwiększenie zniszczeń wskutek przeciążenia pojazdów jest mniejsze niż wtedy, gdy nawierzchnia jest nierówna i charakteryzuje się złym stanem technicznym. W tym wypadku dochodzi bowiem zwiększenie agresywności obciążenia pojazdem wskutek efektu oddziaływania dynamicznego. Wziąwszy pod uwagę stan dróg w Polsce trzeba wyraźnie stwierdzić, że pojazdy o ponadnormatywnym obciążeniu przynoszą znacznie większe szkody niż w krajach Europy Zachodniej.
Efektem jest dalsze pogarszanie stanu nawierzchni. W rezultacie dopuszczenie większego limitu obciążenia, które miało przynieść pożytek przewoźnikowi, działa przeciwko niemu, przyczyniając się do pogorszenia stanu nawierzchni, który staje się rzeczywistym zagrożeniem bezpieczeństwa ruchu.
Nawierzchnia drogowa nie jest niszczona przez samochody osobowe z obciążeniem osi rzędu 5 kN (0,5 T), lecz przez samochody ciężarowe.
Niszczące działanie pojazdu na nawierzchnię rośnie w funkcji potęgowej obciążenia. Z powszechnie przyjmowanego prawa czwartej potęgi wynika, że przejazd jednego samochodu ciężarowego normatywnego 100 kN/oś wywiera taki wpływ na nawierzchnię, jak przejazd 160 tys. samochodów osobowych. Natomiast pojazd ciężarowy o nacisku dwukrotnie większym – 200 kN/oś – powoduje 16-krotnie większe zniszczenie nawierzchni.
~Cinek2018-09-27 21:58:06 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Do kierowca a gdzie tak jest ze dostawczki dostarczją bo jeżdżąc po zachodzie nie spotakłem z czymś takim
~wiesiek2018-09-26 14:14:36 z adresu IP: (156.17.xxx.xxx)
Mundrego aż miło poczytać!!!
Połknij sobie jednego kiloniutona, to ci się poprawi!
~@kierowca 1/2główek2018-09-26 12:25:18 z adresu IP: (91.102.xxx.xxx)
Czytanie ze zrozumieniem się kłania.
Powtórzę raz jeszcze - osoby z lekkim upośledzeniem umysłowym faktycznie mogły nie zrozumieć.
W CYWILIZOWANYCH KRAJACH ZAOPATRZENIE W OBRĘBIE MIASTA REALIZOWANE JEST PRZEZ MAŁE "DOSTAWCZAKI", A NIE CIĘŻARÓWKI.
Teraz doszło?
~kierowca cięzarówki2018-09-26 08:59:19 z adresu IP: (87.105.xxx.xxx)
Mówiłem, kandyduj facet na ministra !!! Będziesz tam się qwa codziennie mądrzył i wydasz polecenie żeby wybudowali wszędzie tory , do wszystkich Biedronek Lidli itd i dostarczali do nich wszystkie towary koleją zamiast ciężarówkami !:))
~@Kierowca ciężarówki2018-09-26 08:45:04 z adresu IP: (91.102.xxx.xxx)
Co, zabolało?
Budowy nie trwają wiecznie - kilka miesięcy, rok i spokój na kilkadziesiąt lat.
Pozostałe materiały w cywilizowanych krajach rozwożone są z podmiejskich centrów dystrybucyjnych dostawczakami.
Zresztą i u nas przyjdzie na to pora, tak jak na przewóz kontenerów koleją - jak tylko zaczną was sprawiedliwie obciążać za zniszczenia, które powodujecie na drogach.
~Kierowca ciężarówki2018-09-26 08:33:20 z adresu IP: (87.105.xxx.xxx)
O jeju pisać potrafisz o kiloniutonach o funkcji poteńgowej, o jakichś wpływach, efektach i naciskach, agresywności obciążenia, i nierównych nawierzchniach. Ty naprawde musisz być bardzo mondry, czego jeszcze nie zostałeś ministrem ? Zamknij te wszystkie drogi osiedlowe całkiem dla ciężarówek, żeby materiały budowlane na budowy, beton, stal itd przywozili tam helikopterami !:))
Zobacz także