Nowa supernowoczesna lokomotywa na polskich torach [FOTO]

Piotr Kaszuwara, GN | Utworzono: 2018-09-06 15:11 | Zmodyfikowano: 2018-09-06 15:13
Nowa supernowoczesna lokomotywa na polskich torach [FOTO] - fot. Piotr Kaszuwara
fot. Piotr Kaszuwara

Badania niszczące, testy systemów bezpieczeństwa i dopuszczanie do ruchu nowych typów lokomotyw. Te i wiele innych badań wykonuje się na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa pod Żmigrodem, z którego na tory wyjechała dziś nowoczesna lokomotywa Vectron.

- Jest ona wyposażona w specjalny system kontroli ruchu i maszynisty ECTS, który obecnie funkcjonuje tylko w kilku miejscach na Dolnym Śląsku i w Polsce - mówi Łukasz Zawadka z Instytutu Kolejnictwa:

Jak dodaje Zawadka, taki system nie tylko ma pomagać maszyniście, ale także organom ścigania w przypadku gdy dojdzie do wypadku z udziałem pociągu:

Dzięki systemowi bezpieczeństwa ETCS pierwszego poziomu, który spełnia normy europejskie, a także zmiennym systemom zasilania, lokomotywa może bez problemu przekraczać granice między 18 państwami - mówi Christian Schlegel, przedstawiciel producenta:

- Maszyna jest nieporównanie lepsza niż wszystkie, którymi jeździłem do tej pory - mówi maszynista z 30-letnim stażem Marek Kunicki:

Tor doświadczalny Instytutu Kolejnictwa pod Żmigrodem to jedyne takie miejsce w Polsce i jedno z siedniu w Europie. Testowane są tu lokomotywy i pociągi między innymi dla kolei niemieckich, włoskich czy południowokoreańskich.

- Czasem zdarza się, że wykonujemy tu tzw. crash testy - mówi kierownik toru doświadczalnego Waldemar Szultz:

Posłuchaj materiału Piotra Kaszuwary






Komentarze (13)
Dodając komentarz do artykułu akceptujesz regulamin strony.
Radio Wrocław nie odpowiada za treść komentarzy.
~Komentarz został usunięty2018-09-12 13:04:02 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-09-12 12:56:10 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-09-12 12:49:54 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-09-12 12:43:16 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-09-12 12:34:01 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-09-12 12:24:43 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-09-12 12:17:54 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-09-12 12:08:48 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-09-12 11:54:47 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-09-12 11:47:15 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Komentarz został usunięty2018-09-12 11:37:24 z adresu IP: (89.64.xxx.xxx)
Komentarz został usunięty
~Made in Poland2018-09-06 16:18:54 z adresu IP: (83.26.xxx.xxx)
Fajny sprzęt, ale niestety nie z PaFaWagu?
~Podrzutek2018-09-06 19:56:55 z adresu IP: (37.248.xxx.xxx)
Z PaFaWagu czyli Bombardiera jest pudło do Traxx 2e, AC3 i DC3! A Traxx DC3 to też jest prawdziwy Majstersrueck!! Traxx DC3 robi wrażenie, ale ubolewam, że nie jest to produkt od A czyli wjazdu blachy na wydział do Z czyli wyjazdu gotowej lokomotywy robiony przez Teamem we Wrocławiu.